A hazai legjobb ESG megoldásokat keresik idén is

A hazai legjobb ESG megoldásokat keresik idén is
2023. 05. 30., 20:11

A magyarországi vállalatok idén is pályázhatnak az Effekt 2030 díjra. A megújult szakmai elismerést olyan környezeti, társadalmi és vállalatirányítási megoldásokkal nyerhetik el a cégek, amelyek valódi hatást, változást eredményeznek, és jó példával szolgálnak az ESG egyes területein. A nevezési időszak 2023. július 25-én éjfélig tart.

A fenntarthatóság korunk legfontosabb és legsürgetőbb kérdése. A vállalatok is egyre nagyobb figyelmet fordítanak a környezeti (Environmental/E), társadalmi (Social/S) és vállalatirányítási (Governance/G) szempontoknak megfelelő – tehát az ESG elvek szerinti – működésre és az ezzel kapcsolatos jelentéstételre. Ez annál is inkább szükséges, mivel az EU 2024-től szabványosított fenntarthatósági jelentés készítését írja elő a vállalkozások számára, melyet méretük alapján lépcsőzetesen, 1–3 év alatt kell bevezetniük.

„Azzal a céllal hoztuk létre az Effekt 2030 díjat, hogy értékeljük és a lehető legszélesebb körben megismertessük azokat a példaértékű programokat és jó gyakorlatokat, melyeket a hazai cégek a vállalati felelősségvállalás és a fenntarthatóság terén alkalmaznak. Az évről évre bekövetkező változásokkal összhangban a díjat és a hozzá kapcsolódó pályázatot is folyamatosan fejlesztjük. Az idei újítással az ESG elvek szerinti vállalati működés fontosságára szeretnénk felhívni a figyelmet, elismerve és ösztönözve a cégek hatékony környezeti, társadalmi és vállalatirányítási megoldásait”– mondta dr. Molnár Klára, a díjat meghirdető Effekteam Egyesület igazgatója, szakmai vezetője.

A díjra 2023. július 25-ig pályázhatnak a Magyarországon működő nagyvállalatok, kkv-k és startupok, valamint az általuk létrehozott vállalati alapítványok. A Zöld egyensúly kategóriában a környezeti fenntarthatósághoz kapcsolódó programokkal lehet nevezni, a Mindenki társadalma kategóriában társadalmi jellegű kezdeményezésekkel lehet indulni, míg az Értékteremtő üzlet kategóriában korszerű vállalatirányítási megoldásokkal lehet versenybe szállni.

A pályaműveket öttagú szakmai zsűri bírálja el. A testület tagjai: Horváth Áron fenntarthatósági vezető, CBRE Magyarország; Matolay Réka PhD, egyetemi docens, Budapesti Corvinus Egyetem; Pogány Édaregionális fenntarthatósági és kommunikációs vezető, Syngenta; Schubauer Krisztina elnökségi tag, Effekteam, illetve humán erőforrás, marketing és kommunikációs ügyvezető igazgató, EXIM; valamint Szabó Gyula, az Ökoszolgálat Alapítvány volt kuratóriumi elnöke.

Az értékelés során a szakértők – az Effekteam szlogenjével összhangban – a közösség, hatás, jövő dimenziói mentén vizsgálják a programok kölcsönösségét, mérhető eredményeit és innovatív szemléletét. A zsűri szeptember 15-ig dönt a nyertesekről, illetve a kategóriánként shortlistre kerülő pályázatokról. Ez utóbbiakra szeptember 18–29. között a nagyközönség is leadhatja szavazatait és kiválaszthatja az idei közönségdíjas programot. Az ünnepélyes eredményhirdetésre és a díjak átadására október 5-én kerül sor az egyesület által szervezett hagyományos szakmai konferencia keretében.

2022-ben az általános kategóriákban a FoxPost Zrt., a Samsung Electronics Magyar Zrt., a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft., az Auchan Magyarország Kft. és a Vodafone Magyarország Alapítvány projektjei kaptak első helyezést. Az orosz-ukrán háborús helyzettel összefüggő speciális kategóriák nyertesei a Vodafone Magyarország Alapítvány, a CIB Bank és az OTP Bank Nyrt. Különdíjban részesült a FoxPost Zrt., míg a közönségszavazáson a legtöbb szavazatot és így a közönségdíjat a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kapta.

A fotón a tavalyi győztesek.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 03., 15:55
Több mint 900 jelölést mérlegelve választották ki azt a 30 művészt, sportolót, újságírót, oktatót és tudóst, akik közül tízen vehetik majd át a Prima Primissimákat és húszan a Primákat megillető kisplasztikát és az idén jelentősen megemelt pénzdíjat december 6-án a Művészetek Palotájában.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS