A terveknek megfelelően halad az M15-ös autóútnak az M1-es és a rajkai országhatár közötti négysávosítása – közölte a beruházó NIF Zrt.
A projektet a Strabag Építő Kft. és a Strabag AG kivitelezi – írja a Magyar Építők. A beruházásban a kétszer egysávos autóút plusz két sávot kap 14,5 kilométeren, ezeket az út határ felé vezető oldalán alakítják ki, a jobb pályán.
A nettó 19,5 milliárd forintos projektben a határátkelőt is akadálymentesítik, emellett felújítják a már meglévő sávokat.
A NIF tájékoztatása szerint a jobb pálya jelenleg 85 százalékos készültségben van, két rövidebb, 2,5 és 1,5 kilométeres szakaszon pedig már teljesen elkészült. A forgalmat ezeken a szakaszokon már az új aszfaltra terelték, és elkezdődtek a bal pálya felújítási munkálatai.
Az M15-ösön hét új műtárgy jön létre rajta, köztük a legjelentősebbek a MÁV Hegyeshalom-Budapest és a GYESEV Rajka-Hegyeshalom vasútvonalak feletti felüljárók, valamint a Lajta folyó feletti híd.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.