Hogyan maxold ki a Google Analytics lehetőségeit, ha webshopot üzemeltetsz?

2020. 07. 15., 22:00

Aki kicsit is komolyan veszi az online marketinget, előbb-utóbb találkozik a Google Analytics-szel. Sokan még a mérőkódokat is elhelyezik, majd jönnek a statisztikák, elemzések és ezen a ponton a legtöbben feladják, nem tudják értelmezni a számsorokat, vagy nem is azt mérik, amit kellene. A jó beállítások, jó mérőszámok használatával viszont akár a versenytársaid is megelőzheted. 

A kezdő lépések

Először is fogalmazd meg a céljaidat! Látogatókat szeretnél, esetleg jobb konverziót, vagy kevesebb kosárelhagyást? Ha nincs célod, mérhetsz bármit, nem fogod tudni, hogy elérted-e azt, amit szerettél volna. Ha megvannak a célok, ezeknek megfelelően kell felállítanod, hogy mit fogsz mérni és hogyan. Íme néhány tipp.

Google Analytics mérőszámok és trükkök

1. Célok követése

A célok elérését konverziókövetéssel oldhatod meg legjobban. Ezzel mérhetők az általános konverziók, tehát például a regisztrálók, hírlevél feliratkozók, letöltések, igényelt kuponok száma. Egy webáruháznál azonban legalább ennyire fontos figyelni, hogyan viselkednek a vásárlók a vásárlási folyamat során, hány lépéssel jutnak el a vásárlás befejezéséig, hányan és hol lépnek ki menet közben vásárlás nélkül. Mérhető akár a konverzió értéke is. Konverziómérés nélkül webshopot üzemeltetni olyan, mint a vakrepülés.

2. E-commerce mérőszámok

Az e-kereskedelmi mérőszámok jóval mélyebb és részletesebb elemzéseket tesznek lehetővé, mint a konverziómérés. Hasznos mérőszámok, amelyhez más statisztikákból nehezen jutnál hozzá: 

  • Egy termék eladott darabszáma egy adott időszakban
  • Egy adott terméket tartalmazó kosarak darabszáma
  • Egy vásárló átlagosan hány darabot rendelt az adott termékből
  • A rendelések összértéke egy adott időszakban
  • A rendelések átlagos értéke
  • Egy adott termék átlagára
  • Egy adott termékből származó teljes árbevétel
  • Látogatásokra vetített átlagbevétel

3. Címkék használata

A címkék használata jelen esetben nem a címkefelhő kulcsszavait jelenti, hanem, hogy felcímkézzük a kampányokat, így mérhető, honnan jönnek a vásárlók.

4. Keresők mérése

A webáruházakban legtöbbször már néhány kattintással be lehet kapcsolni a kereső méréseket. Ez a beállítások között a “webhelyről indított keresés” opcióval állítható be. Mérhető, hogy hány ügyfél érkezik a keresőkből, mely oldalakat nyitottak meg a találatokból és egyáltalán hány vásárló érkezik a keresőkből. 

5. Mit nézz és hogyan?

Három olyan nézet van, ami nagyon hasznos, a nyers, a teszt és az éles nézet. A legjobb, ha mindig le tudod tesztelni a nézetet és az éles nézetben csak a tutira jó beállításokat használod. Ha biztosra szeretnél menni, kérj segítséget a Klikkmarketing szakembereitől az Analytics beállításokban.

6. Csak azt nézd, ami fontos!

Alkalmazz szűrőket, hogy átláthatóbbá, egyszerűbbé tedd a jelentéseket. 

7. Hogyan csoportosítsd a tartalmakat?

Alakíts ki termékkategóriákat és iktass be termékkategóriánkénti mérőszámokat.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 21., 09:25
A tavalyi évben benyújtott egységes kérelmek után 27 jogcímen 500 milliárd forintot folyósított a Magyar Államkincstár. A végkifizetéseket márciustól ütemesen fogják teljesíteni, összesen még mintegy 300 milliárd forint érkezik a gazdákhoz – mondta Feldman Zsolt mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkár a Gödöllőn megrendezett II. Gazda Információs Napon.
2025. 02. 21., 16:10
Óriásit ugrott egy év alatt a lízingre vásárolt személykocsik száma. Ennyi autót a járvány előtti években finanszíroztattak utoljára a vevők, akikért akciókkal és kedvezményes kamatokkal is versenyeztek az autókereskedők – derül ki a Bank360.hu elemzéséből. Más eszközöknél viszont látszik a vállalatok beruházási óvatossága, kivéve az építőipari gépek lízingjét, ami csúcsot döntött 2024-ben.
2025-02-21 18:10:00
A NAV Ügyfélportálon gyorsan és egyszerűen érhetők el a foglalkoztatási adatok. Mindössze néhány kattintással ellenőrizheti bárki aktuális jogviszonyadatait, hogy bejelentették-e, hány órában, és mióta él a jogviszonya, illetve a korábbi, már lezárt foglalkoztatások is listázhatók – hívja fel a figyelmet az adóhivatal.
2025-02-20 16:05:00
A 2024 végén kihirdetett jogszabálymódosítások jelentősen átalakították az érvényben lévő kiterjesztett gyártói felelősségre (EPR) és termékdíjra vonatkozó előírásokat. A változás amellett, hogy csökkenti a társaságok adminisztratív terheit, egyértelműsítette az EPR-rendszerhez kapcsolódó szankciók rendszerét, újraszabályozta a termékdíj és az EPR kapcsolatát is – hívják fel a figyelmet a Deloitte szakértői.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.
A magyarok először idén tehetik meg, hogy ingatlan célra fordítsák a nyugdíjpénztári megtakarításaikat. Herman Bernadett, a Bank360 vezető szakértője ennek a lehetőségnek az előnyeiről és hátulütőiről, valamint a pénztárakra gyakorolt jelenlegi és távlati következményeiről is beszélt a BizniszPlusznak. Szóba került az is, hogy milyen hatással volt a nyugdíjvagyonokra a részvénypiacok tavalyi sikere, illetve hogy milyen tényezőktől függ a gyarapodás az idei évben.
2025. 01. 17., 08:20
epizód: 2025 / 2   |   hossz: 24:49
A kiskorú gyermeket nevelő szülők adóalapját csökkentő családi kedvezmény mértéke 2025. július 1-jétől 50 százalékkal nő, így a kétgyerekes családok az év második felében már nem havi 40 ezer, hanem 60 ezer forint adót és járulékot takarítanak meg. Nem mindegy azonban, hogy mikor és hogyan nyilatkoznak erről a dolgozók, miközben a munkáltatóknak is érdemes odafigyelni az ezzel kapcsolatos változásokra. A legfontosabb tudnivalókról Honyek Pétert, a PwC Magyarország személyi jövedelemadóval foglalkozó területének igazgatóját kérdeztük.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS