Defektet elsősorban túl alacsony nyomású gumi esetén szenvednek az autósok, de jelentős azon esetek száma is, amikor egy éles tárgy vágja ki az abroncs felszínét. Két fő kategóriáját szokás megkülönböztetni a defektnek. Az álló helyzetben bekövetkező az egyik, míg a vezetés közbeni a veszélyesebb, alattomosabb.
Bár nem egyszerű, a lehető leghiggadtabban kell kezelnie az autósnak azt, ha elszökik a levegő a kerékből. Ilyenkor ellentmondásosnak hangozhat, de kissé növelni kell a tempót, mielőtt megpróbálnánk megállni. Így érhető el az, hogy az úttartás stabil maradjon, ez elengedhetetlen a problémamentes megálláshoz.
Defektes gumival akkor sem érdemes továbbhaladni, ha rendkívül közel van az úti cél, vagy belátható távolságon belül van gumiszerviz. Minden ilyen állapotú abronccsal megtett méter további károk okozója lehet.
Ezzel legyél tisztában, mielőtt nekiállnál a gumicserének
Ha defektet kaptál, és az autódon téli gumik vannak, akkor téli gumit kell felhelyezned a sérült abroncs helyére, ha nyári gumik akkor pedig nyárit. A felszerelni kívánt abroncsnak minden esetben meg kell egyeznie típusban és szerkezetben is a többivel.
Ha a kocsid négykerék-meghajtású, akkor a defektes gumin túl a többit is ajánlott cserélni. Ezzel tudod elkerülni, hogy meghibásodjon a csúszásgátló rendszer. Ha persze éppen a napokban cseréltél gumit, akkor elegendő azt az egyet lecserélned.
Fontos tudnod, hogy defekttűrő gumit általában véve ki lehet cserélni normálra, fordítva viszont nem működik a dolog. Hogy miért? Mivel a defekttűrő gumikat csak speciális, arra kialakított pántperemmel bíró felnikre lehet felszerelni.
Így cseréld le a defektes nyári vagy téli gumit
Válassz biztonságos terepet a kerékcseréhez minden szempontból. Ügyelj arra, hogy ha sötétben állsz neki a műveletnek, akkor legyél mind te, mind az autó megfelelően látható. Érdemes felvenned láthatósági mellényt, ha az út mentén kényszerülsz a defektes kerék cseréjére.
Első lépésként be kell húzni az autó kézifékjét, és sebességbe kell tenni a kocsit. Ezt követően a következő feladat a felnin található csavarok meglazítása. Ezután már emelővel meg lehet emelni a kocsit, majd teljesen kicsavarhatók a csavarok a defektes kerék levételéhez.
Ha ez megvan, akkor a pótkereket kell a helyére illeszteni, majd beigazítva a csavarokat azok rögzítése a következő lépés az autó talajra történő visszaengedését követően.
Az autógyártók manapság szeretnek spórolni a pótkerékkel, ez esetben a defektjavító aeroszolokkal orvosolható a probléma átmenetileg. Ezek kisebb mechanikai sérüléseket tudnak hatékonyan orvosolni, ám fokozott körültekintéssel kell közlekedni az így javított abronccsal. Amint lehet, cseréljük le új gumira, tartós közlekedést ugyanis ez a technológia nem tesz lehetővé.
A világ TOP 5 építőipari nehézgépgyártó vállalata között számon tartott kínai Zoomlion 105 millió euró értékben Magyarországon építi fel harmadik európai gyáregységét.
„Egy nukleáris létesítmény megtámadása abszolút elfogadhatatlan, ilyesminek nem szabad megtörténnie.”