Adatvezérelt marketing: egyre fontosabb lesz a kis webáruházaknak is

2020. 02. 03., 22:00

Néhány évvel ezelőtt még nagyon távolinak hatottak az olyan kifejezések, mint a big data, a prediktív elemzés, az adatbányászat vagy a gépi tanulás. Nem gondoltuk volna, hogy az adatok milyen hasznosak és fontosak, illetve azt is csak sci-fi filmekből gondolhattuk, hogy a mesterséges intelligencia egyszer valóban az emberiség javát fogja szolgálni. Noha sok film végződött úgy, hogy végül a mesterséges intelligenciával felvértezett robotok leigázták az emberiséget, ma még nem kell ettől tartanunk.

Az adattudomány tehát egyre több területen vált nélkülözhetetlenné, így a marketing világában is, egyre több cég rendelkezik adattudósokkal. Még korábban csak a nagyobb cégek engedhették meg maguknak, hogy ilyen komplex elemzéseket végezhessenek adathalmazokon, ma már léteznek olyan eszközök amelyek költséghatékonyságuk és eredményességük miatt már a kisebb webáruházak számára is elérhetőek és nagy hatékonysággal alkalmazhatóak. Azoknak az online üzemelő cégeknek tehát, akik versenyben akarnak maradni, muszáj lesz előbb-utóbb az adatvezérelt marketinggel is foglalkozniuk.

Mi az az adatvezérelt marketing?

A marketing már önmagában tisztázza, hogy egy jó üzlethez nem elég csupán reménykedni a szerencsében ahhoz, hogy jó üzletet köthessünk és sikeres vállalkozást indítsunk be. Ez pedig érvényes az online webshopok üzemeltetésére is. Olyan módszerre van szükségünk, amely alkalmazásakor sikert érhetünk el garantáltan és hosszú távon. Az adatvezérelt marketing pedig pont ezt a hatékony növekedést teszi lehetővé úgy, hogy különböző kampányokat és stratégiákat is bevet. Nekünk mindössze „csak” a megadott adatok által meghatározott irányt kell követnünk. Ez persze koránt sem olyan egyszerű és egyhangú, mint ahogyan azt elsőre gondolnánk.

A webáruházak világában ma már minden marketinges tudja, hogy a vásárlás nem az egyetlen fontos momentum a marketingben, csupán egy pontja a céljainknak. A legideálisabb esetben pedig minden egyes útvonalat mérnünk kell, amíg a felhasználó elér a célunkhoz. Ezért ma már a célközönséget nem csak demográfiai adatok alapján, hanem sokkal inkább viselkedés alapján, tanulmányozás alapján érdemes meghatároznunk. A számtalan hasznos információt és adatot ami e folyamatok alatt felgyülemlik egyesével és összességében is elemezni és kiértékelni kell, hogy végül a meghatározott konverzió elérhető legyen. 

Csak a legjobb technológiák segítségével érhetünk el sikereket!

Az összegyűjtött adatokkal önmagában még nem sokat érünk, ha nem tudjuk azt megfelelően feldolgozni és a kiértékelt adatok alapján változtatni vagy külön kampányokat indítani. A legtöbb esetben ezért segít a Google Ads stratégia webáruháznak. Egy jó hirdetés szakértő rengeteg automatizált mechanizmussal képes lekövetni a felhasználói viselkedéseket és különböző mintázatokat készíteni, amelyekre megfelelő online kampány készíthető. 

A legtöbb kis webáruház számára is érdemes ilyen szolgáltatást igénybe venni és kihasználni az adatvezérelt marketingben rejlő óriási lehetőségeket. Az olyan nagy szolgáltatók, mint az Aliexpress, a Netflix vagy a Youtube már évek óta használják a prediktív elemzés módszereit, amellyel a felhasználók számára igyekeznek minél kényelmesebb felhasználási lehetőségeket kínálni és persze ezáltal maximalizálni a saját maguk bevételeit is. Vagyis az adatvezérelt marketinggel mindenki csak nyerhet.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 21., 09:25
A tavalyi évben benyújtott egységes kérelmek után 27 jogcímen 500 milliárd forintot folyósított a Magyar Államkincstár. A végkifizetéseket márciustól ütemesen fogják teljesíteni, összesen még mintegy 300 milliárd forint érkezik a gazdákhoz – mondta Feldman Zsolt mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkár a Gödöllőn megrendezett II. Gazda Információs Napon.
2025. 02. 21., 16:10
Óriásit ugrott egy év alatt a lízingre vásárolt személykocsik száma. Ennyi autót a járvány előtti években finanszíroztattak utoljára a vevők, akikért akciókkal és kedvezményes kamatokkal is versenyeztek az autókereskedők – derül ki a Bank360.hu elemzéséből. Más eszközöknél viszont látszik a vállalatok beruházási óvatossága, kivéve az építőipari gépek lízingjét, ami csúcsot döntött 2024-ben.
2025-02-21 18:10:00
A NAV Ügyfélportálon gyorsan és egyszerűen érhetők el a foglalkoztatási adatok. Mindössze néhány kattintással ellenőrizheti bárki aktuális jogviszonyadatait, hogy bejelentették-e, hány órában, és mióta él a jogviszonya, illetve a korábbi, már lezárt foglalkoztatások is listázhatók – hívja fel a figyelmet az adóhivatal.
2025-02-20 16:05:00
A 2024 végén kihirdetett jogszabálymódosítások jelentősen átalakították az érvényben lévő kiterjesztett gyártói felelősségre (EPR) és termékdíjra vonatkozó előírásokat. A változás amellett, hogy csökkenti a társaságok adminisztratív terheit, egyértelműsítette az EPR-rendszerhez kapcsolódó szankciók rendszerét, újraszabályozta a termékdíj és az EPR kapcsolatát is – hívják fel a figyelmet a Deloitte szakértői.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.
A magyarok először idén tehetik meg, hogy ingatlan célra fordítsák a nyugdíjpénztári megtakarításaikat. Herman Bernadett, a Bank360 vezető szakértője ennek a lehetőségnek az előnyeiről és hátulütőiről, valamint a pénztárakra gyakorolt jelenlegi és távlati következményeiről is beszélt a BizniszPlusznak. Szóba került az is, hogy milyen hatással volt a nyugdíjvagyonokra a részvénypiacok tavalyi sikere, illetve hogy milyen tényezőktől függ a gyarapodás az idei évben.
2025. 01. 17., 08:20
epizód: 2025 / 2   |   hossz: 24:49
A kiskorú gyermeket nevelő szülők adóalapját csökkentő családi kedvezmény mértéke 2025. július 1-jétől 50 százalékkal nő, így a kétgyerekes családok az év második felében már nem havi 40 ezer, hanem 60 ezer forint adót és járulékot takarítanak meg. Nem mindegy azonban, hogy mikor és hogyan nyilatkoznak erről a dolgozók, miközben a munkáltatóknak is érdemes odafigyelni az ezzel kapcsolatos változásokra. A legfontosabb tudnivalókról Honyek Pétert, a PwC Magyarország személyi jövedelemadóval foglalkozó területének igazgatóját kérdeztük.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS