Manapság egyre gyakoribb, hogy emberek otthagyják a főállásukat, és némi tartalék mellett elkezdik megvalósítani a saját víziójukat.
Nincs is ezzel semmi baj. Ha van vízió, ha van ötlet, ha tudod, mit szeretnél adni a világnak, akkor nincs más hátra! Vágj bele! Kezdj neki, ne kíméld magad!
Egyvalamire azonban oda kell, hogy figyelj, ez pedig nem más, mint a marketing. Marketing nélkül a legjobb ötlet is hamvába hal, és nagyon gyorsan kudarc lesz.
Az SR-Marketing csapata segítségével összeállítottuk a legfőbb pontokat, amelyekre ügyelned kell, ha azt szeretnéd, hogy megfelelő bevételed legyen az ötletedből, és a marketingbe forgatott pénz se legyen hiábavaló.
Mibe vágj bele?
Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy a mi ötletünk forradalmi, és anékül, hogy megbizonyosodnánk róla, máris öljük bele a pénzt.
Egy vállalkozás gondolata akkor lesz valid, ha az emberek problémáira kínál megoldást, vagy ha éppen egy szenvedélyesen űzött időtöltéssel kapcsolatos.
Gondolj csak bele, te is akkor fizetsz szívesen egy termékért vag szolgáltatásért, ha az kiiktat egy problémaforrást az életedből (szerelők, utazásszervezők, nyelvtanár, marketing ügynökség, szerszámok, informatikai eszközök, hogy csak gyors példákat mondjunk), vagy épp a szabadidőd szerves részéhez tartozik (könyvek, horgászat, sporteszközök, hobbi tudástár).
Ha szerencséd van, akkor értesz valami olyan dologhoz, ahol még piaci rés tátong, és akkor nagyon ügyesen lavírozva felhasználhatod a munkavállalóként szerzett tapasztalataid, hogy minden addig megszerzett tudásmorzsát a saját vállalkozásod szolgálatába állíts. Elképzelted már, hogy milyen jó lehet úgy dolgozni, hogy közben a saját szenvedélyednek élsz?
No, de nem eszik ilyen forrón a kását. Hiába a nagyszerű ötlet, ha nincs utána kitervelt marketingstratégia, akkor egy parttalan vergődés lesz a vállalkozás, aminek az anyagi tartalékaid szabnak majd határt.
Mire figyelj?
Többek között arra, hogy bármivel is készülsz nagyot dobbantani, soha ne felejts el tesztelni, azaz kipróbálni, hogy valóban működik-e, valóban jól érzed-e, hogy erre szüksége van az embereknek.
Fontos, hogy figyelj a vásárlói visszajelzésekre, és levond belőlük a megfelelő konzekvenciákat, hiszen enélkül nem fejlődhet a vállalkozásod sem.
Ha úgy érzed, valahol elakadtál, és nem látod a kiutat a kulcsszavazás adathalmazából, az SR-Marketing webshop specialistái segítenek kikerülni a marketing útvesztőjéből!
Becsüld magad!
Végül az egyik legfontosabb: ne becsüld le magad, merj bátran úgy árazni, ahogy az szerinted a legjobb, ha szükséges, dolgozz nagyobb árréssel, mint a piac más résztvevői. Nem az a cél, hogy olcsón adj el rengeteget, mint egy alsópolcos eurós bolt.
Ne feledd azt sem, hogy mindig érdemes figyelni a piac szereplőit, tanulj tőlük, figyeld, ők hogyan csinálják, tanulj a hibáikból, hogy ne a saját károdon kelljen!
Egy vállalkozás egy házhoz hasonlítható: kötelező a stabil alap, különben rövid időn belül összeomlik. Építsd hát eszerint, és ne spórold ki belőle az anyagot!
A világ TOP 5 építőipari nehézgépgyártó vállalata között számon tartott kínai Zoomlion 105 millió euró értékben Magyarországon építi fel harmadik európai gyáregységét.
„Egy nukleáris létesítmény megtámadása abszolút elfogadhatatlan, ilyesminek nem szabad megtörténnie.”