Barna László: Kis cégeket szeretnék naggyá tenni

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 07. 24., 10:00

Kipróbáltam pár „klubot”, de nálam a személyes ajánlások és a nagy találkozások hozzák el azokat az üzleti kapcsolatokat, amelyeken keresztül bizalmat tudok kialakítani – mondta az Üzletemnek Barna László marketing stratégiai tanácsadó, brandépítő, vagy ahogy sokan ismerik: a Brandesember.

Barna László azt vallja: ha ez embernek nincsenek tervei és nem tevékeny, hamarabb hal meg a lelke, mint a teste. Azt hiszem, ezzel nehéz lenne vitatkozni. Mint ahogy azzal is maradéktalanul egyetértek: érdemes az élet sok területén hősöket keresni. Mivel az ügyfelein keresztül otthon érzi magát több területen is, így minden szakma érdekli. Ha Ön arra is kíváncsi, hogy László meddig bírná ki Görögországban „csónakot kiadó fiúként”, olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 193. interjúját!

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Remélem, még nem értem el a legmagasabb csúcsot, de az is lehet, hogy többet ilyen csúcspontot fel tudnék sorolni. Amire alapból büszke vagyok, van egy félépített rendezvényszervezési üzletágam-brandem, ami miatt kényelmessé váltam egyéb más megvalósítások terén, de az ott felépített brandem és az ott alkalmazott módszerek, szakmai oktatásaim és szakmai könyvem már sok ügyfelemnek hoztak erkölcsi és anyagi sikert. Több területen is voltak már csúcspontok. Értem el sikereket ügynökségi vonalon top 10-be tartozó médiacégeknél stratégiai igazgatóként, ügyfélkapcsolati vezetőként, de igazából kiszerettem ebből a szektorból. A startup világban értem el majdnem egy olyan pontot, ahol elérhettem volna azt bizonyos szakmai csúcspontot. Egy technológiai fejlesztésre kidolgozott marketing rendszerem által közel kerültünk a társainkkal egy 4 milliárdos befektetési lehetőséghez. Természetesen jó magyar szokás szerint emberi okokból meghiúsult, így maradtak az ezen idő alatt felhalmozott tapasztalatok. Talán ez lett volna a csúcs. De még keresem a meghódítandó célokat. Azt mindenképpen szeretném megtartani, amim most van, és szeretném, hogy utána sohase következzen lejtő.

– Milyen távra tervez?

– Ha ez embernek nincsenek tervei és nem tevékeny, akkor hamarabb hal meg a lelke, mint a teste. Szóval nem tervezek nyugdíjasnak lenni. Az elért bevételektől és a felszabadult időtől függ majd, hogy milyen tervek nyújtják meg a tervezés hosszát. Amíg működik a testem, szerintem tevékeny maradok. Nagy ez a bolygó és sok a lehetőség.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Láttam már nagy cégeket közelről, így már nem feltétlenül szeretnék nagynevű cégnél hangzatos pozícióban dolgozni. Kivéve a sajátomban. Ami célom: a kis cégeknek segíteni naggyá válni. Ehhez a bakancslistás cél egy stabil ügynökségi hálózat létrehozása. Írtam már két könyvet, marketinget tanítok, készül egy online oktatási rendszerem, szóval mindig vannak újabb tervek.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Mások hibáiból igyekeztem ezt megtenni. Azoktól tanultam legtöbbet, akik átvágtak vagy visszaéltek a tudásommal és a jóindulatommal. Ezáltal magamtól is tanulok/tanultam. Mindig is Hősöket kerestem, akik a saját lelkükből adnak valamit és azt hosszú távon fenn tudják tartani. Akik felelősséget tudnak vállalni magukért és azokért, akik őt követik. Az ő nézőpontjaik, mondataik, tetteik befolyásolták a saját szakmai és emberi értékrendemet. Eddigi életem során, olyan emberekkel ülhettem egy irodában, akik egy-egy adott időszakban meghatározói formálói voltak a hazai vagy régiós ügynökségi és online média világnak. Lenne kedvem felsorolni pár nevet, de róluk nem lenne elég ilyen röviden, említésszerűen beszélni.

– Mivel motiválja a kollégáit, társait?

– A saját lelkesedésemmel és tudásommal. El tudom adni másnak még a saját ötletét is!

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Álmom, hogy bámuljam egész nap a tengert és „csónakot kiadó fiú” legyek Görögországban. Persze 2 napig bírnám tétlenül. Lesz valamikor önálló vagy társas zenei produkcióm. Zenei alapokkal is kísérletezem otthon. De lehetek „egyszámos” előadó is. Minden szakma érdekel. Az ügyfeleimen keresztül kicsit otthon vagyok több szakmai területen is.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Kipróbáltam pár „klubot”, de nálam a személyes ajánlások és a nagy találkozások hozzák el azokat az üzleti kapcsolatokat, amelyeken keresztül bizalmat tudok kialakítani. Szóval a személyes építkezés az igazi.

– Mire sajnálja az idejét?

– Elvesztegetni. Volt idő amikor az alvást spóroltam meg. Rendezvény szezonban vannak nézeteltéréseink az alvással, de próbálom meggyőzni, hogy szeretem őt.

– Mivel lehet felbosszantani?

– Ha hülyének néznek, vagy az időmet vesztegetik. Szinte zéró tolerancia van nálam ilyenkor. A szúnyogok és a billegő asztal tud még bosszantani.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Szeretek segíteni, ez az ember egyik fő célja: segíteni másoknak. Támogatom a drogellenes harcot, szívesen állok be felvilágosító füzeteket osztani, bármilyen közösségi akcióban részt venni. Munkával és brandépítő csomaggal támogatok szervezeteket és tehetséges fiatalokat.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– Ételre, élményekre és ha venni kell valamit a fiamnak. Munkaeszközökre. Nem érdekel a pénz, valóban csak egy csereeszköz.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Amikor nem kell megoldanom semmit, és engem irányítanak. A munka is kikapcsol, mert ha elindul a flow akkor az feldob. Ha arculatot vagy weboldalt tervezek és közben zenét hallgatok, ki tudom zárni a külvilágot. Ülve táncolok akár egy kávézó közepén.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS