Mivel a munkám során sokat járom az országot, számtalan csodálatos, helyi kezdeményezéssel találkozom, amelyek sokkal nagyobb nyilvánosságot érdemelnének – mondta az Üzletemnek Széles Anikó, a SKY Marketing Communications Reklámügynökség Kft. tulajdonos-ügyvezető igazgatója.
Széles Anikó régi vágya, hogy olyan kampányban működjön közre, amely fantasztikus értékeket teremtő embereket – például a Megyei Prima jelölteket és díjazottakat – mutat be, főképp a fiatalabb korosztálynak. S ha már szóba kerültek a díjak! Bár Anikó nem említi, álljon itt, hogy néhány napja vehette át a Művészetek Palotájában a Vállakozók Napján a VOSZ Kiemelkedő Társadalmi Szerepvállalásért Díját. Minden mást megtudhat az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 137. interjújából.
– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?
– Ha rekordról beszélünk, akkor természetesen arra vagyok a legbüszkébb, hogy 100 százalék hazai tulajdonú full service ügynökség létünkre, a piacon szinte fehér hollóként immár 27 éve működünk sikeresen. Ha pedig konkrét csúcspontról van szó, igazi fordulópontot jelentett, amikor néhány évvel ezelőtt a fejlődés olyan fokára értünk, ahol már megengedhetjük magunknak, hogy komolyabb társadalmi célú tevékenységet végezzünk és számos jótékony ügyet támogathassunk rendszeresen pro bono munkákkal.
– Milyen távra tervez?
– A mi szakmánkban, ahol hihetetlen sebességgel változnak a kommunikációs platformok, sorra bukkannak fel az újabb és újabb technikák, célcsoportok és igények, szinte naponta újra meg kell küzdenünk azért, amit egyszer már elértünk. Ezért a két- három- vagy ötéves tervek helyett inkább arra a két dologra koncentrálunk, amiben mindig is a legjobban hittem, hittünk: a hosszú távú, bizalmi légkörön alapuló ügyfélkapcsolatokra és saját magunk, munkatársaink folyamatos képzésére. Ez eddig bevált.
– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?
– Első helyen az, hogy munkatársaim, kollegáim, „saját nevelésű” tehetségeink mindent ki tudjanak pipálni a sajátjukon. Egyébként pedig, mivel munkám során sokat járom az országot, számtalan csodálatos, helyi kezdeményezéssel találkozom, amelyek sokkal nagyobb nyilvánosságot érdemelnének. Ezért régi vágyam egy olyan kampányban közreműködni, amely ezeket és a mögöttük álló, fantasztikus értékeket teremtő embereket – például a Megyei Prima jelölteket és díjazottakat – mutatja be, főképp a fiatalabb korosztálynak.
– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?
– Sok személyt tudnék említeni a Fehérvár Skála Áruházban eltöltött éveimből, amelyek légköre, kihívásai és tapasztalatai az egész pályámat meghatározták. De talán közülük is kiemelkedik volt igazgatóm, Harza Ferenc, aki a kereskedelem csínja-bínja mellett odafigyelésével, emberi tartásával, vezetői attitűdjével azt is megmutatta, mi a különbség főnök és mentor között. Az üzleti sikerekkel együtt járó társadalmi felelősség fontosságára pedig Demján Sándor nyújtott számomra is követendő példát. De a legtöbbet mégis saját kollegáimtól, az egyes projekteken velünk dolgozó szakemberektől, valamint nem utolsósorban ügyfeleinktől tanulok és inspirálódom a mai napig is.
– Mivel motiválja a kollégáit, társait?
– Alapjáraton olyan családias légkörrel, amelyben természetes az egymásra figyelés és az egyéni igényekhez alkalmazkodó rugalmas működési struktúra. Legfőképp azonban szakmai programokkal, tanfolyamok és továbbképzések finanszírozásával, amelyek a cég kvalitásai mellett a munkatársak saját szellemi „tőkéjét”, képességeik, képzettségük piaci értékét is megsokszorozzák.
– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?
– Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy egy 360 fokos marketing kommunikációs szolgáltatást nyújtó ügynökség vezetőjeként naponta vehetek részt vagy működhetek közre a legkülönfélébb izgalmas szakterületek munkájában, a pénzügyi tervezéstől az ügyfélkapcsolaton és a stratégiai tervezésen át a kreatív alkotásig. Ha ezek után még maradna hiányérzetem és főképp időm, a természetfotózás világa állna igazán közel hozzám.
– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?
– Ez nem titok: elsősorban különböző rendezvényeken és konferenciákon, melyek között szép számmal akadnak olyanok is, amelyeket a Sky Csoport szervez, hiszen a rendezvényszervezés, a szakmai események tervezése és lebonyolítása az egyik erősségünk.
– Mire sajnálja az idejét?
– A parttalan vitákra és az egoistákra.
– Mivel lehet felbosszantani?
– Bevallom, ma már túl vagyok azon, hogy bármi igazán fel tudjon bosszantani, de amin néha mégis megütközöm, ami bánt, az az egymás iránti figyelmetlenség, az empátia hiánya és a bizalommal való visszaélés.
– Milyen önkéntes munkát vállalna?
– Ami gyermekekkel kapcsolatos.
– Mire nem sajnálja a pénzt?
– A munkatársak továbbképzésére, a munkakörülmények fejlesztésére, a csapatépítő programokra és olyan társadalmi ügyek támogatására, amelyek mögé az egész cég teljes szívből, egy emberként tud odaállni.
– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?
– Egy jó beszélgetés, egy izgalmas könyv, színdarab, a víz közelsége, de mindenek felett a két unokámmal eltöltött idő.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.