Aki kicsit is komolyan veszi az online marketinget, előbb-utóbb találkozik a Google Analytics-szel. Sokan még a mérőkódokat is elhelyezik, majd jönnek a statisztikák, elemzések és ezen a ponton a legtöbben feladják, nem tudják értelmezni a számsorokat, vagy nem is azt mérik, amit kellene. A jó beállítások, jó mérőszámok használatával viszont akár a versenytársaid is megelőzheted.
A kezdő lépések
Először is fogalmazd meg a céljaidat! Látogatókat szeretnél, esetleg jobb konverziót, vagy kevesebb kosárelhagyást? Ha nincs célod, mérhetsz bármit, nem fogod tudni, hogy elérted-e azt, amit szerettél volna. Ha megvannak a célok, ezeknek megfelelően kell felállítanod, hogy mit fogsz mérni és hogyan. Íme néhány tipp.
Google Analytics mérőszámok és trükkök
1. Célok követése
A célok elérését konverziókövetéssel oldhatod meg legjobban. Ezzel mérhetők az általános konverziók, tehát például a regisztrálók, hírlevél feliratkozók, letöltések, igényelt kuponok száma. Egy webáruháznál azonban legalább ennyire fontos figyelni, hogyan viselkednek a vásárlók a vásárlási folyamat során, hány lépéssel jutnak el a vásárlás befejezéséig, hányan és hol lépnek ki menet közben vásárlás nélkül. Mérhető akár a konverzió értéke is. Konverziómérés nélkül webshopot üzemeltetni olyan, mint a vakrepülés.
2. E-commerce mérőszámok
Az e-kereskedelmi mérőszámok jóval mélyebb és részletesebb elemzéseket tesznek lehetővé, mint a konverziómérés. Hasznos mérőszámok, amelyhez más statisztikákból nehezen jutnál hozzá:
3. Címkék használata
A címkék használata jelen esetben nem a címkefelhő kulcsszavait jelenti, hanem, hogy felcímkézzük a kampányokat, így mérhető, honnan jönnek a vásárlók.
4. Keresők mérése
A webáruházakban legtöbbször már néhány kattintással be lehet kapcsolni a kereső méréseket. Ez a beállítások között a “webhelyről indított keresés” opcióval állítható be. Mérhető, hogy hány ügyfél érkezik a keresőkből, mely oldalakat nyitottak meg a találatokból és egyáltalán hány vásárló érkezik a keresőkből.
5. Mit nézz és hogyan?
Három olyan nézet van, ami nagyon hasznos, a nyers, a teszt és az éles nézet. A legjobb, ha mindig le tudod tesztelni a nézetet és az éles nézetben csak a tutira jó beállításokat használod. Ha biztosra szeretnél menni, kérj segítséget a Klikkmarketing szakembereitől az Analytics beállításokban.
6. Csak azt nézd, ami fontos!
Alkalmazz szűrőket, hogy átláthatóbbá, egyszerűbbé tedd a jelentéseket.
7. Hogyan csoportosítsd a tartalmakat?
Alakíts ki termékkategóriákat és iktass be termékkategóriánkénti mérőszámokat.
A világ TOP 5 építőipari nehézgépgyártó vállalata között számon tartott kínai Zoomlion 105 millió euró értékben Magyarországon építi fel harmadik európai gyáregységét.
„Egy nukleáris létesítmény megtámadása abszolút elfogadhatatlan, ilyesminek nem szabad megtörténnie.”