Néhány évvel ezelőtt még nagyon távolinak hatottak az olyan kifejezések, mint a big data, a prediktív elemzés, az adatbányászat vagy a gépi tanulás. Nem gondoltuk volna, hogy az adatok milyen hasznosak és fontosak, illetve azt is csak sci-fi filmekből gondolhattuk, hogy a mesterséges intelligencia egyszer valóban az emberiség javát fogja szolgálni. Noha sok film végződött úgy, hogy végül a mesterséges intelligenciával felvértezett robotok leigázták az emberiséget, ma még nem kell ettől tartanunk.
Az adattudomány tehát egyre több területen vált nélkülözhetetlenné, így a marketing világában is, egyre több cég rendelkezik adattudósokkal. Még korábban csak a nagyobb cégek engedhették meg maguknak, hogy ilyen komplex elemzéseket végezhessenek adathalmazokon, ma már léteznek olyan eszközök amelyek költséghatékonyságuk és eredményességük miatt már a kisebb webáruházak számára is elérhetőek és nagy hatékonysággal alkalmazhatóak. Azoknak az online üzemelő cégeknek tehát, akik versenyben akarnak maradni, muszáj lesz előbb-utóbb az adatvezérelt marketinggel is foglalkozniuk.
Mi az az adatvezérelt marketing?
A marketing már önmagában tisztázza, hogy egy jó üzlethez nem elég csupán reménykedni a szerencsében ahhoz, hogy jó üzletet köthessünk és sikeres vállalkozást indítsunk be. Ez pedig érvényes az online webshopok üzemeltetésére is. Olyan módszerre van szükségünk, amely alkalmazásakor sikert érhetünk el garantáltan és hosszú távon. Az adatvezérelt marketing pedig pont ezt a hatékony növekedést teszi lehetővé úgy, hogy különböző kampányokat és stratégiákat is bevet. Nekünk mindössze „csak” a megadott adatok által meghatározott irányt kell követnünk. Ez persze koránt sem olyan egyszerű és egyhangú, mint ahogyan azt elsőre gondolnánk.
A webáruházak világában ma már minden marketinges tudja, hogy a vásárlás nem az egyetlen fontos momentum a marketingben, csupán egy pontja a céljainknak. A legideálisabb esetben pedig minden egyes útvonalat mérnünk kell, amíg a felhasználó elér a célunkhoz. Ezért ma már a célközönséget nem csak demográfiai adatok alapján, hanem sokkal inkább viselkedés alapján, tanulmányozás alapján érdemes meghatároznunk. A számtalan hasznos információt és adatot ami e folyamatok alatt felgyülemlik egyesével és összességében is elemezni és kiértékelni kell, hogy végül a meghatározott konverzió elérhető legyen.
Csak a legjobb technológiák segítségével érhetünk el sikereket!
Az összegyűjtött adatokkal önmagában még nem sokat érünk, ha nem tudjuk azt megfelelően feldolgozni és a kiértékelt adatok alapján változtatni vagy külön kampányokat indítani. A legtöbb esetben ezért segít a Google Ads stratégia webáruháznak. Egy jó hirdetés szakértő rengeteg automatizált mechanizmussal képes lekövetni a felhasználói viselkedéseket és különböző mintázatokat készíteni, amelyekre megfelelő online kampány készíthető.
A legtöbb kis webáruház számára is érdemes ilyen szolgáltatást igénybe venni és kihasználni az adatvezérelt marketingben rejlő óriási lehetőségeket. Az olyan nagy szolgáltatók, mint az Aliexpress, a Netflix vagy a Youtube már évek óta használják a prediktív elemzés módszereit, amellyel a felhasználók számára igyekeznek minél kényelmesebb felhasználási lehetőségeket kínálni és persze ezáltal maximalizálni a saját maguk bevételeit is. Vagyis az adatvezérelt marketinggel mindenki csak nyerhet.
A világ TOP 5 építőipari nehézgépgyártó vállalata között számon tartott kínai Zoomlion 105 millió euró értékben Magyarországon építi fel harmadik európai gyáregységét.
„Egy nukleáris létesítmény megtámadása abszolút elfogadhatatlan, ilyesminek nem szabad megtörténnie.”