Öt Holdraszálláshoz elég kilométert futott tavaly a SHARE NOW flottája

2022. 01. 06., 11:19

A 2020-as távolság közel háromszorosára, összesen 4 millió kilométerre nőtt 2021-ben a SHARE NOW budapesti autói által megtett utak hossza, ami tíz Föld-Hold távolságnak felel meg. Miközben az autómegosztó ügyfélszáma átlépte az 55 ezer főt, az üzleti célú felhasználás is megkétszereződött.

A megelőző évhez képest 182 százalékkal vezettek többet a SHARE NOW ügyfelei 2021-ben, ami 4 millió kilométernek felel meg. Tavaly duplájára nőtt a carsharing szolgáltatás üzleti célú igénybevétele is, a regisztrált ügyfélszám pedig elérte az 55 ezret. Az átlagos utazási idő a 2020-as 53-ról 87 percre emelkedett, így mindezek eredményeként az autók kihasználtsága összességében megháromszorozódott.

„A felhasználás ilyen mértékű folyamatos bővülése egyértelműen azt mutatja, hogy egyre népszerűbbek a többórás vagy többnapos utak, miközben továbbra is a percdíjas bérlések a legjellemzőbbek” – mondja Buday Bence, a SHARE NOW ügyvezető igazgatója, aki szerint a carsharing egyre több élethelyzetben válik valós alternatívájává a saját autó használatának.

Hozzátette még, hogy a SHARE NOW követi a magyarországi növekedést támogató üzleti tervét, ugyanakkor a szolgáltatás nyereségessé válásához még további bővülés és fejlesztések szükségesek.

(Buday Bence is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 231. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

Ennek érdekében a SHARE NOW 2021-ben is gyarapította a flottáját. Miközben a járműpark 300-ról több mint 420 autóra bővült, az újonnan csatlakozott Fiat 500 és Peugeot 3008 modellek mellett a már kipróbáltakból is érkeztek vadonatúj autók: még több MINI Cooper, MINI Cabrio és Mercedes A-osztály érhető el a választékban. Folytatódott a szolgáltatási zóna kibővítése, 91-ről 100 km2-re, ezáltal olyan külső városrészeket kapcsoltak be az autómegosztás keringésébe, mint Kőbánya, Soroksár, Pesterzsébet, Újpalota, vagy a főváros határain túl Dunakeszi, Budaörs és Budakalász. Így a magyarországi autómegosztók közül a SHARE NOW érhető el a legkiterjedtebb területen.

Buday Bence szerint 2022-ben mind a szolgáltatási terület lefedettsége, mind az autók számát illetően további bővülést terveznek, ahogyan szolgáltatásfejlesztésben is élen akarnak járni. Miután 2020-ban elsőként vezették be a több napra szóló autómegosztást, tavaly ismét mindenkit megelőzve tették elérhetővé a hazai piacon az akár 30 napig tartó használatot, amelyhez az alkalmazásból közvetlenül rendelhető autó-házhozszállítás is kapcsolódhat. Így a felhasználót a megadott időpontban és helyszínen várja a kiválasztott kategóriájú autó, amikor hosszabb útra indulna.

Az idei évre a vállalat tervei között szerepel a még szorosabb integráció Budapest közösségi közlekedési rendszerébe, például elősegíteni az autómegosztás bevonását a kialakítás alatt álló fővárosi mikromobilitási pontokra: azokra a dedikált, szigetszerű parkolóhelyekre, ahol minden közösségi és megosztott mobilitási eszköz elérhető a felhasználók számára.

„A fenntarthatóbb városi közlekedéshez megkerülhetetlen a támogatószabályozási környezet további fejlesztése és közös alakítása a városvezetéssel” – hangsúlyozta Buday Bence, aki szerint a szükséges lépések közül ez a legfontosabb ahhoz, hogy minél több lakoshoz eljuthasson a jövőben a megosztáson alapuló autós mobilitás. A szakember úgy vélte, ez nagyban hozzá fog járulni egy élhetőbb város kialakításához, hiszen egy carsharing autó akár 7-10 saját tulajdonú járművet is kiválthat a forgalomban.

(Fotó: SHARE NOW)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 16., 09:10
Kötelezővé teheti a munkáltató a túlórát? Van beleszólása a munkavállalónak a kötelező túlóra elrendelésébe? Megtagadhatja a munkavállaló a túlórázást vagy minden esetben köteles eleget tenni a munkáltató ilyen irányú utasításának? A kérdésekre dr. Kocsis Gergely ügyvéd válaszol.
2024-04-19 20:10:18
A 2023-2027. közötti időszakra vonatkozó, magyar Közös Agrárpolitika Stratégiai Tervvel összefüggő információk megújult formában új honlapon, a kap.gov.hu oldalon érhetőek el.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

Az Országos Atomenergia Hivatal elindította Instagram oldalát, amelynek célja az ismeretterjesztés: rövid, szórakoztató posztok formájában mutatja be az atomenergia és annak békés célú alkalmazásához kapcsolódó érdekességeket elsősorban a diákoknak, illetve mindenkinek, aki az atomenergia iránt érdeklődik.