Umenhoffer Péter: Az agráriumra mindig szükség lesz!

Szerdahelyi Csaba  |  2021. 05. 13., 09:15

Ha az ember nyitott szemmel jár, és nem fél megismerni az újat, akkor bárkitől tanulhat – mondta az Üzletemnek Umenhoffer Péter, az AXIÁL Kft. és a Mezőgazdasági Eszköz- és Gépforgalmazók Országos Szövetsége marketingvezetője.

Umenhoffer Péter szereti az agráriumot és hisz benne, eltökélt szándéka, hogy ezt minél több fiatalnak átadja. Szerinte tévút, ha folyamatosan csak azt szajkózzák, hogy a fiatal generációt nem érdekli a mezőgazdaság. Nagyon fontosnak tartja, hogy a kollégái pozitív visszajelzéseket kapjanak, s azt vallja, hogy vezetőnek kell lenni, nem főnöknek! Ha Ön arról is olvasna, hogy Péter milyen önkéntes munkát végezne szívesen, a választ megtalálja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 282. interjújában.

Mit tart karrierje csúcsának?

– Elég fiatalnak tartom magam 33 évesen, és még messze van szerintem a csúcs. Örülök annak, hogy sok sikert el tudtam már érni az életben, és a fiatalokat ösztönözni tudom, hogy az agrárgépészpályát válasszák. Csúcsnak talán azt tartom, hogy az agráriumban olyan eszközökkel merek dolgozni, amiket még sokan nem mernek bevállalni. Pedig, ha fiatalokat akarunk megszólítani, akkor erre van szükség! Nagyon sokan ezt nem ismerik fel vagy félnek ezektől az eszközöktől!

Milyen távra tervez?

– Az AXIÁL Kft. és a MEGFOSZ marketingvezetőjeként nagyon szeretem a munkám és sokáig tervezem is ezt csinálni. Természetesen azt, hogy jól csinálom-e, nem az én tisztem eldönteni. Bízom benne, hogy hosszú ideig bizalmat szavaznak nekem és sokat tudok tenni az agrármarketingért és a fiatalokért. A gépértékesítés és az agrárgépészet marketingjének a titka, hogy szeressük az agráriumot és higgyünk benne. Ugyanúgy ahogy a fiatal generációban azok, akik ezt választják!

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Szeretném megmutatni és megértetni az emberekkel, hogy nem kell félni az új eszközöktől. El kell szakadni az agráriumnak is a kliséktől. Marketing szempontból nehéz felvenni a versenyt egy autógyártóval vagy egy energiaital-gyártó céggel, de ha a fiatalokat akarjuk megszólítani, akkor azt az Ő nyelvükön kell megtenni! Ma ezt senki nem meri még felvállalni, csak azt mondja mindenki, hogy a fiatalokat nem érdekli az agrárium!

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Nagyon sok embert tudnék kiemelni. Szüleimet, barátaimat. Nagyon sokat tanultam az egyetemen tanáraimtól. A cégnél a tulajdonostól és az ügyvezetőtől. Mindenkitől mást és mást. Legyen szó gépészeti tudásról, agráriumról, világszemléletről, üzletről, marketingről, politikáról vagy akár vallásról. Ezt az egészet átfogóan kell nézni, az ember úgy tud egy képet kialakítani a világról. És ez egy folyamatosan és ma egyre gyorsabban változó tanulási folyamat. Ha az ember nyitott szemmel jár, és nem fél megismerni az újat, akkor bárkitől tanulhat. Legyen szó egy influenszerről vagy akár az utca emberéről.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Szerintem ma a kollégákat odafigyeléssel és jó szóval lehet motiválni. Mindig igyekszem mindenkinek a problémáját meghallgatni és ha tudok, segíteni. Itt is, ahogy a világhoz is, folyamatosan alkalmazkodni kell. Folyamatosan változik a kollégák igénye is. Legyen szó csak a home office kérdéséről a mai világban. Valakit motivál és jobban tud így teljesíteni, valaki pedig nem tud otthonról dolgozni. Fel kell mérni ezeket a lehetőségeket. Látni kell a kollégák munkáját és segíteni kell őket. Nagyon fontos a pozitív visszajelzés! Vezetőnek kell lenni és nem főnöknek!

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Az agráriumnak rengeteg ágában szívesen kipróbálnám magam. Legyen az gépkezelés vagy állattartás. De ha ettől el kellene szakadnom, akkor az élelmiszeripar és az élelmiszergyártás az, amit örömmel kipróbálnék. Gyermekkoromban nagyon szerettem volna kukás lenni. Nem mondom, hogy hosszú távon, de egy napra felpattannék kukásautó-sofőrnek! Minden munkának megvan az előnye és a hátránya. Ez a világban egy jól felépített rendszer. Egyik munka a másik nélkül nem lenne. Lesznek munkák, amelyek meg fognak szűnni, de az agráriumra, élelmiszerre mindig szükség lesz!

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Egyetemi kapcsolataimat használva és folyamatosan nyitott szemmel járva. Kommunikatív embernek gondolom magam. Konferenciákon és egyéb üzleti megbeszéléseken, kiállításokon szoktam kapcsolatot építeni.  De a mai világban már több online konferencia után is születtek jó kapcsolataim. Van azóta olyan jó kapcsolatom is, akivel személyesen még nem is találkoztunk, csak online.

Mire sajnálja az idejét?

– Tévézésre. Információt nem onnan gyűjtök és rengeteg időt elvesz az embertől. Azt az időt, amit tévé előtt töltenék, inkább sporttal vagy vadászattal töltöm.

Mivel lehet felbosszantani?

– Az értetlenséggel és az emberi butasággal, valamint a rugalmatlansággal. De ahhoz, hogy valaki felbosszantson, nagyon sokat kell tennie.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Ahol embereken, gyerekeken lehet segíteni. Ilyet bármikor!

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A családomra és a pihenésre. Úgy gondolom, ezek az ember munkájának gyümölcsei. Amikor örömet szerezhet a családjának és magának. Legyen szó egy közös vacsoráról vagy utazásról. Emellett nyilván a hobbimra sem sajnálom, ami a sport és a vadászat.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Szerintem mint minden embert, úgy engem is a hobbim. Valamint autóvezetés közben a zenehallgatás.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS