A PepsiCo önvezető e-teherfuvarozóval kötött szerződést

A PepsiCo önvezető e-teherfuvarozóval kötött szerződést
2023. 04. 21., 09:18

Két gyártóüzeme között már biztos, hogy teljesen karbonmentes teherfuvarozást valósít meg a PepsiCo: a Walkers márka tulajdonosaként a Einride elektromos teherautóival fogja szállítani a snack termékeket, és ezzel sokezer tonna emissziótól szabadítja meg a légkört.

A PepsiCo fenntarthatóbb, majd később teljesen karbonmentes módon szeretné szállítani a rágcsálni valókat az Egyesült Királyságban. Az idővel nettó zéró károsanyag-kibocsátásra törekvő cég öles lépést tett az emissziós célok felé azzal, hogy nemrég megállapodást kötöttek a svéd fuvarozótechnológiai céggel. A Walkers márka tulajdonosaként ezzel  PepsiCo lett az Einride első kereskedelmi partnere az Egyesült Királyságban.

A szerződés értelmében a fuvarozó cég digitális, elektromos és autonóm technológiákat kínál megoldásként a fenntartható teherszállításra. Ennek legismertebb és a vállalatnál mindezidáig legfejlettebb eszköze az Einride pod vezetőfülke nélküli elektromos teherautók, amit önvezető módon és távvezérléssel egyaránt lehet irányítani. A hároméves megállapodás értelmében a Walkers kezdetben elektromos (de még nem autonóm) Einride teherautókat fog használni a leicesteri és a coventry-i gyártóüzemek között.

A PepsiCo szerint az új elektromos flotta évi több mint 1,2 millió kilométernyi, fosszilis üzemanyaggal hajtott fuvarozás helyére lép, és ezzel legkevesebb 1600 tonna szén-dioxid-kibocsátást szüntet meg.

„A PepsiConál elkötelezettek vagyunk a vállalkozásunk környezeti hatásainak csökkentése mellett, és célunk, hogy a PepsiCo Positive programunk részeként 2040-re elérjük a nettó nulla kibocsátást – mondta az új partneri szerződés kapcsán Archana Jagannathan, a PepsiCo UK fenntarthatósági vezetője. – Az Einride-dal kötött megállapodásunk egy apró, de fontos lépcsőfok, ami segít nekünk abban, hogy jelentős előrelépést érjünk el a fenntartható közlekedés terén. Már alig várjuk, hogy jobban megértsük, milyen szerepet játszhatnak az elektromos teherautók a szállítási műveleteinkben.”

Az Einride brit áruszállítási ökoszisztémája egy olyan hálózaton fog működni, amelyet a vállalat Saga digitális platformján keresztül terveznek meg és felügyelnek. A vállalat ezt a regionális áruszállítási mobilitási hálózatot az M1, az M5 és az M6 sztrádák mentén szeretné létrehozni, egész pontosan olyan nagyvárosok között, mint London, Sheffield, Manchester, Birmingham és Bristol. A kiindulópont a Midlands „arany logisztikai háromszög” lesz, ami a brit lakosság 90 százaléka számára négyórás autóútra található. Itt van a szigetország logisztikai és raktározási létesítményeinek jelentős része.

 

 

„Az Egyesült Királyság mindig is fontos szerepet játszott a közlekedés történetében. A hatékony és innovatív árumozgás folyamatosan szerves részét képezte az Egyesült Királyság növekedésének és jólétének, míg a brit emberek úttörői voltak mind a vasúti rendszer, mind a csatornahálózat kiépítésének – magyarázta Robert Falck, az Einride alapítója és vezérigazgatója. – Megtiszteltetés számunkra, hogy itt lehetünk, és helyi partnerekkel együttműködve tovább erősíthetjük az Egyesült Királyságot, mint a közlekedés úttörőjét, és segíthetjük az országot a nettó nulla célkitűzések elérésében.”

A 2016-ban alapított Einride már üzemeltet flottákat olyan vállalatokkal megállapodva, mint a Maersk, az AB InBev, a Lidl és a GE Appliances. 2019-ben a világon elsőként telepítettek autonóm, elektromos járművet közútra, és 2022-ben kapták meg az engedélyt a jármű üzemeltetésére az Egyesült Államok úthálózatán is.

Gábor János

Főoldali kép: Einride

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 06. 17., 15:10
Bár még közel félmillió társas vállalkozás működik Magyarországon, a májusi adatok szerint folytatódik a cégstruktúra átrendeződése. A mikrovállalkozások tűnnek el legnagyobb számban, miközben a nagyobb cégek pozíciója – ha lassan is – erősödik.
2025-06-17 18:05:00
A munkáltatók szívesen alkalmaznak teljesítménybért olyan munkakörök esetén, ahol a munkavállaló tevékenysége jól mérhető. A teljesítménybér egyben a munkavállaló eredményes munkavégzését ösztönző eszközként is funkcionálhat. Dr. Szabó Gergely ügyvéd összefoglalója.

  Rovathírek: HIPA

A magyar gazdaság ismét egy stratégiai ágazatban, az orvostechnikai és gyógyszeripari szektort érintő fejlesztésekkel erősödik – szögezte le Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója, a SCHOTT Hungary Kft. tisztatérrel felszerelt gyártócsarnokának alapkőletételén, Lukácsházán. A gyógyszeripari üveg csomagolóanyagok gyártásával foglalkozó vállalat egy időben három új beruházást indított el összesen közel 100 milliárd forint értékben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Érdekes ingatlanpiaci helyzetet teremt a helyi önazonosság védelméről szóló törvény, amely júliustól már hatályba is lép. Sokan gondolják, hogy önmagában a létezése befolyásolhatja az árakat, de ez szinte kizárólag az önkormányzatokon múlik. Bár Szegő Péterrel még a parlamenti szavazás előtt beszélgettünk a témáról, a Duna House PR és elemzési szakértőjeként átfogó képet tudott adni róla, hogy mi történik lokálisan és országosan a jogszabály bevezetése után.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) közölte: sajnálattal veszi tudomásul, hogy a kormány szakmai egyeztetés nélkül hosszabbította meg a hatósági árak rendszerét, hiszen ezzel a szőnyeg alá söpörték a gazdaságban lappangó feszültségeket, amelyek így csak tovább gyűlnek és mindenképpen felszínre kerülnek. Az árrésstop legnagyobb vesztesei éppen a kisboltok lesznek, hiszen lemaradnak az árversenyben a multikkal szemben – vezeti le ebben az epizódban Kozák Tamás. Az OKSZ főtitkára azt is elmagyarázza, miért nincs rendjén az elmaradt egyeztetés és felvázolja a szövetség szakpolitikai javaslatait, amelyek viszont gyógyírt jelentenének – árrésstop helyett.
Már minden tízedik magyar dolgozott külföldön, főleg Németországban, az Egyesült Királyságban, Ausztriában vagy Franciaországban, és a legfőbb motiváció a pénzkereseti lehetőség, de közben sokakat vonz a nyelvi, kulturális tapasztalat és a szakmai fejlődés is – mondta el a Profession.hu felmérésének eredményei alapján Dencső Blanka. Az állásportál piackutatási és üzletfejlesztési szakértője ebben az epizódban bemutatja, milyen érdekes trendek alakultak ki a magyarok külföldi munkavállalási kedve kapcsán, illetve mennyien és hogyan küzdöttek meg a honvággyal és a nyelvi nehézségekkel, vagy milyen módon kamatoztatják itthon a külföldön szerzett tapasztalatokat.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS