Az Amazon évi 15 milliárd plasztik kitöltő anyagtól szabadult meg

Az Amazon évi 15 milliárd plasztik kitöltő anyagtól szabadult meg
ESGHírek  |  2024. 06. 24., 09:37

Az árukézbesítő óriás radikális lépése fenntarthatósági szempontból kétszeres előnnyel jár, hiszen egyrészt a nem lebomló, műanyag légpárnák felhasználását 95 százalékkal csökkentette, másrészt olyan papír töltőanyaggal helyettesítette őket, ami egyszerre újrahasznosított és újrafelhasználható.

Az Amazon bejelentette, hogy Észak-Amerikában a kiszállított dobozok csomagolásából száműzte a műanyag légtasakok 95 százalékát. A nem fenntartható anyagot papírra cserélte, és az a szándéka, hogy ugyanez az anyag 2024 végére teljesen felváltja a műanyag légtasakok használatát.

A vállalat szerint ez az eddigi legnagyobb műanyag csomagoláscsökkentési projektjük Észak-Amerikában, amivel évente közel 15 milliárd műanyag légtasak felhasználását kerülik el.

Az új eredmény kevesebb, mint egy évvel azután következett be, hogy az Amazon októberben bejelentette: az Ohio államban működő áruelosztó központjuk lesz az első, amely megszünteti a műanyag csomagolást, beleértve a műanyag légtasakokról papírtöltetre való átállást is, ami „tesztelési és tanulási lehetőséget biztosít az átállás kiterjesztéséhez Észak-Amerikában” – írja a közlemény.

Nem saját vívmány az Amazon új módszere

A vállalat egy harmadik fél laboratóriumában tesztelte a papírtöltetet, és megállapította, hogy ugyanolyan, ha nem jobb védelmet nyújt a termékeknek, mint a korábban hosszú ideig alkalmazott légpárnák. A cég együttműködött külső beszállítókkal, hogy száz százalékban újrahasznosított papírtöltetet szerezzen be, miközben koordinálta az átállást a teljesítési központjai között, beleértve a gépek cseréjét is.

Az új töltet nemcsak 100%-ban újrahasznosított tartalmat tartalmaz, hanem a vásárlókhoz érkező formájában könnyen újrahasznosítható is, a bármely háztartásban megtalálható szemetesekben elhelyezve. Az Amazon erről azt állítja, „az új töltet könnyen újrahasznosítható az otthoni szelektív hulladékgyűjtőkben, így egyszerűbbé teszi az újrahasznosítást az ügyfeleink számára”. Pat Lindner Mechatronikai és Fenntartható Csomagolásért felelős alelnök hozzátette: „arra törekszünk, hogy az év végére Észak-Amerikában teljesen megszüntessük a műanyag légtasakokat, és továbbra is innoválni, tesztelni és növekedni fogunk annak érdekében, hogy otthon újrahasznosítható anyagokat részesítsünk előnyben”.

Az Amazon a 2022-es Fenntarthatósági Jelentése szerint Európában és Ausztráliában már 2022-ben megszüntette az egyszer használatos légtasakokat, és helyettük otthon újrahasznosítható papír anyagot vezetett be.

„Annyira örülök, hogy végre áttérhetünk papírra. Nemcsak könnyebb vele dolgozni, de a gépek is nagyobb helyet biztosítanak számunkra, így könnyebben tudjuk csomagolni a megrendeléseket. Büszke vagyok rá, hogy részese lehetek egy olyan változásnak, amely lehetővé teszi a vásárlók számára az otthon újrahasznosítást” – osztotta meg Christian Garcia, a kaliforniai Bakersfieldben található Amazon depó munkatársa.

Az Amazon jelentős lépése a fenntarthatóság irányába nemcsak a környezet védelmét szolgálja, hanem hozzájárul ahhoz is, hogy az ügyfeleik könnyebben részt vegyenek a környezetbarát gyakorlatokban. Az új papírtöltetek bevezetésével az Amazon továbbra is úttörő szerepet vállal a fenntartható csomagolási megoldások terén – áll a közleményben.

Főoldali kép: Amazon

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 03., 23:03
Közzétették az ESG törvény újabb módosításának tervezetét, amely jelentős egyszerűsítéseket ígér a vállalkozások számára a fenntarthatósági célú átvilágítási kötelezettségek teljesítésének területén. A változások – a módosító törvény elfogadása esetén – a kihirdetés után 30 nappal lépnének hatályba, míg a módosult bírságolási rendelkezések csak 2026-tól válnának alkalmazhatóvá. A javaslat által bevezetni kívánt legfőbb változtatásokról a DLA Piper Hungary készített összefoglalót.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS