Kampányoldalak százait törölte a Facebook

2019. 02. 01., 08:45

A Facebook és a Twitter helyi idő szerint csütörtökön bejelentette, hogy Iránhoz, Oroszországhoz és Venezuelához köthető, kampánycélokat szolgáló profilokat távolított el közösségi platformjáról.

A Facebook közleménye szerint a manipulatív kampányoldalak elsöprő többsége Iránból származott, és nem csupán az Egyesült Államokat, hanem más országokat is célba vett, köztük például Franciaországot.

Az eltávolított profilokat 26 különböző országban azonosították be, és nem csak a Facebookon, hanem a cég tulajdonában lévő Instagramon is.

A közösségi platform 783 oldalt szüntetett meg. Olyan csoportok vagy egyéni profilok oldalait, amelyek az iráni kormányzat álláspontját ismételték olyan kényesnek ítélt ügyekben, mint a palesztin-izraeli konfliktus, Szíria, vagy a jemeni polgárháború.

A Twitter 418 oldal megszüntetését jelentette be. Állítása szerint mindegyiket az orosz Internet Research Agency nevű, hamis híreket gyártó cég működtette, bár a cég közölte: nem tud közvetlen kapcsolatot bizonyítani a profilok és az orosz trollgyár között.

A Facebook és a Twitter megítélése szerint a blokkolt profilok többsége olyan üzeneteket közvetített, amelyek a megcélzott ország társadalmának megosztására, vagy a feszültségeinek felerősítésére irányultak.

Mindazonáltal Nathaniel Gleicher, a Facebook kiberbiztonságért felelős vezetője csütörtök este egy telekonferencián leszögezte: a vállalat nem tudja egyértelműen és minden kétséget kizáróan megállapítani, hogy ki vagy kik állhatnak a kampányoldalak hátterében. Többször is elismételte, hogy óvatos ennek megítélésében. A szakember nem kívánt arról sem nyilatkozni, hogy vajon mi lehetett a kampányoldalak működtetőinek szándéka.

Mindkét közösségi platform közölte: az eltávolított oldalakról értesítették az amerikai bűnüldöző szerveket, valamint az érintett országok törvényhozóit is.

MTI/Járai Judit, Washington

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS