Az idősebb korosztály is egyre többet bankkártyázik

2022. 06. 12., 10:37

Sokkal többet költöttek az első negyedévben a bankkártyázó K&H-sok, mint egy évvel korábban: 40 százalékkal, közel 345 milliárd forintra nőtt a hozzájuk köthető forgalom. A 60 év felettiek is kivették részüket a kártyaboomból a szóban forgó időszakban: 38 százalékkal, több mint 48 milliárd forintért vásároltak bankkártyával. Az idősebbek márciusban kiugróan költekeztek, egy-egy alkalommal több mint 10 ezer forintért vásároltak, ami 10 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A 60 év felettiek döntően az ATM-ekből vesznek fel készpénzt, de egy részük az ügyfélpontokban is – utóbbiakban az ATM-esekhez képest jóval nagyobb összeg jut egy-egy tranzakcióra.

Bár 2022-ben bizonytalanabbá vált a gazdasági környezet, ez a bankkártyás forgalmon egyáltalán nem látszik, az ugyanis jelentősen nőtt - derül ki a K&H összeállításából, amely ismerteti, hogy az idei első negyedévben mennyivel nőtt a bankkártyás forgalom, és ebből mennyivel részesedtek a 60 év felettiek.

Masszív növekedés

Az idei év első három hónapjábanösszesen majdnem 345 milliárd forintot költöttek bankkártyával a K&H ügyfelei, ami 40 százalékos növekedésnek felel meg az előző év azonos időszakához képest.

„A kiugró emelkedésben több tényező játszik szerepet. Egyrészt évek óta látványosan nő a készpénz helyett a bankkártyát választók száma, ami segíti a bővülést. Továbbá sokan a felpörgő infláció miatt arra számítanak, hogy a kiszemelt termékek, elsősorban tartós fogyasztási cikkek még drágábbak lesznek, ezért igyekeznek előrébb hozni a vásárlásaikat.A látványos forgalombővülés köszönhető az idei extra juttatásoknak is, az szja-visszatérítésnek és a nyugdíjemelés kifizetésének is” – értékelte a kártyások adatait Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője.

(Árva András is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 168. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

Az extra nyugdíjpénz is látszik a statisztikákon, a 60 feletti K&H-sok ugyanis az év első három hónapjában - éves szinten - 38 százalékkal, 48 milliárd forintra növelték bankkártyás forgalmukat, ami alig marad el a többi korosztályra vonatkozó 41 százalékos emelkedéstől. Az egy-egy tranzakcióra jutó összeg márciusban a 60 év felettieknél meghaladta a 10 ezer forintot, szemben a 60 év alatti ügyfelek 9214 forintos összegével.

Az ügyfélpontokra nagyobb összegért mennek

„Azt is elmondhatjuk, hogy az idősebbek egyáltalán nem ragaszkodnak a bankfiókokhoz, amelyek ma már ügyfélpontokként működnek. Ez részben a készpénzfelvételi szokásaikból látható. Masszív fölényben vannak az ATM-es tranzakciók a 60 alattiak és felettiek esetében egyaránt” – tette hozzá Árva András.

Idén márciusban a társaság ügyfelei összesen több mint 135 milliárd forintot vettek fel készpénzben az első negyedévben, az összeg 93 százalékát ATM-ekből. A 60 felettiek készpénzfelvételi tranzakcióinak összege meghaladta a 29 milliárd forintot, az ATM-es ügyletek aránya 89 százalékot tett ki. A K&H-statisztikákból azonban látszik, hogy a ügyfélpontos készpénzfelvételek mellett elsősorban nagyobb összegek esetén döntenek az ügyfelek, így az idősebbek is.

Miközben a 60 felettiek esetében az egy ATM-es készpénzfelvételre márciusban 158 ezer forint jutott, a fiókos megoldásnál ez az összeg meghaladta az 1,7 milliót. Vagyis az ügyfélpontokban akkor vesznek fel készpénzt az érintettek, ha olyan összegről van szó, amelyet az ATM-ből több alkalommal lehetne csak kivenni.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS