Fával fűteni még mindig olcsóbb, mint gázzal Romániában

2021. 11. 09., 12:15

Azoknak is mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk, akik fával fűtik ki otthonukat, a földgáz és az áram mellett ugyanis a tűzifa ára is jelentős mértékben megemelkedett tavalyhoz képest Romániában.

Bukaresti sajtóhírek szerint országosan a tűzifa ára megkétszereződött a tavalyihoz képest, és 500 lejt is elkérnek egy köbméterért.

Az erdélyi megyékben is mindenhol érezhető az áremelkedés. A Krónika által megszólaltatott vállalkozó szerint egy év alatt mintegy 50 százalékkal drágult a fa, a tavalyi köbméterenkénti 200 lejről 300 lejre emelkedett az ár, ám az ősz beköszöntével mérséklődtek valamennyit az árak.

A tűzifa drágulásának hátterében az energiaárak emelkedése és az erdészeti ügyintézés lassulása áll, nyilatkozta Constantin Tobescu, a Prolemn faipari szövetség elnöke. A szakember arról számolt be, hogy tavaly hegyvidéken 250–300 lejbe került a tüzelő köbmétere, idén pedig már elérte az 500 lejt, miközben a síkvidéken 400 lejről 800 lejre drágult a kályhakész raklapozott tűzifa

A tűzifa drágulása Romániában mintegy 3,5 millió háztartást érint, ennyien fűtenek fával. Szakértők szerint az ország déli részén egy szezonban elég 4–5 köbméter, viszont hegyvidéken, ahol zordabbak a telek, 10–15 köbméter fát is eltüzelnek ősztől tavaszig.

(Illusztráció: Pixabay)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS