Széles Anikó: Eljutottunk arra a szintre, hogy szerelemprojektjeink legyenek

2019. 12. 19., 09:30

Mivel a munkám során sokat járom az országot, számtalan csodálatos, helyi kezdeményezéssel találkozom, amelyek sokkal nagyobb nyilvánosságot érdemelnének – mondta az Üzletemnek Széles Anikó, a SKY Marketing Communications Reklámügynökség Kft. tulajdonos-ügyvezető igazgatója.

Széles Anikó régi vágya, hogy olyan kampányban működjön közre, amely fantasztikus értékeket teremtő embereket – például a Megyei Prima jelölteket és díjazottakat – mutat be, főképp a fiatalabb korosztálynak. S ha már szóba kerültek a díjak! Bár Anikó nem említi, álljon itt, hogy néhány napja vehette át a Művészetek Palotájában a Vállakozók Napján a VOSZ Kiemelkedő Társadalmi Szerepvállalásért Díját. Minden mást megtudhat az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 137. interjújából.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Ha rekordról beszélünk, akkor természetesen arra vagyok a legbüszkébb, hogy 100 százalék hazai tulajdonú full service ügynökség létünkre, a piacon szinte fehér hollóként immár 27 éve működünk sikeresen. Ha pedig konkrét csúcspontról van szó, igazi fordulópontot jelentett, amikor néhány évvel ezelőtt a fejlődés olyan fokára értünk, ahol már megengedhetjük magunknak, hogy komolyabb társadalmi célú tevékenységet végezzünk és számos jótékony ügyet támogathassunk rendszeresen pro bono munkákkal.

Milyen távra tervez?

– A mi szakmánkban, ahol hihetetlen sebességgel változnak a kommunikációs platformok, sorra bukkannak fel az újabb és újabb technikák, célcsoportok és igények, szinte naponta újra meg kell küzdenünk azért, amit egyszer már elértünk. Ezért a két- három- vagy ötéves tervek helyett inkább arra a két dologra koncentrálunk, amiben mindig is a legjobban hittem, hittünk: a hosszú távú, bizalmi légkörön alapuló ügyfélkapcsolatokra és saját magunk, munkatársaink folyamatos képzésére. Ez eddig bevált.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Első helyen az, hogy munkatársaim, kollegáim, „saját nevelésű” tehetségeink mindent ki tudjanak pipálni a sajátjukon. Egyébként pedig, mivel munkám során sokat járom az országot, számtalan csodálatos, helyi kezdeményezéssel találkozom, amelyek sokkal nagyobb nyilvánosságot érdemelnének. Ezért régi vágyam egy olyan kampányban közreműködni, amely ezeket és a mögöttük álló, fantasztikus értékeket teremtő embereket – például a Megyei Prima jelölteket és díjazottakat – mutatja be, főképp a fiatalabb korosztálynak.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Sok személyt tudnék említeni a Fehérvár Skála Áruházban eltöltött éveimből, amelyek légköre, kihívásai és tapasztalatai az egész pályámat meghatározták. De talán közülük is kiemelkedik volt igazgatóm, Harza Ferenc, aki a kereskedelem csínja-bínja mellett odafigyelésével, emberi tartásával, vezetői attitűdjével azt is megmutatta, mi a különbség főnök és mentor között. Az üzleti sikerekkel együtt járó társadalmi felelősség fontosságára pedig Demján Sándor nyújtott számomra is követendő példát. De a legtöbbet mégis saját kollegáimtól, az egyes projekteken velünk dolgozó szakemberektől, valamint nem utolsósorban ügyfeleinktől tanulok és inspirálódom a mai napig is.

Mivel motiválja a kollégáit, társait?

– Alapjáraton olyan családias légkörrel, amelyben természetes az egymásra figyelés és az egyéni igényekhez alkalmazkodó rugalmas működési struktúra. Legfőképp azonban szakmai programokkal, tanfolyamok és továbbképzések finanszírozásával, amelyek a cég kvalitásai mellett a munkatársak saját szellemi „tőkéjét”, képességeik, képzettségük piaci értékét is megsokszorozzák.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy egy 360 fokos marketing kommunikációs szolgáltatást nyújtó ügynökség vezetőjeként naponta vehetek részt vagy működhetek közre a legkülönfélébb izgalmas szakterületek munkájában, a pénzügyi tervezéstől az ügyfélkapcsolaton és a stratégiai tervezésen át a kreatív alkotásig. Ha ezek után még maradna hiányérzetem és főképp időm, a természetfotózás világa állna igazán közel hozzám.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Ez nem titok: elsősorban különböző rendezvényeken és konferenciákon, melyek között szép számmal akadnak olyanok is, amelyeket a Sky Csoport szervez, hiszen a rendezvényszervezés, a szakmai események tervezése és lebonyolítása az egyik erősségünk.

Mire sajnálja az idejét?

– A parttalan vitákra és az egoistákra.

Mivel lehet felbosszantani?

– Bevallom, ma már túl vagyok azon, hogy bármi igazán fel tudjon bosszantani, de amin néha mégis megütközöm, ami bánt, az az egymás iránti figyelmetlenség, az empátia hiánya és a bizalommal való visszaélés.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Ami gyermekekkel kapcsolatos.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A munkatársak továbbképzésére, a munkakörülmények fejlesztésére, a csapatépítő programokra és olyan társadalmi ügyek támogatására, amelyek mögé az egész cég teljes szívből, egy emberként tud odaállni.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Egy jó beszélgetés, egy izgalmas könyv, színdarab, a víz közelsége, de mindenek felett a két unokámmal eltöltött idő.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS