Széles Anikó: Eljutottunk arra a szintre, hogy szerelemprojektjeink legyenek

2019. 12. 19., 09:30

Mivel a munkám során sokat járom az országot, számtalan csodálatos, helyi kezdeményezéssel találkozom, amelyek sokkal nagyobb nyilvánosságot érdemelnének – mondta az Üzletemnek Széles Anikó, a SKY Marketing Communications Reklámügynökség Kft. tulajdonos-ügyvezető igazgatója.

Széles Anikó régi vágya, hogy olyan kampányban működjön közre, amely fantasztikus értékeket teremtő embereket – például a Megyei Prima jelölteket és díjazottakat – mutat be, főképp a fiatalabb korosztálynak. S ha már szóba kerültek a díjak! Bár Anikó nem említi, álljon itt, hogy néhány napja vehette át a Művészetek Palotájában a Vállakozók Napján a VOSZ Kiemelkedő Társadalmi Szerepvállalásért Díját. Minden mást megtudhat az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 137. interjújából.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Ha rekordról beszélünk, akkor természetesen arra vagyok a legbüszkébb, hogy 100 százalék hazai tulajdonú full service ügynökség létünkre, a piacon szinte fehér hollóként immár 27 éve működünk sikeresen. Ha pedig konkrét csúcspontról van szó, igazi fordulópontot jelentett, amikor néhány évvel ezelőtt a fejlődés olyan fokára értünk, ahol már megengedhetjük magunknak, hogy komolyabb társadalmi célú tevékenységet végezzünk és számos jótékony ügyet támogathassunk rendszeresen pro bono munkákkal.

Milyen távra tervez?

– A mi szakmánkban, ahol hihetetlen sebességgel változnak a kommunikációs platformok, sorra bukkannak fel az újabb és újabb technikák, célcsoportok és igények, szinte naponta újra meg kell küzdenünk azért, amit egyszer már elértünk. Ezért a két- három- vagy ötéves tervek helyett inkább arra a két dologra koncentrálunk, amiben mindig is a legjobban hittem, hittünk: a hosszú távú, bizalmi légkörön alapuló ügyfélkapcsolatokra és saját magunk, munkatársaink folyamatos képzésére. Ez eddig bevált.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Első helyen az, hogy munkatársaim, kollegáim, „saját nevelésű” tehetségeink mindent ki tudjanak pipálni a sajátjukon. Egyébként pedig, mivel munkám során sokat járom az országot, számtalan csodálatos, helyi kezdeményezéssel találkozom, amelyek sokkal nagyobb nyilvánosságot érdemelnének. Ezért régi vágyam egy olyan kampányban közreműködni, amely ezeket és a mögöttük álló, fantasztikus értékeket teremtő embereket – például a Megyei Prima jelölteket és díjazottakat – mutatja be, főképp a fiatalabb korosztálynak.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Sok személyt tudnék említeni a Fehérvár Skála Áruházban eltöltött éveimből, amelyek légköre, kihívásai és tapasztalatai az egész pályámat meghatározták. De talán közülük is kiemelkedik volt igazgatóm, Harza Ferenc, aki a kereskedelem csínja-bínja mellett odafigyelésével, emberi tartásával, vezetői attitűdjével azt is megmutatta, mi a különbség főnök és mentor között. Az üzleti sikerekkel együtt járó társadalmi felelősség fontosságára pedig Demján Sándor nyújtott számomra is követendő példát. De a legtöbbet mégis saját kollegáimtól, az egyes projekteken velünk dolgozó szakemberektől, valamint nem utolsósorban ügyfeleinktől tanulok és inspirálódom a mai napig is.

Mivel motiválja a kollégáit, társait?

– Alapjáraton olyan családias légkörrel, amelyben természetes az egymásra figyelés és az egyéni igényekhez alkalmazkodó rugalmas működési struktúra. Legfőképp azonban szakmai programokkal, tanfolyamok és továbbképzések finanszírozásával, amelyek a cég kvalitásai mellett a munkatársak saját szellemi „tőkéjét”, képességeik, képzettségük piaci értékét is megsokszorozzák.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy egy 360 fokos marketing kommunikációs szolgáltatást nyújtó ügynökség vezetőjeként naponta vehetek részt vagy működhetek közre a legkülönfélébb izgalmas szakterületek munkájában, a pénzügyi tervezéstől az ügyfélkapcsolaton és a stratégiai tervezésen át a kreatív alkotásig. Ha ezek után még maradna hiányérzetem és főképp időm, a természetfotózás világa állna igazán közel hozzám.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Ez nem titok: elsősorban különböző rendezvényeken és konferenciákon, melyek között szép számmal akadnak olyanok is, amelyeket a Sky Csoport szervez, hiszen a rendezvényszervezés, a szakmai események tervezése és lebonyolítása az egyik erősségünk.

Mire sajnálja az idejét?

– A parttalan vitákra és az egoistákra.

Mivel lehet felbosszantani?

– Bevallom, ma már túl vagyok azon, hogy bármi igazán fel tudjon bosszantani, de amin néha mégis megütközöm, ami bánt, az az egymás iránti figyelmetlenség, az empátia hiánya és a bizalommal való visszaélés.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Ami gyermekekkel kapcsolatos.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A munkatársak továbbképzésére, a munkakörülmények fejlesztésére, a csapatépítő programokra és olyan társadalmi ügyek támogatására, amelyek mögé az egész cég teljes szívből, egy emberként tud odaállni.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Egy jó beszélgetés, egy izgalmas könyv, színdarab, a víz közelsége, de mindenek felett a két unokámmal eltöltött idő.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022-10-02 19:53:33
Áprilisban és májusban olyan sok esőt esett, majd olyan agresszív lisztharmat támadta meg a szőlőt, amilyennel tisztességben megőszült borászok sem találkoztak még soha életükben arrafelé.
2022-09-30 19:22:00
A Nemzetközi Atomenergia Ügynökség éves közgyűlésén az OAH vezetői megbeszéléseket folytattak az amerikai, az argentin, a bolgár, a finn, a horvát, a lengyel, a marokkói, a román, a szerb és a török hatóság képviselőivel.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 09. 23., 12:05
epizód: 2022 / 9   |   hossz: 18:38
Milyen a gazdaság, a vállalkozások helyzete Covid után, a háború és az energiaválság árnyékában? Mekkora sokkokat okozott az elmúlt pár év? Nyílnak-e kivezető utak az európai és a magyar gazdaság előtt? Hogyan segítheti a kilábalást az államilag támogatott Széchenyi Hitel MAX program? A kérdésekre Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.

  Rovathírek: GUSTO

Áprilisban és májusban olyan sok esőt esett, majd olyan agresszív lisztharmat támadta meg a szőlőt, amilyennel tisztességben megőszült borászok sem találkoztak még soha életükben arrafelé.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS