Halmai Attila: Saját startupokba szívesen fektetnék

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 03. 14., 09:30

Kihívás nélküli rutinfeladatokra kimondottan sajnálja az idejét – árulja el az Üzletemnek Halmai Attila. A Fundastik társalapítójának új startupokkal kapcsolatban is vannak ötletei, ahogy az online marketing világa szintén foglalkoztatja.

Halmai Attila befektetési bankár, hosszú évekig dolgozott különböző bankoknál. A pénzügyi diploma mellett villamosmérnöki végzettséggel is büszkélkedhet. No meg azzal, hogy a Fundastik egyik alapítójaként együtt dolgozik az IBM és a Thomson Reuters profijaival. Olyan online platformot fejlesztenek és üzemeltetnek, amely főleg a kisbefektetők portfolióépítését teszi lehetővé. Minden különösebb számolgatás helyett most jöjjön az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának legújabb interjúja!

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Két startup elindítását.

Milyen távra tervez?

– 1 év.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– AI, online marketing.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Egy bank vezérigazgatójától a vállalati kultúráról, leadershipről.

A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Külföldön.

Mibe fektetne? Gondolkodik új vállalkozáson?

– Saját startupokba fektetnék. Van több – ötletem is erre.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– Személyes kapcsolati háló, LinkedIn.

Mire sajnálja az idejét?

– Kihívás nélküli rutinfeladatokra.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Családra.

Mivel lehet felbosszantani?

– Inkorrekt üzleti magatartással.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– Tanítás.

Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Utazás.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS