Átfogó hazai körkép született a HR digitalizáció jelenéről és jövőjéről

2022. 07. 20., 13:23

Az új üzleti igények megjelenésével könnyen válhatnak elavulttá a korábban használt HR IT rendszerek. A digitális HR működés felé vezető út meghatározása azonban többet igényel az új technológiák felfedezésénél és használatánál: a HR szervezetet és a folyamatokat is úgy kell átalakítani, hogy jövőállóak legyenek. Ebben nyújthat támogatást az idei Deloitte Digitális HR Kutatás, amely 16 hazai HR szoftver szolgáltató bevonásával készült.

A gyorsan változó üzleti igények a kis-, közép- és nagyvállalatoktól egyaránt megkövetelik, hogy hosszú távú digitális HR stratégiát alakítsanak ki, amelyhez elengedhetetlen a vonatkozó szoftverpiac ismerete. A hazai HR IT megoldások kínálatát és lehetőségeit vizsgáló Deloitte Digitális HR Kutatás 2022 a legjelentősebb magyar HR szoftver szolgáltatók bevonásával készült, és célja a hazánkban jelenleg is elérhető technológiák és megoldások ismertetése, valamint főbb erősségeik és megkülönböztető ismérveik bemutatása.

A 16 résztvevő céggel megvalósított beszélgetések alapján az elemzés nemcsak a legfontosabb HR IT fejlesztéseket mutatja be, hanem össze is hasonlítja azokat a tavalyi, hasonló fókuszú kutatás releváns részeivel. A Deloitte szakértői által megkérdezett HR szoftver szolgáltatók rendkívül széles spektrumot fednek le, átfogó HR IT rendszerektől kezdve modul specifikus és alternatív megoldásokig.

A digitális HR működés kéz a kézben jár a gyorsasággal, agilitással és alkalmazkodókészséggel, hiszen elősegíti a tudásmegosztást és az együttműködést, illetve az ügyfélélményre összpontosító versenyelőnyt teremt. A kognitív megoldások és a „munka tech” felé való́ eltolódás hazai viszonylatban még inkább a jövő zenéje – napjainkban inkább a digitális platformok, az integrált, felhő alapú́ megoldások megismerésén és magabiztos használatán van a hangsúly.

„A kognitív HR megoldások térnyerése előtt meg kell erősíteni a felhő alapú megoldásokba vetett bizalmat, hiszen a válaszadók legnagyobb része ezek kiforratlanságában látja az ilyen típusú rendszerek fő kockázatát” – fogalmaz Csépai Martin, a Deloitte HR tanácsadási üzletágának vezetője.

A tavalyi elemzés arra fókuszált, hogy a vállalatok mely HR területeken számítanak leginkább a digitalizációra, milyen típusú HR szoftverek bevezetését tervezik a közeljövőben. A Deloitte idén ugyanezeket a kérdéseket tette fel a másik oldal, a HR szoftver szolgáltatók képviselőinek is. Az onboarding mindkét fél szerint az a terület, ahol a legtöbb fejlesztésre kell számítanunk, azonban az idei tanulmányban a riportálás és analitikák, illetve az önkiszolgálás is felfértek a képzeletbeli dobogó alsó fokaira.

„Érdekes eltérés, hogy tavaly a megkérdezett vállalatok legnagyobb arányban a képzések terén számítottak fejlesztésre – ehhez képest a szolgáltatók szerint kevésbé voltak hangsúlyosak az ilyen típusú megkeresések” – mondta Csépai Martin.

A kutatás során többször visszaköszönt egy megfelelően átgondolt digitális HR stratégia meglétének a fontossága – a szoftver szolgáltatók ennek a hiányát jelölték meg az ügyféloldali belső erőforrások szűkössége után a szoftver bevezetéseket leginkább hátráltató tényezőnek.

Az egyre komplexebb üzleti elvárásoknak megfelelően a hazai HR IT piac szereplői is mind szerteágazóbb, iparág-, modul-, vagy cégméret specifikus megoldásokat kínálnak. A kutatás összefoglaló riportjában megtalálhatók a szolgáltatók profil szerinti besorolás alapján, a legfőbb megkülönböztető jegyeik kiemelésével.

A kutatás részletes eredményei ezen a linken érhetők el.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-01-28 10:13:40
A küszöbön álló uniós intézkedéscsomag újabb lendületet ad az e-számlázás és a számviteli digitalizáció elterjedésének. Amellett ugyanis, hogy kötelezővé válik az e-számla alkalmazása, az EU-s szabályozás kijelöli a számviteli-, adózási- és ezzel összefüggésben az adatszolgáltatási gyakorlatok hosszú távú fejlesztési irányát.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS