Miközben bejelentették, hogy megkezdődtek az építési munkálatok az észak-erdélyi autópálya újabb Maros megyei szakaszán, arról is hír érkezett, hogy „becsúszott a domb” az épülő A10-es sztrádára.
A Strabag megkezdte az észak-erdélyi autópálya Marosvásárhely és Nyárádtő közötti szakasza és a bekötőút építését – írja a Krónika. Összesen egy 9,2 kilométeres szakaszról van szó, amelyből 4,5 kilométer a sztráda, 4,7 kilométer pedig a bekötőút. A szerződés értéke áfa nélkül 192,059 millió lej.
Rossz hírek is érkeztek a sztrádaépítőktől. Minden valószínűség szerint tovább fog késni az amúgy már kétéves késésben levő Szászsebes–Torda autópálya átadása, miután az elmúlt időszak heves esőzései nyomán becsúszott a domboldal az épülő útra.
A román közlekedési minisztérium illetékesei közben mernek nagyot álmodni. A 2020–2030-as időszakra szóló befektetési terv szerint tíz év alatt 3000 kilométerrel fog bővülni a romániai autópálya-hálózat. Ez évi 300 kilométert jelent, ami túlzottan optimistának hat, miután az idei évre 80 kilométerrel számolnak.
Történetének egyik legnagyobb szabású fejlesztésével megduplázta kapacitását a magyar műanyagipar hagyományos szereplője, a Start Plast.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.