Öt Holdraszálláshoz elég kilométert futott tavaly a SHARE NOW flottája

2022. 01. 06., 11:19

A 2020-as távolság közel háromszorosára, összesen 4 millió kilométerre nőtt 2021-ben a SHARE NOW budapesti autói által megtett utak hossza, ami tíz Föld-Hold távolságnak felel meg. Miközben az autómegosztó ügyfélszáma átlépte az 55 ezer főt, az üzleti célú felhasználás is megkétszereződött.

A megelőző évhez képest 182 százalékkal vezettek többet a SHARE NOW ügyfelei 2021-ben, ami 4 millió kilométernek felel meg. Tavaly duplájára nőtt a carsharing szolgáltatás üzleti célú igénybevétele is, a regisztrált ügyfélszám pedig elérte az 55 ezret. Az átlagos utazási idő a 2020-as 53-ról 87 percre emelkedett, így mindezek eredményeként az autók kihasználtsága összességében megháromszorozódott.

„A felhasználás ilyen mértékű folyamatos bővülése egyértelműen azt mutatja, hogy egyre népszerűbbek a többórás vagy többnapos utak, miközben továbbra is a percdíjas bérlések a legjellemzőbbek” – mondja Buday Bence, a SHARE NOW ügyvezető igazgatója, aki szerint a carsharing egyre több élethelyzetben válik valós alternatívájává a saját autó használatának.

Hozzátette még, hogy a SHARE NOW követi a magyarországi növekedést támogató üzleti tervét, ugyanakkor a szolgáltatás nyereségessé válásához még további bővülés és fejlesztések szükségesek.

(Buday Bence is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 231. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

Ennek érdekében a SHARE NOW 2021-ben is gyarapította a flottáját. Miközben a járműpark 300-ról több mint 420 autóra bővült, az újonnan csatlakozott Fiat 500 és Peugeot 3008 modellek mellett a már kipróbáltakból is érkeztek vadonatúj autók: még több MINI Cooper, MINI Cabrio és Mercedes A-osztály érhető el a választékban. Folytatódott a szolgáltatási zóna kibővítése, 91-ről 100 km2-re, ezáltal olyan külső városrészeket kapcsoltak be az autómegosztás keringésébe, mint Kőbánya, Soroksár, Pesterzsébet, Újpalota, vagy a főváros határain túl Dunakeszi, Budaörs és Budakalász. Így a magyarországi autómegosztók közül a SHARE NOW érhető el a legkiterjedtebb területen.

Buday Bence szerint 2022-ben mind a szolgáltatási terület lefedettsége, mind az autók számát illetően további bővülést terveznek, ahogyan szolgáltatásfejlesztésben is élen akarnak járni. Miután 2020-ban elsőként vezették be a több napra szóló autómegosztást, tavaly ismét mindenkit megelőzve tették elérhetővé a hazai piacon az akár 30 napig tartó használatot, amelyhez az alkalmazásból közvetlenül rendelhető autó-házhozszállítás is kapcsolódhat. Így a felhasználót a megadott időpontban és helyszínen várja a kiválasztott kategóriájú autó, amikor hosszabb útra indulna.

Az idei évre a vállalat tervei között szerepel a még szorosabb integráció Budapest közösségi közlekedési rendszerébe, például elősegíteni az autómegosztás bevonását a kialakítás alatt álló fővárosi mikromobilitási pontokra: azokra a dedikált, szigetszerű parkolóhelyekre, ahol minden közösségi és megosztott mobilitási eszköz elérhető a felhasználók számára.

„A fenntarthatóbb városi közlekedéshez megkerülhetetlen a támogatószabályozási környezet további fejlesztése és közös alakítása a városvezetéssel” – hangsúlyozta Buday Bence, aki szerint a szükséges lépések közül ez a legfontosabb ahhoz, hogy minél több lakoshoz eljuthasson a jövőben a megosztáson alapuló autós mobilitás. A szakember úgy vélte, ez nagyban hozzá fog járulni egy élhetőbb város kialakításához, hiszen egy carsharing autó akár 7-10 saját tulajdonú járművet is kiválthat a forgalomban.

(Fotó: SHARE NOW)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-03-08 08:15:00
Tavaly átlagosan 2 millió 155 ezer aktív korú nő állt alkalmazásban, ezzel az aktív korú, 15–64 év közötti nők foglalkoztatási rátája 71,4 százalékra emelkedett. A teljes munkaidőben foglalkoztatott nők átlagos bruttó bére 600 ezer forint volt, ami 13,7 százalékkal marad el a férfiak 696 ezer forintos keresetétől – derül ki a Trenkwalder elemzéséből, amelyet a nemzetközi nőnap alkalmából adott ki.
2025-03-07 18:05:00
Kitartóan erős kereslettel és fokozódó tranzakciószámokkal indult az idei év a hazai ingatlanpiacon, ahol az adásvételek zöme, 75 százaléka még mindig alkuval zárul, de a csökkenő kínálat miatt egyre gyakoribb jelenség a licit is a Duna House tapasztalatai szerint.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.
A magyarok először idén tehetik meg, hogy ingatlan célra fordítsák a nyugdíjpénztári megtakarításaikat. Herman Bernadett, a Bank360 vezető szakértője ennek a lehetőségnek az előnyeiről és hátulütőiről, valamint a pénztárakra gyakorolt jelenlegi és távlati következményeiről is beszélt a BizniszPlusznak. Szóba került az is, hogy milyen hatással volt a nyugdíjvagyonokra a részvénypiacok tavalyi sikere, illetve hogy milyen tényezőktől függ a gyarapodás az idei évben.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS