Itt találod az összes cikket a „eVTOL” témában!
Az autógyártó az amerikai Joby Aviationnal közösen alkotta meg az ötüléses, 320 km/órás végsebességre képes légi járművet.
Egy új szabályozásnak köszönhetően közelebb került a világ a légitaxi szolgáltatás elterjedéséhez, mint eddig bármikor. A piaci szereplők kis túlzással csak erre a rajtjelre vártak, hogy komolyan belevághassanak gyártásba és értékesítésbe.
Az úttörő elektromos autó akkumulátor nem csak döbbenetesen tartós, hanem ellenálló is: egészen extrém hőmérsékleti tartományon belül üzemképes.
Egy amerikai és egy ázsiai vállalat együttműködésében jön létre a LUFT – PINOY eVTOL, amit a partnerek az együttműködésük csúcspontjának, egyben a közlekedés jövőjének neveznek. Akadnak olyan területek a világon, ahol megváltást jelent majd.
Az innovatív, fenntartható üzemű repülőgép vészhelyzetekben, például bozót- és erdőtüzek esetén teheti a legnagyobb szolgálatot, de polgári utazásra is kiváló. A jármű megvalósítása célegyenesbe fordult, miután a tervező házaspár többmillió dolláros támogatást zsebelt be hozzá.
Az amerikai vállalat Midnight névre keresztelt járműve egy teljesen elektromos, függőleges le- és felszállásra képes (eVTOL) légitaxi, ami négy év masszív tesztelés után ért fontos mérföldkőhöz. Láthatáron a légügyi hatóság engedélye.
Hamarosan a világon elsőként szállíthatnak fizető utasokat, miután megkapták a járműre az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) különleges légialkalmassági bizonyítványát. Az engedély birtokában egyrészt megnyílt a lehetőség az éles tesztelésre, amivel tervezhetővé válik a piacra lépés is.
Készül egy várhatóan a teljes világpiacra hatást kifejtő törvénytervezet arra, hogy megteremtsék a legális kereteket az elektromos függőleges fel- és leszálló repülőgépek (eVTOL-ok) használatára. Kulcskérdés a pilóták vezetői engedélye, amit külön képzés előz meg.
Egy évtizeden belül a technológiai fejlődés alaposan felforgathatja a városok közlekedését. Jöhetnek a pilóta nélkül repülő, helyből fel- és leszálló légijárművek, az eVTOL-ok.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.