Csökkentek az állati melléktermékkel foglalkozó üzemeltetők terhei

2024. 01. 17., 20:10

A keletkezett és átadott állati eredetű melléktermékek mennyiségéről már nem szükséges jelentést tenni a január 1-jén módosult rendelt értelmében.

Az adminisztratív terhek csökkentését célzó kormányzati deregulációs törekvésekkel összhangban 2024. január 1-től módosult az állati melléktermékekre irányadó 45/2012. (V. 8.) VM rendelet.

A továbbiakban a keletkezett és átadott állati eredetű melléktermékek mennyiségéről nem szükséges jelentést tenni. Az átvett – esetlegesen továbbadott – állati eredetű melléktermék mennyiségét ugyanakkor az állati eredetű melléktermék szállítását, kezelését, tárolását, feldolgozását, felhasználását vagy ártalmatlanítását végző minden üzemeltetőnek továbbra is jelentenie kell telephelyenként a tárgyévet követő év március 1-jéig – írja közleményében a Nébih.

A jelentést az eddigiekhez hasonlóan a rendelet 5., illetve a 6. mellékleteinek megfelelően, a Nébih honlapján elektronikusan vagy a telephely szerint illetékes járási hivatal részére kell leadni. A kötelezettség továbbra is vonatkozik a kiskapacitású égetőművel rendelkező állattartó telepeken keletkezett, és a kiskapacitású égetőműben, helyben ártalmatlanított állati eredetű melléktermékekre is. A bejelentést a tevékenység befejezése, felfüggesztése esetén legkésőbb 15 napon belül teljesíteni kell.

A rendelet könnyítést tartalmaz a nyilvántartásba vétel és a szállító tevékenység engedélyezésének tekintetében is. Az állati eredetű melléktermékeket kezelő üzemeltetők nyilvántartásba vételének megújítása érdekében mostantól az üzemeltetőnek a járási hivatal kérésére kell öt évente nyilatkoznia a tevékenysége folytatásáról.

Az állati melléktermékek szállítására szolgáló jármű engedélye három év helyett öt évig, a szállítói tevékenység regisztrációja pedig határozatlan ideig érvényes.

A vármegyei kormányhivatal ugyanakkor törli az üzemeltetőt a szállítói nyilvántartásból, amennyiben a tevékenység végzésének feltételei nem állnak fenn, a jármű engedélye lejárt vagy visszavonták azt.

A módosító rendelet és a 45/2012. VM rendelet új verziója az alábbi linkeken érhető el:

174/2023. (XII. 27.) AM rendelet - Nemzeti Jogszabálytár (njt.hu)
45/2012. (V. 8.) VM rendelet - Nemzeti Jogszabálytár (njt.hu)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 17., 16:17
Az ESG törvény, valamint annak végrehajtási rendelete speciális rendelkezéseket tartalmaz egy vállalkozás közvetlen beszállítóinak átvilágítására, aminek teljesítéséért végső soron az ügyvezetés tartozik felelősséggel – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A törvény közelmúltban megjelent végrehajtási rendeletéből kiderül, mindez milyen feladatokat ró a vállalatokra.
2024-10-18 00:18:00
Az egyre komplexebb szabályozási környezet, valamint a geopolitikai helyzet bizonytalansága ellenére is optimizmus uralkodik a technológiai szektorban a növekedési kilátásokat illetően – többek között erre mutat rá a DLA Piper Tech Index riportjának 2024. évi kiadása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS