2021-ben nem adnak át túl sok autópályát Romániában az út- és vasútépítéseket monitorozó Pro Infrastruktúra Egyesület szerint.
Pro Infrastruktúra Egyesület szakemberei úgy vélik, idén mindössze 35 kilométernyi sztráda átadására van reális esély Romániában – írja a Krónika.
Előrejelzésük szerint augusztusban vagy valamikor ősz folyamán megnyithatják a forgalom előtt az A10-es autópálya Gyulafehérvár és Nagyenyed közötti 24,25 kilométeres szakaszát, illetve a sztráda egy másik, 2,2 kilométeres szakaszát. Az észak-erdélyi (A3-as) autópályán mindössze a Nyárádtő és Marosvásárhely közötti 4,5 kilométer megnyitására lát valós esélyt a Pro Infrastruktúra Egyesület.
A legoptimistább forgatókönyv szerint 2021 végéig még átadhatják Dél-Romániában a Piatra Olt és Valea Mare között gyorsforgalmi utat, a 21,35 kilométeres szakasz Slatina körgyűrűjének szerepét tölti be, amikor elkészül.
Ami Bukarest új körgyűrűjét (A0) illeti, idén ott csak elkezdődnek a munkálatok, a derűlátó forgatókönyv szerint 2022-ben, de valószínűbb, hogy csak 2023-ban adhatják át a forgalomnak az első szakaszokat.
Történetének egyik legnagyobb szabású fejlesztésével megduplázta kapacitását a magyar műanyagipar hagyományos szereplője, a Start Plast.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.