Sztrádaügyekben felettébb optimista a közlekedési minisztérium Romániában

2020. 07. 23., 12:15

Miközben bejelentették, hogy megkezdődtek az építési munkálatok az észak-erdélyi autópálya újabb Maros megyei szakaszán, arról is hír érkezett, hogy „becsúszott a domb” az épülő A10-es sztrádára.

A Strabag megkezdte az észak-erdélyi autópálya Marosvásárhely és Nyárádtő közötti szakasza és a bekötőút építését – írja a Krónika. Összesen egy 9,2 kilométeres szakaszról van szó, amelyből 4,5 kilométer a sztráda, 4,7 kilométer pedig a bekötőút. A szerződés értéke áfa nélkül 192,059 millió lej.

Rossz hírek is érkeztek a sztrádaépítőktől. Minden valószínűség szerint tovább fog késni az amúgy már kétéves késésben levő Szászsebes–Torda autópálya átadása, miután az elmúlt időszak heves esőzései nyomán becsúszott a domboldal az épülő útra.

A román közlekedési minisztérium illetékesei közben mernek nagyot álmodni. A 2020–2030-as időszakra szóló befektetési terv szerint tíz év alatt 3000 kilométerrel fog bővülni a romániai autópálya-hálózat. Ez évi 300 kilométert jelent, ami túlzottan optimistának hat, miután az idei évre 80 kilométerrel számolnak.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-03-31 19:35:00
Közel akkora áremelkedést hozott az első két hónap rekordkereslete a fővárosi ingatlanpiacon, mint amit előtte egy teljes év alatt regisztráltak a Duna House szakértői. A használt ingatlanok négyzetméterenkénti átlaga Budapesten 6 százalékos drágulást követően megközelítette az 1 millió forintot, de Rákosmentén, Pestszentlőrincen, Pestszentimrén és Soroksáron még akadnak megfizethetőbb lokációk.
2025-03-28 17:05:00
2025-ben már nemcsak az újépítésű, hanem a felújított, használt lakásokért is elkérhetik a tulajdonosok az 1 millió forint körüli négyzetméterárat.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS