Egy évet még biztos várni kell a komáromi új Duna-hídra

2018. 12. 14., 12:00

A magyarországi Dél-Komáromot és a szlovákiai Komáromot a terv szerint legkésőbb jövő év végéig új Duna-híd fogja összekötni. Az építkezés tavaly októberben kezdődött meg.

Az építkezés szisztematikusan, logikus, egymásra épülő lépésekben halad előre – jelentette be Lucia Karelová, a Szlovák Útkezelő Társaság szóvivője.

A Duna szlovákiai oldalán már megkezdték egy a kétsávos, 630 méter hosszú összekötő útnak az építését – írja a hirek.sk. A híd és a hozzá tartozó infrastruktúra kiépítése kulcsfontosságú közlekedési befektetésnek számít a régióban, megvalósításából Szlovákia és Magyarország is kiveszi a részét.

Észak-Komáromot és Dél-Komáromot jelenleg egy közúti híd köti össze. Az Erzsébet híd mindkét oldalon a városközpontba vezet. Az új hídon a nehezebb tehergépkocsik is közlekedhetnek majd, amelyek így elkerülik majd a két Komáromot.

A szlovák-magyar kormányközi megállapodást a híd építéséről 2012-ben kötötték meg. Az uniós támogatás a 91,2 millió eurós teljes költség 85 százalékát fedezi.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS