A terveknek megfelelően halad az M15-ös autóútnak az M1-es és a rajkai országhatár közötti négysávosítása – közölte a beruházó NIF Zrt.
A projektet a Strabag Építő Kft. és a Strabag AG kivitelezi – írja a Magyar Építők. A beruházásban a kétszer egysávos autóút plusz két sávot kap 14,5 kilométeren, ezeket az út határ felé vezető oldalán alakítják ki, a jobb pályán.
A nettó 19,5 milliárd forintos projektben a határátkelőt is akadálymentesítik, emellett felújítják a már meglévő sávokat.
A NIF tájékoztatása szerint a jobb pálya jelenleg 85 százalékos készültségben van, két rövidebb, 2,5 és 1,5 kilométeres szakaszon pedig már teljesen elkészült. A forgalmat ezeken a szakaszokon már az új aszfaltra terelték, és elkezdődtek a bal pálya felújítási munkálatai.
Az M15-ösön hét új műtárgy jön létre rajta, köztük a legjelentősebbek a MÁV Hegyeshalom-Budapest és a GYESEV Rajka-Hegyeshalom vasútvonalak feletti felüljárók, valamint a Lajta folyó feletti híd.
A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.