A tervek szerint 2024 nyarán Marosvásárhelytől Kolozsvárig megszakítás nélkül sztrádán lehet majd közlekedni. A munka jövő februárban kezdődhet.
Aláírták az észak-erdélyi autópálya Maroskece és Aranyosgyéres közötti hiányzó szakaszának folytatásáról szóló szerződést, a Strabag és a Geiger cégből álló konzorcium munkához láthat az eddigi nagyjából 40 százalékban elkészült sztrádaszakasz befejezésének – írja a Krónika.
Az osztrák és német cég 420 millió lejért vállalta a félkész munka 21 hónap alatt befejezését. A megállapodás szerint ebből kilencven napot a tervezésre és másfél évet az építkezésre fordítanak.
A valamivel több mint 15 kilométeres sztrádaszakaszra az első tendert hét évvel ezelőtt, 2015-ben hirdették meg, és még abban az évben kötöttek szerződést a nyertesként kikerült kivitelezővel. A Stracónak tizenkét hónap alatt kellett volna megépítenie a Maros és Kolozs megye határán lévő szakaszt.
A szakemberek már akkor jelezték, hogy az alullicitáló cég képtelen lesz a vállalt összegért elvégezni a munkát. Igazuk lett: a súlyos pénzügyi gondokkal küszködő Straco nem fizette az alvállalkozókat, a munka többet szünetelt, mint amennyit haladt, ezért 2021-ben szerződést bontottak vele. A cég óvott, a bírósági procedúra véget ért, új közbeszerzési eljárást írtak ki.
A 15,7 kilométerből a Geigernek 6,8 kilométeres aszfaltcsíkot, a Strabagnak 8,9-et kell átadnia. Az autópálya hiányzó szakaszára vonatkozó szerződést vissza nem térítendő európai uniós forrásokból finanszírozzák.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.