A szlovén belügyminisztérium az Airbus Tetra rendszert választotta

2021. 02. 04., 13:45

A Szlovén Köztársaság Belügyminisztériuma az Airbus konzorciumát választotta a szlovén állami hatóságok és a rendőrség számára épülő Tetra digitális rádióinfrastruktúra kiépítésére és üzemeltetésére.

Az Airbus konzorciuma az Airbuson kívül a legfejlettebb szlovén távközlési szolgáltatóból, a Telekom Slovenije-ből és a vállalati digitális telekommunikációs transzformációval foglalkozó Iskratelből áll.

A szlovén rendőrség 2005 óta használ Airbus Tetra terminálokat, és a 2004-ben telepített Tetra rendszer cseréjével a legkorszerűbb professzionális mobilkommunikációs megoldáshoz jut.  A szerződés értelmében az nyolc éven át az Airbus karbantartási szolgáltatást is biztosít a Tetra digitális rádióinfrastruktúrához.

Az Airbus feladata lesz a felhasználók képzésének és egyéb szakmai szolgáltatásoknak a biztosítása.

Az Airbus Tactilon Agnet is része lesz a rendszer kiépítésének. A megoldás lehetővé teszi a szélessávú szolgáltatások, a csúcstechnológia és a biztonságos kommunikációs lehetőségek zökkenőmentes integrációját.

„Az új rendszer szélesebb országos körű lefedettséget biztosít, hiszen eléri a terület 90 százalékát az előző által lefedett 60 százalék után. Vele rendőri erőinket fontos és megfelelő kommunikációs eszközökkel látjuk el. Az új rendszer ráadásul mérhető költségcsökkentést is jelent a múlthoz képest” – magyarázta Aleš Hojs belügyminiszter

„A rendőrségnek különféle biztonsági problémákat kell megoldania, fontos, hogy gyorsan, de megfontoltan reagáljunk” – magyarázta Andrej Jurič, a rendőrség igazgatója.

„Ez azonban csak akkor lehetséges, ha az információkat gyorsan, ugyanakkor megfelelő védelem mellett tudjuk átadni egymásnak, ami lehetővé teszi a feladat elvégzésének pontos kordinációját, és ha szükséges a kapcsolattartást is más állami szervekkel. A legfontosabb a megbízható kommunikáció, amely kritikus pillanatokban nem omolhat össze. Most végre egy teljesen új Tetra hálózatot tudunk kiépíteni, amellyel a Rendőrség megszerzi a legmodernebb technológiát” – tette hozzá.

A berendezések és a technológia szállítása 2021 januárjában kezdődött. A telepítést követően az új rendszer csaknem 11 ezer felhasználót fog lefedni egy szélesebb körű terv részeként, amelynek célja az mintegy 20.200 négyzetkilométeres országos lefedettség elérése.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS