Repülő és furgon egyben: épül az úttörő hidrogén jármű

Repülő és furgon egyben: épül az úttörő hidrogén jármű
2024. 02. 24., 10:10

Egy amerikai és egy ázsiai vállalat együttműködésében jön létre a LUFT – PINOY eVTOL, amit a partnerek az együttműködésük csúcspontjának, egyben a közlekedés jövőjének neveznek. Akadnak olyan területek a világon, ahol megváltást jelent majd.

A floridai LuftCar a Fülöp-szigeteki eFrancisco Motor Corporationnel (eFMC) kötött megállapodást teljesen új és innovatív közlekedési megoldások fejlesztésére, márkaépítésére és piacra vezetésére. Az együttműködés az eFMC közúti platformjainak légi szállításra alkalmassá alakítására, egyben olyan fejlett repülő járművek építésére összpontosít, amelyek nem csak kialakításukkal, hanem hidrogénhajtással igyekeznek megnyerni a piaci szereplőket, a védelmi, regionális közlekedési, rekreációs, egészségügyi és más iparágakban.

Az egyelőre csak a 7100 szigetből álló Fülöp-szigetek földrajzi kihívásaira szabott gép neve LUFT - PINOY eVTOL, amihez az eFMC a PINOY járművének alvázával, míg a LuftCar a furgonra csatlakozó légi járműelem prototípusának kifejlesztésével járul hozzá. Ha elkészül, akkor a repülő szerkezetről lekapcsolhatóvá válik egy teljes értékű furgon, aminek a felhasználása a tömegközlekedéstől az utolsó mérföldes szállításon és a turizmuson át a katasztrófavédelemig érdekes lehet.

Santh Sathya, a LuftCar vezérigazgatója hangsúlyozta: a hidrogénhajtású technológiájuk a megcélzott régió hosszú távú és nehéz teherszállítási igényeinek kielégítésére is alkalmas lehet. Elmer Francisco, az eFrancisco vezérigazgatója meggyőződéssel fűzte hozzá, hogy az együttműködés innovatív megoldásai alaposan ki fogják tolni a repülés technológiai határait. A cégek közös közleménye szerint a LUFT - PINOY eVTOL jelentős ugrást jelent a közlekedés fenntartható és fejlett jövője felé, hiszen tisztább és hatékonyabb közlekedési megoldások megvalósítása érdekében egyesíti a látnoki szakembereket. A vállalkozásban rejlő potenciál nyilvánvaló, ugyanakkor komoly kihívásokat is le kell küzdeni, mire az új jármű megkaphatja a szabályozók jóváhagyásait és tanúsítványait. A LuftCar és az eFMC 1,5 millió amerikai dollár (közel 540 millió forint) kezdeti befektetéssel és az érdeklődő befektetőktől remélt tőkével vág neki a fejlesztés megvalósításának.

A LUFT - PINOY eVTOL projektben a hidrogénhajtás és az eVTOL technológia házasítása valóban paradigmaváltó lehet. Sathya olyan jövőt vizionál, amelyben ezek az innovatív repülőgépek nem csupán közlekedési eszközök, hanem a gazdasági növekedés és a társadalmi fejlődés katalizátorai is lesznek. A távoli területek összekapcsolására, a sürgősségi segítségnyújtás megkönnyítésére és a turizmus támogatására alkalmas hidrogénüzemű eVTOL-ok képesek forradalmasítani az emberek és az áruk mozgását a Fülöp-szigeteken belül és kívül, ezenfelül a régióban rendelkezésre álló bőséges megújuló energiaforrások, például a nap- és vízenergia kihasználásával a LUFT – PINOY eVTOL-ok hozzájárulhatnak egy fenntarthatóbb és környezetbarátabb közlekedési rendszer kialakításához.

A partnerek érdeklődve várják várják a prototípus bemutatását – aminek tervezett időpontját egyelőre nem közölték. A jármű a tervek szerint közel 480 kilométeres légi, plusz 240 kilométeres közúti hatótávolsággal, 350 km/h-s repülési sebességgel és kb. 1200 méteres repülési magassággal fog rendelkezni.

Gábor János

Főoldali kép: LuftCar

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 09. 06., 15:06
Az előző hónaphoz képest a 95-ös benzin átlagára 7 forinttal, 605 forintra, a gázolajé 10 forinttal, 611 forintra csökkent augusztusban a statisztikai hivatal jelentése szerint; a benzin átlagára 7 forinttal a szomszédos országok átlagára alatt maradt, a gázolajé megegyezett a szomszédos országokéval.
2024. 09. 05., 19:05
Nyár végéig a Balatoni Hajózási Zrt. kompjai 1 millió 229 ezer, a személyhajók pedig 791 ezer utast szállítottak, a társaság így tavalyhoz képest már 2 hónappal korábban, augusztus végére elérte a 2 milliós utasszámot.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.
Hosszútávon döbbenetesen kevés cég éli túl a generációváltást. A lehetséges megoldásokról kritikusan fontos beszélni ezekben az években, amikor nagyon nagy létszámú hazai vállalatvezető éri el a nyugdíjkorhatárt, és nem biztos, hogy van koncepciója a gyeplő átadására. Laczkó Péter, a Lawrence & Bennet tulajdonos-vezérigazgatója bemutatja, milyen alapvető stratégiákat kell alkalmazni, hogy megmeneküljenek az évtizedek alatt felépített családi vállalkozások és az élethosszig végzett munkával összeszedett örökségek. A szakembernek arra is van válasza, hogy milyen módon folytassa a munkát egy cég, ha a leköszönő vezetőt már biztosan nem követi családtag.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS