A PepsiCo önvezető e-teherfuvarozóval kötött szerződést

A PepsiCo önvezető e-teherfuvarozóval kötött szerződést
2023. 04. 21., 09:18

Két gyártóüzeme között már biztos, hogy teljesen karbonmentes teherfuvarozást valósít meg a PepsiCo: a Walkers márka tulajdonosaként a Einride elektromos teherautóival fogja szállítani a snack termékeket, és ezzel sokezer tonna emissziótól szabadítja meg a légkört.

A PepsiCo fenntarthatóbb, majd később teljesen karbonmentes módon szeretné szállítani a rágcsálni valókat az Egyesült Királyságban. Az idővel nettó zéró károsanyag-kibocsátásra törekvő cég öles lépést tett az emissziós célok felé azzal, hogy nemrég megállapodást kötöttek a svéd fuvarozótechnológiai céggel. A Walkers márka tulajdonosaként ezzel  PepsiCo lett az Einride első kereskedelmi partnere az Egyesült Királyságban.

A szerződés értelmében a fuvarozó cég digitális, elektromos és autonóm technológiákat kínál megoldásként a fenntartható teherszállításra. Ennek legismertebb és a vállalatnál mindezidáig legfejlettebb eszköze az Einride pod vezetőfülke nélküli elektromos teherautók, amit önvezető módon és távvezérléssel egyaránt lehet irányítani. A hároméves megállapodás értelmében a Walkers kezdetben elektromos (de még nem autonóm) Einride teherautókat fog használni a leicesteri és a coventry-i gyártóüzemek között.

A PepsiCo szerint az új elektromos flotta évi több mint 1,2 millió kilométernyi, fosszilis üzemanyaggal hajtott fuvarozás helyére lép, és ezzel legkevesebb 1600 tonna szén-dioxid-kibocsátást szüntet meg.

„A PepsiConál elkötelezettek vagyunk a vállalkozásunk környezeti hatásainak csökkentése mellett, és célunk, hogy a PepsiCo Positive programunk részeként 2040-re elérjük a nettó nulla kibocsátást – mondta az új partneri szerződés kapcsán Archana Jagannathan, a PepsiCo UK fenntarthatósági vezetője. – Az Einride-dal kötött megállapodásunk egy apró, de fontos lépcsőfok, ami segít nekünk abban, hogy jelentős előrelépést érjünk el a fenntartható közlekedés terén. Már alig várjuk, hogy jobban megértsük, milyen szerepet játszhatnak az elektromos teherautók a szállítási műveleteinkben.”

Az Einride brit áruszállítási ökoszisztémája egy olyan hálózaton fog működni, amelyet a vállalat Saga digitális platformján keresztül terveznek meg és felügyelnek. A vállalat ezt a regionális áruszállítási mobilitási hálózatot az M1, az M5 és az M6 sztrádák mentén szeretné létrehozni, egész pontosan olyan nagyvárosok között, mint London, Sheffield, Manchester, Birmingham és Bristol. A kiindulópont a Midlands „arany logisztikai háromszög” lesz, ami a brit lakosság 90 százaléka számára négyórás autóútra található. Itt van a szigetország logisztikai és raktározási létesítményeinek jelentős része.

 

 

„Az Egyesült Királyság mindig is fontos szerepet játszott a közlekedés történetében. A hatékony és innovatív árumozgás folyamatosan szerves részét képezte az Egyesült Királyság növekedésének és jólétének, míg a brit emberek úttörői voltak mind a vasúti rendszer, mind a csatornahálózat kiépítésének – magyarázta Robert Falck, az Einride alapítója és vezérigazgatója. – Megtiszteltetés számunkra, hogy itt lehetünk, és helyi partnerekkel együttműködve tovább erősíthetjük az Egyesült Királyságot, mint a közlekedés úttörőjét, és segíthetjük az országot a nettó nulla célkitűzések elérésében.”

A 2016-ban alapított Einride már üzemeltet flottákat olyan vállalatokkal megállapodva, mint a Maersk, az AB InBev, a Lidl és a GE Appliances. 2019-ben a világon elsőként telepítettek autonóm, elektromos járművet közútra, és 2022-ben kapták meg az engedélyt a jármű üzemeltetésére az Egyesült Államok úthálózatán is.

Gábor János

Főoldali kép: Einride

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-03-01 15:10:00
2024. március 3-án (vasárnap) 9 órától 21 óráig a NAV háttérrendszerének karbantartása miatt a NAV webes felületei és a NAV-Mobil applikáció egyes szolgáltatásai nem lesznek elérhetők.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS