60 kilométer sztrádát építettek Romániában. De mennyit ígértek?

2019. 04. 29., 12:45

Hatvan kilométerrel, 7,9 százalékkal bővült tavaly decemberre a romániai autópálya-hálózat a 2017-es év végéhez mérten.

A hivatalos statisztika szerint tavaly összesen 86 234 kilométer közút volt Romániában, amiből 17 740 kilométer (20,6 százalék) főút, 35 085 kilométer (40,7 százalék) megyei és 33 409 kilométer (38,7 százalék) községi út – írja a Krónika.

A főutak 34,9 százaléka (6194 kilométer) volt európai rangú út és mindössze 4,6 százalék (823 kilométer) autópálya.

2017 decemberében az akkori közlekedésügyi miniszter, Felix Stroe úgy nyilatkozott: 156 kilométerrel fog bővülni 2018-ban az autópálya-hálózat.

2018. december elején Darius Vâlcov, Viorica Dăncilă kormányfő gazdasági ügyekért felelős tanácsadója már ennek felét sem tudta megjósolni, ő akkor azt becsülte, hogy az év végéig még összejön 73 kilométer új sztráda.

Tíz nappal később Narcis Neaga, az országos közútkezelő vezetője azt mondta, 100 kilométer autópályát építettek az év folyamán, és ebből 60 kilométert lehet év végéig átadni a forgalomnak.

Viorica Dăncilă kormányfő bejelentette: amennyiben december 31-éig nem épül meg az ígért 100 kilométer sztráda, menesztik az országos közútkezelő vezetőjét, ám azóta is ő vezeti a szakhatóságot.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 09. 06., 15:06
Az előző hónaphoz képest a 95-ös benzin átlagára 7 forinttal, 605 forintra, a gázolajé 10 forinttal, 611 forintra csökkent augusztusban a statisztikai hivatal jelentése szerint; a benzin átlagára 7 forinttal a szomszédos országok átlagára alatt maradt, a gázolajé megegyezett a szomszédos országokéval.
2024. 09. 05., 19:05
Nyár végéig a Balatoni Hajózási Zrt. kompjai 1 millió 229 ezer, a személyhajók pedig 791 ezer utast szállítottak, a társaság így tavalyhoz képest már 2 hónappal korábban, augusztus végére elérte a 2 milliós utasszámot.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.
Hosszútávon döbbenetesen kevés cég éli túl a generációváltást. A lehetséges megoldásokról kritikusan fontos beszélni ezekben az években, amikor nagyon nagy létszámú hazai vállalatvezető éri el a nyugdíjkorhatárt, és nem biztos, hogy van koncepciója a gyeplő átadására. Laczkó Péter, a Lawrence & Bennet tulajdonos-vezérigazgatója bemutatja, milyen alapvető stratégiákat kell alkalmazni, hogy megmeneküljenek az évtizedek alatt felépített családi vállalkozások és az élethosszig végzett munkával összeszedett örökségek. A szakembernek arra is van válasza, hogy milyen módon folytassa a munkát egy cég, ha a leköszönő vezetőt már biztosan nem követi családtag.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS