Ezért hasznosak az archiválódobozok és -konténerek az iparban

Ezért hasznosak az archiválódobozok és -konténerek az iparban
2022. 03. 08., 05:30

Mi tagadás, az archiválódobozokról és archiválókonténerekről elsőre talán egy zsúfolt jogi vagy könyvelői iroda ugrik be az embernek, esetleg egy építész irodája. Pedig ezek a termékek – még a digitalizáció korában is – nagyon hasznosak lehetnek bármely ipari szereplőnek, de akár KKV cégeknek is.

Cikkünkből megtudhatja, hogy pontosan milyen hasznot remélhet ezektől a termékektől.

Mire valók az archiválódobozok?

Az archiválódoboz kifejezés lényegében önmagukban álló dobozokat és mappákat takar, melyekben lefűzőt helyeznek el. Bármilyen dokumentum rendszerezésére tökéletesen alkalmasak, és könnyen hozzáférhetővé teszik a papírokat. Utóbbiról általában egy, a doboz rövidebb vagy hosszabbik oldalán elhelyezett kihúzólyuk gondoskodik.

Az archiválódobozok egyaránt alkalmasak rövid, illetve hosszú távú tárolásra is. Sőt, akár a szállítás során is otthont adhatnak a fontos dokumentumoknak, megóvva őket az elkallódástól és a sérülésektől.

Az ILMARKET.HU papírtermékei között kartonból készült archiválódobozokat is talál, emellett azonban teljesen bevett megoldás, hogy fémből vagy alumíniumból is gyártanak dobozokat.

Mire valók az archiválókonténerek?

Míg az archiválódobozok az iratok tárolására alkalmasak, a konténerek maguknak a dobozoknak az elhelyezését szolgálják. Ez azért különösen hasznos, mert az egy témában vagy egy eseményhez készült iratok egy helyen, jól rendezetten tárolhatók.

Az archiválókonténerek igazán strapabírók, hiszen az oldalfalaikat erős anyagból készítik. Ennek köszönhetően akár egymásra is halmozhatjuk őket az irodában, vagy éppen szállítás során kerülhetnek egymás tetejére.

Érdemes olyan archiválókonténert választani, ami könnyű hozzáférést biztosít az iratokhoz a tárolás során is. Ha pedig a környezetvédelmet tekintjük fontos tényezőnek, keressük a piacon már elérhető újrahasznosított kartonból készült termékeket.

Arra pedig mindenképp ügyeljünk, hogy egyforma típusú és méretű dobozokat vásároljunk, hiszen csakis így lesz garantált a biztonságos tárolás és halmozás.

Így segíti az ipari szereplőket az archiválódoboz és -konténer

Mint minden cégnél, az iparban érdekelt vállalkozásoknál is számos olyan irat keletkezik, melyeket törvényi kötelezettség miatt akár hosszú évekig is meg kell őrizni. Fontos tehát olyan tárolási módot találni, ami három, öt vagy akár tíz évig is szavatolja az iratok épségét és olvashatóságát.

Az adózáshoz kapcsolódó iratokat mindenképp érdemes dobozban és konténerben elhelyezni, hiszen egy esetleges vizsgálat során ezeket maradéktalanul be kell mutatni a hatóságnak. Emellett célszerű a cég működéséhez szükséges számlákat, visszaigazolásokat vagy éppen a bérpapírokat és munkaszerződéseket is körültekintően tárolni.

Ebben nyújtanak hathatós segítséget az archiválódobozok és archiválókonténerek, melyekkel véget vethetünk a papírok uralta káosznak.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 21., 09:25
A tavalyi évben benyújtott egységes kérelmek után 27 jogcímen 500 milliárd forintot folyósított a Magyar Államkincstár. A végkifizetéseket márciustól ütemesen fogják teljesíteni, összesen még mintegy 300 milliárd forint érkezik a gazdákhoz – mondta Feldman Zsolt mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkár a Gödöllőn megrendezett II. Gazda Információs Napon.
2025. 02. 21., 16:10
Óriásit ugrott egy év alatt a lízingre vásárolt személykocsik száma. Ennyi autót a járvány előtti években finanszíroztattak utoljára a vevők, akikért akciókkal és kedvezményes kamatokkal is versenyeztek az autókereskedők – derül ki a Bank360.hu elemzéséből. Más eszközöknél viszont látszik a vállalatok beruházási óvatossága, kivéve az építőipari gépek lízingjét, ami csúcsot döntött 2024-ben.
2025-02-21 18:10:00
A NAV Ügyfélportálon gyorsan és egyszerűen érhetők el a foglalkoztatási adatok. Mindössze néhány kattintással ellenőrizheti bárki aktuális jogviszonyadatait, hogy bejelentették-e, hány órában, és mióta él a jogviszonya, illetve a korábbi, már lezárt foglalkoztatások is listázhatók – hívja fel a figyelmet az adóhivatal.
2025-02-20 16:05:00
A 2024 végén kihirdetett jogszabálymódosítások jelentősen átalakították az érvényben lévő kiterjesztett gyártói felelősségre (EPR) és termékdíjra vonatkozó előírásokat. A változás amellett, hogy csökkenti a társaságok adminisztratív terheit, egyértelműsítette az EPR-rendszerhez kapcsolódó szankciók rendszerét, újraszabályozta a termékdíj és az EPR kapcsolatát is – hívják fel a figyelmet a Deloitte szakértői.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.
A magyarok először idén tehetik meg, hogy ingatlan célra fordítsák a nyugdíjpénztári megtakarításaikat. Herman Bernadett, a Bank360 vezető szakértője ennek a lehetőségnek az előnyeiről és hátulütőiről, valamint a pénztárakra gyakorolt jelenlegi és távlati következményeiről is beszélt a BizniszPlusznak. Szóba került az is, hogy milyen hatással volt a nyugdíjvagyonokra a részvénypiacok tavalyi sikere, illetve hogy milyen tényezőktől függ a gyarapodás az idei évben.
2025. 01. 17., 08:20
epizód: 2025 / 2   |   hossz: 24:49
A kiskorú gyermeket nevelő szülők adóalapját csökkentő családi kedvezmény mértéke 2025. július 1-jétől 50 százalékkal nő, így a kétgyerekes családok az év második felében már nem havi 40 ezer, hanem 60 ezer forint adót és járulékot takarítanak meg. Nem mindegy azonban, hogy mikor és hogyan nyilatkoznak erről a dolgozók, miközben a munkáltatóknak is érdemes odafigyelni az ezzel kapcsolatos változásokra. A legfontosabb tudnivalókról Honyek Pétert, a PwC Magyarország személyi jövedelemadóval foglalkozó területének igazgatóját kérdeztük.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS