Zuckerberg hologramként ülne a kanapénkon

2021. 07. 26., 12:00

A következő években virtuális metaverzummá bővítenék a Facebookot – jelentette be a cég alapítója, Mark Zuckerberg.

A Facebook nem csak a kommunikációt uralja, de gyakran már a hírekkel is a közösségi platformon találkozunk először, ott böngésszük kedvenc éttermünk heti ajánlatait, s ha valamit eladnánk, még azt is a Marketplace-en hirdetjük meg – írja a Computerworld

Mark Zuckerberg nagy jelentőséget tulajdonít a virtuális valóságnak, hiszen ezt szolgálta a VR eszközöket gyártó Oculus 2014-es felvásárlása is. A bevásárlás egy nagyobb stratégia része volt, a végső cél pedig látványosan körvonalazódik.

„Az emberek azt látják majd, hogy közösségi médiás cégből metaverzumos céggé alakulunk át”nyilatkozta Zuckerberg, aki szerint a telefonos üzenetekkel és a videochatekkel az emberek ma unalmas módokon kommunikálnak egymással, amelyekre nem vagyunk beprogramozva, mert valódi interakcióra vágyunk.

Erre kínál majd megoldást a Facebook, amely a következő 5 évben egy olyan, kapcsolódó szolgáltatásokat kínáló metaverzummá fejlődik, melyhez VR eszközökkel csatlakozhatnak a felhasználók.

„A jövőben ahelyett, hogy csak telefonon keresztül beszélgetnénk, te hologramként ülhetsz majd a kanapémon, vagy én ülhetek hologramként a tiéden. Mindketten úgy fogjuk érezni, mintha egy helyen lennénk” érzékeltette Zuckerberg, hogy miként kell elképzelni a virtuális valósággal felruházott új Facebookot.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-04-17 21:10:06
A globális kihívásokra, az ezeket övező változásokra és szabályozásokra reagálva az év elején alakult meg a VOSZ BPVRSZ Fenntarthatósági Vállalkozói Közösség, amely a hamarosan kötelező jelleggel életbe lépő ESG előírások és környezetvédelmi szabályozások kezelésében is segítséget nyújthat, és adhat kézzelfogható megoldást a piaci szereplőknek.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS