A szlovák pénzügyminisztérium újabb kampányt indít a pénzügyi tudatosság növelése érdekében, elsősorban a diákokat célozva meg.
„A lakosságnak érdemes felvérteznie magát legalább az alapvető pénzügyi ismeretekkel, hogy jobban eligazodhasson a termékek, a bennük rejlő kockázatok és lehetőségek útvesztőiben” – nyilatkozta Ladislav Kamenický szlovák pénzügyminiszter.
Szerinte erre már csak azért is szükség lenne, mivel egyre több csaló használja ki a lakosság hiányos pénzügyi ismereteit, nem egyszer az összes megtakarításaiktól megfosztva a családokat – írja az Új Szó.
„És akkor még nem beszéltünk arról, hogy az alacsony kamatoknak köszönhetően egyre többen vesznek fel kölcsönt, miközben sokan nincsenek tisztában az ezzel kapcsolatos kockázatokkal” – tette hozzá a tárcavezető.
A nemzetközi felmérések szerint Szlovákiában a lakosság 48 százalékának vannak kielégítő pénzügyi ismeretei, ami a csupán 22 százalékos adatot felmutató Romániához képest ugyan jó, Dániában például azonban ez meghaladja a 70 százalékot.
A pénzügyi tudatosság növeléséhez a szaktárca is szeretne hozzájárulni, ezért újabb iskolai projekttel rukkol elő. Ennek a részeként rendezik meg az iskolanapokat, amelyek során az első körben, még szeptemberben 15 pozsonyi általános iskola 300 tanulója bővítheti a pénzügyi ismereteit.
Kapacitásbővítés, kutatás-fejlesztés, valamint munkavállalói képzés is szerepel abban a közel 200 millió euró értékű beruházássorozatban, amelyet gyöngyösi és csömöri telephelyein indít a fogyasztási cikkeket gyártó amerikai vállalat.
Orbán Viktor washingtoni sajtótájékoztatóján bejelentette: az amerikai szankciós akadályokat átadtuk a múltnak.