Aki nem kapcsolt időben, drágább villanyszámlát kap Romániában

2021. 01. 05., 14:00

Liberalizálták január elsejétől a romániai energiapiacot, vagyis a lakossági fogyasztók már nem az Országos Energiaár-szabályozó Hatóság által megszabott, hanem a piaci verseny által kialakított árat fizetik az áramért.

Az a 6 millió fogyasztó, aki a szabályozott energiapiacon maradt, január 1-jétől 13–26 százalékkal nagyobb villanyszámlára számíthat, ha nem kötött a versenypiacon új szerződést – írja a Krónika.

A legnagyobb mértékű, 26 százalékos drágulásra a bánsági Enel Distribuţie ügyfelei számíthatnak, ezt követi az Enel Distribuţie Muntenia területe (benne Bukarest), ahol a villamos energia ára 23 százalékkal nő.

A szakemberek azt javasolják, hogy a fogyasztók mondják fel jelenlegi szerződésüket, amelyek nagyobb számlákat jelentenek, és keressenek jobb árakat és feltételeket a szabadpiacon, ahol lehetőségük van megtartani a forgalmazójukat vagy választhatnak másikat.

A háztartási fogyasztóknak a versenypiacon alakuló árakra kellene figyelniük, az egyetemes szolgáltatási árak azoknak szólnak, akik forgalmazó nélkül maradnak.

Egyébként a fogyasztók több mint 90 százaléka nem tudott arról, hogy január 1-jétől az előnyösebb díjszabás érdekében szolgáltatót válthat.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS