Csanády István: Száz szakmában is ki kell próbálni magadat

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 10. 03., 10:15

Rengeteg előnye van annak, hogy Magyarországról indultunk, mint ahogy akad hátránya is – mondja az Üzletemnek Csanády István. A Shapr3D alapítója soha nem sajnálja a pénzt marketingre és termékfejlesztésre.

Csanády István állítja: egy kezdő vállalkozó sok mindenben kipróbálja magát, aztán ahogy nő a cég, úgy oszlanak meg a feladatok. Gondolom, nem volt ez másként a Shapr3D esetében sem, mire összeállt a csapat. S hogy nagyon összeállt, azt mi sem bizonyítja jobban, annál, hogy egyetlen év alatt ötszörösére nőtt a budapesti székhelyű startup piaci értéke. Az utóbbi idők egyik legnagyobb magyar sikerét könyvelhetik el, hiszen igazi nagyágyúk 6 millió dollárt fektettek a cégbe. A cég applikációjával internet nélkül is gyorsan el lehet készíteni térbeli modelleket. Ahhoz viszont most app sem szükséges, hogy megismerjük István gondolatait az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 108. interjújából.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Azt, hogy a Shapr3D csapatát összehoztam egy cégbe.

Milyen távra tervez?

– 1 hónap, 1 év, és 10 év.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Egy IPO a NASDAQ-on.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Nem tudnék kiemelni egy embert, az gimnáziumi osztályfőnökömtől kezdve a befektetőimig sokaktól tanultam nagyon sokat.

Szakterületén hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Nem biztos, hogy értem a kérdést. Én azt gondolom, hogy 2019-ben a világ globális – ha az a kérdés, hogy egy tízmilliós országban nagyobb fejlődési lehetőség van-e, mint a világ többi részén, ahol a maradék 6 990 000 000 ember él, akkor a válasz egyértelműen nem. De rengeteg előnye is van annak, hogy Magyarországról indultunk, mint ahogy hátránya is.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Az egyik előnye a vállalkozásnak, hogy az ember 100 szakmában kell, hogy kipróbálja magát. Eleinte egy személyben vagy fejlesztő, marketinges, pénzügyes és office manager, 100 fő és afölött pedig már egyre kevesebb dolgot csinálsz magad. Persze szívesen kipróbálnám magam még egy százegyedikben is. Rosner Dani kollégámmal szívesen mérnék fagylaltot például.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– Mint ahogy a legtöbb dologhoz, itt sem gondolom, hogy lenne recept, így leginkább úgy, ahogy az adott kapcsolat megkívánja.

Mire sajnálja az idejét?

– Házimunkára.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Marketingre és termékfejlesztésre.

Mivel lehet felbosszantani?

– Középszerűséggel és ignoranciával. A langyos pocsolyával való megelégedéssel.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– Olyan területen, ahol az elmúlt években felhalmozódott tapasztalataimmal segíthetek ambiciózus vállalkozóknak.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A sport mindig segít. Feltekerni a Hármashatár-hegyre hajnalban, akár télen is, mínusz pár fokban!

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS