Mózsa Ferenc: Szerencsés vagyok, mert mindig van kitől tanulni

2018. 12. 27., 09:00

Magyarországot elsődlegesnek tekinti a fejlődés szempontjából Mózsa Ferenc. Az autotveszek.hu weboldal társtulajdonosa az Üzletemnek adott interjúban azt is elmondja, hogy kifejezetten viszolyog az egy helyben toporgástól.

Mózsa Ferenc több vállalkozásban is benne, az egyik legutóbbira, az autotveszek.hu közösségi autókereskedő weboldalra ugyanolyan büszke, mint paksi kávézójára. Az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatban az is kiderül, milyen jó, ha az ember felesége a közelben van.

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Talán több is van, nehéz rangsorolni: a legutóbbi projektünk, az autotveszek.hu online szolgáltatás beindítása számomra örök élmény, mint ahogy a beautyApp szépségipari applikációnk is.

– Milyen távra tervez?

– Természetesen hosszú távra.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Nemzetközileg ismertté tenni online szolgáltatásainkat.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Kifejezetten megszemélyesíteni egy embert sem tudnék. Azt gondolom, szerencsés vagyok, mert nagyon sok családtagomtól, barátomtól és üzleti partnereimtől is folyamatosan kapok, tanulok!

– A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– A nagyobb piac miatt külföldön egyértelműen nagyobb a fejlődési potenciál is, de természetesen hazánk elsődleges terület!

– Mibe fektetne be? Gondolkodik új vállalkozáson?

– Ezt a kérdést hangosan olvastam épp, mellettem a feleségem rávágta: te mindig gondolkodsz valami újon”…, amiben igaza van. Szakmám miatt elsőként online szolgáltatások beindításán gondolkozom, és folyamatosan ezeken dolgozom.

– Mivel lehet Magyarországon „őrületbe kergetni” a vállalkozót?

– Leginkább azzal, hogy nem (mindig) azt csinálhatjuk, amit szeretnénk, és ami üzletileg is hatékony. 

– Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?

– Személyes találkozókkal, networkinggel.

– Mire sajnálja az idejét?

– Azokra a dolgokra, amelyek semmiben sem visznek előre – egy szóval: az egy helyben toporgásra”.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– Fejlődésre, önfejlesztésre semmiképp sem sajnálom. Amit sajnálok viszont, hogy ezekkel úgy érzem, jelenleg nincs elegendő időm foglalkozni.

– Milyen célra, kiknek adakozna?

– Elsősorban a környezetemben élőket igyekszem segíteni.

– Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Utazással, kirándulással – amelyekből idővel szeretnék sokkal többet. Emellett szeretek foglalkozni a kávéval és kávézómmal, amelyet Pakson alapítottam két éve A paksi kávé” néven.

Szerdahelyi Csaba

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS