A kulcsszókutatás a legfontosabb feladat, mielőtt nekikezdesz weboldalad keresőoptimalizálásának. A helyesen megválasztott kulcsszavak, és az ezek mentén megírt szöveges tartalmak segítenek hozzá ahhoz, hogy eljuss a célcsoportodhoz, honlapod a Google organikus találati listáján minél jobb helyezést érhessen el.
A kulcsszókutatás, a megfelelő kulcsszavak megtalálása nem ördöngösség, azonban itt is sokat számít némi tudás, gyakorlat és tapasztalat. Szakértő segítséggel még jobb eredményeket érhetsz el, mutatjuk az alapokat.
A keresőoptimalizálás alapja: a kulcsszó
A keresőoptimalizálás (SEO) a keresőmarketing részeként az online megjelenés egyik eszköze. Három területből tevődik össze: a technikai, az on-site (vagyis oldalon belüli) és az off-site (vagyis oldalon kívüli) SEO-ból. Az on-site részbe tartozik minden, ami tartalommarketing, utóbbiba pedig a linképítés, a külső honlapok hivatkozásai a saját honlapra. Amennyiben magad végeznéd el a honlapod keresőoptimalizálását, válaszd a Révai Csaba SEO mentorálási szolgáltatását, így személyre szabott tanácsokat kaphatsz.
Kulcsszónak tekinthető minden egy vagy többszavas kifejezés, amelyre a böngészőt használók keresnek, vagyis a probléma, amelyre a megoldást várják. A hosszabb, többszavas kifejezések, a long tail kulcsszavak, könnyebben juttatnak el a célközönséghez, mivel pontosabban írják le a felhasználók problémáit, szándékait.
Miért kell kulcsszavakra optimalizálni a tartalmakat?
Amennyiben a tartalmakat a helyesen megválasztott kulcsszavak köré építed fel, a Google a keresések alapján releváns információnak tekinti, és a találati lista elejére rangsorolja, vagyis így jut majd el a “híred” még több felhasználóhoz.
A megfelelő kulcsszó kiválasztása egyáltalán nem könnyű feladat. Amennyiben rosszul választod meg és kevesen keresnek rá, nem szerzel látogatókat, de ugyanez áll elő abban az esetben is, ha túl általános kulcsszavakat használsz.
A kulcsszavak kiválasztása tudatosan történjen, ehhez kellő utánajárás, vagyis kulcsszókutatás szükséges.
Kulcsszó-használati alapszabályok
A Google algoritmusához igazodó bejáratott szabályok tapasztalatokon alapulnak, ezek segítenek hozzá ahhoz, hogy sikeresen válaszd ki és alkalmazd őket.
A kulcsszótervezés tehát nem bonyolult, de a keresőoptimalizálás szempontjából elengedhetetlen feladat, a jól megválasztott kulcsszavakon alapuló tartalom profitot termel.
A világ TOP 5 építőipari nehézgépgyártó vállalata között számon tartott kínai Zoomlion 105 millió euró értékben Magyarországon építi fel harmadik európai gyáregységét.
„Egy nukleáris létesítmény megtámadása abszolút elfogadhatatlan, ilyesminek nem szabad megtörténnie.”