A világ leggazdagabb embere 10 milliárd dollárt ajánl fel klímavédelemre

2020. 02. 18., 13:45

Tízmilliárd dollárt ajánl fel klímavédelmi célokra Jeff Bezos, a világ leggazdagabb embere, aki egyebek mellett az Amazon internetes áruház alapítója és a The Washington Post című amerikai napilap tulajdonosa.

Az Instagram-oldalán hétfőn tett bejelentésében Jeff Bezos úgy fogalmazott: másokkal együtt szeretné a pusztító hatású klímaváltozás elleni küzdelem új útjait feltárni. Ennek érdekében a Bezos Föld Alapítvány (Bezos Earth Foundation) már az idén nyártól megkezdi tudósok, aktivisták és nem kormányzati szervezetek klímavédelmi munkájának finanszírozását adományokkal és ösztöndíjakkal.

„A klímaváltozás a Földünket fenyegető legnagyobb veszély” – írta a közösségi oldalon Bezos. Hangsúlyozta azt is, hogy a bolygó megmenthető, de ehhez „a nagyvállalatok, a kis cégek, a nemzetállamok, a globális szervezetek és az egyének közös akciója szükséges”.

Az 56 éves Bezost – akinek vagyonát a Forbes magazin több mint 130 milliárd dollárra becsüli – korábban a saját vállalkozásainak a munkatársai is cselekvésre sürgették a környezet védelme érdekében, és szemére hányták, hogy finanszírozza az évente egymilliárd dollárba kerülő Blue Origin nevű űrprogramot, amelynek nagyon nagy az úgynevezett karbonlábnyoma.

Idén januárban több száz Amazon-alkalmazott írta alá azt a levelet, amely erőteljesen bírálta a céget, mert nem tesz eleget a környezet védelméért, a globális felmelegedés csökkentéséért, noha tavaly szeptemberben Bezos azt ígérte, hogy 2040-ig eljut a nulla karbonkibocsátásig, és 2030-ra 100 százalékig átáll a megújuló energiákra.

Bezos bejelentése után elemzők meg is jegyezték: éppen az Amazon számára jelent nagy kihívást az ígéret, hiszen az internetes óriásvállalat évente mintegy tízmillió csomagot szállít ki autóval, dízellel működő mikrobusszal és részben drónnal, tehát nagy a szénlábnyoma.

A szénlábnyom, vagy más néven karbonlábnyom az emberi tevékenység környezetre gyakorolt hatásának egyik fokmérője. Segítségével számszerűsítik, hogy az emberiség – életmódjával vagy munkája révén – mennyiben járul hozzá a globális felmelegedéshez.

MTI/Járai Judit, Washington

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS