A PepsiCo önvezető e-teherfuvarozóval kötött szerződést

A PepsiCo önvezető e-teherfuvarozóval kötött szerződést
2023. 04. 21., 09:18

Két gyártóüzeme között már biztos, hogy teljesen karbonmentes teherfuvarozást valósít meg a PepsiCo: a Walkers márka tulajdonosaként a Einride elektromos teherautóival fogja szállítani a snack termékeket, és ezzel sokezer tonna emissziótól szabadítja meg a légkört.

A PepsiCo fenntarthatóbb, majd később teljesen karbonmentes módon szeretné szállítani a rágcsálni valókat az Egyesült Királyságban. Az idővel nettó zéró károsanyag-kibocsátásra törekvő cég öles lépést tett az emissziós célok felé azzal, hogy nemrég megállapodást kötöttek a svéd fuvarozótechnológiai céggel. A Walkers márka tulajdonosaként ezzel  PepsiCo lett az Einride első kereskedelmi partnere az Egyesült Királyságban.

A szerződés értelmében a fuvarozó cég digitális, elektromos és autonóm technológiákat kínál megoldásként a fenntartható teherszállításra. Ennek legismertebb és a vállalatnál mindezidáig legfejlettebb eszköze az Einride pod vezetőfülke nélküli elektromos teherautók, amit önvezető módon és távvezérléssel egyaránt lehet irányítani. A hároméves megállapodás értelmében a Walkers kezdetben elektromos (de még nem autonóm) Einride teherautókat fog használni a leicesteri és a coventry-i gyártóüzemek között.

A PepsiCo szerint az új elektromos flotta évi több mint 1,2 millió kilométernyi, fosszilis üzemanyaggal hajtott fuvarozás helyére lép, és ezzel legkevesebb 1600 tonna szén-dioxid-kibocsátást szüntet meg.

„A PepsiConál elkötelezettek vagyunk a vállalkozásunk környezeti hatásainak csökkentése mellett, és célunk, hogy a PepsiCo Positive programunk részeként 2040-re elérjük a nettó nulla kibocsátást – mondta az új partneri szerződés kapcsán Archana Jagannathan, a PepsiCo UK fenntarthatósági vezetője. – Az Einride-dal kötött megállapodásunk egy apró, de fontos lépcsőfok, ami segít nekünk abban, hogy jelentős előrelépést érjünk el a fenntartható közlekedés terén. Már alig várjuk, hogy jobban megértsük, milyen szerepet játszhatnak az elektromos teherautók a szállítási műveleteinkben.”

Az Einride brit áruszállítási ökoszisztémája egy olyan hálózaton fog működni, amelyet a vállalat Saga digitális platformján keresztül terveznek meg és felügyelnek. A vállalat ezt a regionális áruszállítási mobilitási hálózatot az M1, az M5 és az M6 sztrádák mentén szeretné létrehozni, egész pontosan olyan nagyvárosok között, mint London, Sheffield, Manchester, Birmingham és Bristol. A kiindulópont a Midlands „arany logisztikai háromszög” lesz, ami a brit lakosság 90 százaléka számára négyórás autóútra található. Itt van a szigetország logisztikai és raktározási létesítményeinek jelentős része.

 

 

„Az Egyesült Királyság mindig is fontos szerepet játszott a közlekedés történetében. A hatékony és innovatív árumozgás folyamatosan szerves részét képezte az Egyesült Királyság növekedésének és jólétének, míg a brit emberek úttörői voltak mind a vasúti rendszer, mind a csatornahálózat kiépítésének – magyarázta Robert Falck, az Einride alapítója és vezérigazgatója. – Megtiszteltetés számunkra, hogy itt lehetünk, és helyi partnerekkel együttműködve tovább erősíthetjük az Egyesült Királyságot, mint a közlekedés úttörőjét, és segíthetjük az országot a nettó nulla célkitűzések elérésében.”

A 2016-ban alapított Einride már üzemeltet flottákat olyan vállalatokkal megállapodva, mint a Maersk, az AB InBev, a Lidl és a GE Appliances. 2019-ben a világon elsőként telepítettek autonóm, elektromos járművet közútra, és 2022-ben kapták meg az engedélyt a jármű üzemeltetésére az Egyesült Államok úthálózatán is.

Gábor János

Főoldali kép: Einride

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS