Diákokat tanít pénzügyi ismeretekre a szlovák pénzügyminisztérium

2019. 09. 10., 11:01

A szlovák pénzügyminisztérium újabb kampányt indít a pénzügyi tudatosság növelése érdekében, elsősorban a diákokat célozva meg.

„A lakosságnak érdemes felvérteznie magát legalább az alapvető pénzügyi ismeretekkel, hogy jobban eligazodhasson a termékek, a bennük rejlő kockázatok és lehetőségek útvesztőiben” – nyilatkozta Ladislav Kamenický szlovák pénzügyminiszter.

Szerinte erre már csak azért is szükség lenne, mivel egyre több csaló használja ki a lakosság hiányos pénzügyi ismereteit, nem egyszer az összes megtakarításaiktól megfosztva a családokat – írja az Új Szó.

„És akkor még nem beszéltünk arról, hogy az alacsony kamatoknak köszönhetően egyre többen vesznek fel kölcsönt, miközben sokan nincsenek tisztában az ezzel kapcsolatos kockázatokkal” – tette hozzá a tárcavezető.

A nemzetközi felmérések szerint Szlovákiában a lakosság 48 százalékának vannak kielégítő pénzügyi ismeretei, ami a csupán 22 százalékos adatot felmutató Romániához képest ugyan jó, Dániában például azonban ez meghaladja a 70 százalékot.

A pénzügyi tudatosság növeléséhez a szaktárca is szeretne hozzájárulni, ezért újabb iskolai projekttel rukkol elő. Ennek a részeként rendezik meg az iskolanapokat, amelyek során az első körben, még szeptemberben 15 pozsonyi általános iskola 300 tanulója bővítheti a pénzügyi ismereteit.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS