Kőrössy Zoltán: A jó üzlet elsősorban egymás érdekeinek a megértéséről szól

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 02. 24., 11:30

Az élethosszig tartó tanulás ma már nem opció, hanem alap követelmény – mondta az Üzletemnek Körössy Zoltán, az Eventrend Holding alapító társtulajdonosa.

Kőrössy Zoltán 1992 óta dolgozik a rendezvényszervezés élvonalában, büszke rá, hogy sok óriás esemény főszervezője lehetett. Ahogy arra szintén büszke, hogy a több mint harminc céget tömörítő Eventrend vállalatcsoport cégkultúrája az elfogadásra, a szerénységre, a puritanizmusra épül. Hatalmas területet irányít, mégis állítja, hogy nem fenyegeti a munkahelyi kiégés. A cégnél a kollégáiknak élethosszig tartó karrierpályát kínálnak. Én most ennél „kevesebbel” is beérem, csupán néhány percet kérek az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 147. interjújának elolvasásához.

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Amikor nagyon komoly nemzetközi cégvezetők őszintén elismerően nyilatkoznak arról a tudásról, szervezettségről, stratégiai gondolkodásról, amit az Eventrend-nél látnak.

– Milyen távra tervez?

– Vezetőként ma már az ember élethosszig tervez, főleg, ha annyira imádja azt, amit csinál, mint én. A mi területünkön az teljesen normális, hogy az idő múlásával az operatív feladatok csökkennek, a stratégiai feladatok aránya nő, így nem annyira megterhelő a munka, szépen összeegyeztethető a magánélettel, hobbival, a kiégés veszélye nem fenyeget.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Az egyik büszkeségünk, a New York Kávéház 2010 óta tartó töretlen sikere és fejlődése. Azt szeretnénk, hogy úgy vonuljon be a magyar turisztika történetébe, mint az a hely, amelyik az egyik legtöbbet tett a külföldi vendégek szemében a hazai vendéglátás hírnevének öregbítéséért.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Személyt nehezen tudnék megnevezni, mert nagyon sok embertől tanultam sok-sok apróságot. Minden tudás megkapható ma már, csak jól kell tudni keresni és válogatni. Angol nyelven minden számunkra fontos irodalom elérhető, a közösségi médiában, youtube-on végtelen tárháza van az elképesztő tudásanyagoknak, így az élethosszig tartó tanulás ma már nem is opció, hanem alap követelmény.

– Mivel motiválja a kollégáit, társait?

– Azzal a hittel, céllal, hogy a mi szakmánk az egyik legszebb, mert az élet fontos pillanataiban mindig ott vagyunk, legyen az egy éttermi alkalom, egy rendezvény vagy egy szállodai tartózkodás. Ezzel együtt mi a kollégáinknak élethosszig tartó karrierpályát kínálunk, cégtársi együttműködéssel, ami teljesen unikális a mi területünkön. Ezért a tágabban értelmezett 50-60 fős vezetői szinten kvázi nincsen nálunk fluktuáció.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Bár ilyen motivációm tényleg nincs, de a tréneri, előadói alkalmak örömmel töltenek el.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Őszintén, korrektül, igazán hosszú távra. A pillanatnyi érdekek nem vezérelnek, csak a hosszútávú nyer-nyer játszmák és a másik fél őszinte mosolya, akár barátsága. Sok üzletfelemből lett baráti kapcsolat is, ami jól mutatja azt, hogy a jó üzlet elsősorban egymás érdekeinek a megértéséről szól, és sokszor a magunk elvárásaiból is vissza kell venni, mert ettől fog ez hosszútávon működni.

– Mire sajnálja az idejét?

– Alapvetően semmire. Van nálunk egy mondás, miszerint egy elvégzett munka, feladat vagy cél nélküli elmélkedés majd biztosan jó lesz valamire, és ez így is igaz. A befektetett energia nem vész el.

– Mivel lehet felbosszantani?

A képmutatással, agresszióval, lustasággal és hazugsággal, mindazzal, ami egy normális világban nem kéne, hogy létezzen.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Ártatlan rászoruló gyerekek segítése igazán szívet melengető dolog lenne. A gyerekkorban való támogatás igazán sokszorosan megtérül.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– Élményekre, utazásra, közös programokra, minőségi együtt töltött időre. Minden más tekintetben igazán beosztással élek, a környezetem szerint egészen puritán módon.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A sport bármilyen formája, főleg a 3-4 órás golfozás az igazán más világot teremt bennem.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS