Két gyártóüzeme között már biztos, hogy teljesen karbonmentes teherfuvarozást valósít meg a PepsiCo: a Walkers márka tulajdonosaként a Einride elektromos teherautóival fogja szállítani a snack termékeket, és ezzel sokezer tonna emissziótól szabadítja meg a légkört.
A PepsiCo fenntarthatóbb, majd később teljesen karbonmentes módon szeretné szállítani a rágcsálni valókat az Egyesült Királyságban. Az idővel nettó zéró károsanyag-kibocsátásra törekvő cég öles lépést tett az emissziós célok felé azzal, hogy nemrég megállapodást kötöttek a svéd fuvarozótechnológiai céggel. A Walkers márka tulajdonosaként ezzel PepsiCo lett az Einride első kereskedelmi partnere az Egyesült Királyságban.
A szerződés értelmében a fuvarozó cég digitális, elektromos és autonóm technológiákat kínál megoldásként a fenntartható teherszállításra. Ennek legismertebb és a vállalatnál mindezidáig legfejlettebb eszköze az Einride pod vezetőfülke nélküli elektromos teherautók, amit önvezető módon és távvezérléssel egyaránt lehet irányítani. A hároméves megállapodás értelmében a Walkers kezdetben elektromos (de még nem autonóm) Einride teherautókat fog használni a leicesteri és a coventry-i gyártóüzemek között.
A PepsiCo szerint az új elektromos flotta évi több mint 1,2 millió kilométernyi, fosszilis üzemanyaggal hajtott fuvarozás helyére lép, és ezzel legkevesebb 1600 tonna szén-dioxid-kibocsátást szüntet meg.
„A PepsiConál elkötelezettek vagyunk a vállalkozásunk környezeti hatásainak csökkentése mellett, és célunk, hogy a PepsiCo Positive programunk részeként 2040-re elérjük a nettó nulla kibocsátást – mondta az új partneri szerződés kapcsán Archana Jagannathan, a PepsiCo UK fenntarthatósági vezetője. – Az Einride-dal kötött megállapodásunk egy apró, de fontos lépcsőfok, ami segít nekünk abban, hogy jelentős előrelépést érjünk el a fenntartható közlekedés terén. Már alig várjuk, hogy jobban megértsük, milyen szerepet játszhatnak az elektromos teherautók a szállítási műveleteinkben.”
Az Einride brit áruszállítási ökoszisztémája egy olyan hálózaton fog működni, amelyet a vállalat Saga digitális platformján keresztül terveznek meg és felügyelnek. A vállalat ezt a regionális áruszállítási mobilitási hálózatot az M1, az M5 és az M6 sztrádák mentén szeretné létrehozni, egész pontosan olyan nagyvárosok között, mint London, Sheffield, Manchester, Birmingham és Bristol. A kiindulópont a Midlands „arany logisztikai háromszög” lesz, ami a brit lakosság 90 százaléka számára négyórás autóútra található. Itt van a szigetország logisztikai és raktározási létesítményeinek jelentős része.
„Az Egyesült Királyság mindig is fontos szerepet játszott a közlekedés történetében. A hatékony és innovatív árumozgás folyamatosan szerves részét képezte az Egyesült Királyság növekedésének és jólétének, míg a brit emberek úttörői voltak mind a vasúti rendszer, mind a csatornahálózat kiépítésének – magyarázta Robert Falck, az Einride alapítója és vezérigazgatója. – Megtiszteltetés számunkra, hogy itt lehetünk, és helyi partnerekkel együttműködve tovább erősíthetjük az Egyesült Királyságot, mint a közlekedés úttörőjét, és segíthetjük az országot a nettó nulla célkitűzések elérésében.”
A 2016-ban alapított Einride már üzemeltet flottákat olyan vállalatokkal megállapodva, mint a Maersk, az AB InBev, a Lidl és a GE Appliances. 2019-ben a világon elsőként telepítettek autonóm, elektromos járművet közútra, és 2022-ben kapták meg az engedélyt a jármű üzemeltetésére az Egyesült Államok úthálózatán is.
Gábor János
Főoldali kép: Einride
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.