A világ leggazdagabb embere 10 milliárd dollárt ajánl fel klímavédelemre

2020. 02. 18., 13:45

Tízmilliárd dollárt ajánl fel klímavédelmi célokra Jeff Bezos, a világ leggazdagabb embere, aki egyebek mellett az Amazon internetes áruház alapítója és a The Washington Post című amerikai napilap tulajdonosa.

Az Instagram-oldalán hétfőn tett bejelentésében Jeff Bezos úgy fogalmazott: másokkal együtt szeretné a pusztító hatású klímaváltozás elleni küzdelem új útjait feltárni. Ennek érdekében a Bezos Föld Alapítvány (Bezos Earth Foundation) már az idén nyártól megkezdi tudósok, aktivisták és nem kormányzati szervezetek klímavédelmi munkájának finanszírozását adományokkal és ösztöndíjakkal.

„A klímaváltozás a Földünket fenyegető legnagyobb veszély” – írta a közösségi oldalon Bezos. Hangsúlyozta azt is, hogy a bolygó megmenthető, de ehhez „a nagyvállalatok, a kis cégek, a nemzetállamok, a globális szervezetek és az egyének közös akciója szükséges”.

Az 56 éves Bezost – akinek vagyonát a Forbes magazin több mint 130 milliárd dollárra becsüli – korábban a saját vállalkozásainak a munkatársai is cselekvésre sürgették a környezet védelme érdekében, és szemére hányták, hogy finanszírozza az évente egymilliárd dollárba kerülő Blue Origin nevű űrprogramot, amelynek nagyon nagy az úgynevezett karbonlábnyoma.

Idén januárban több száz Amazon-alkalmazott írta alá azt a levelet, amely erőteljesen bírálta a céget, mert nem tesz eleget a környezet védelméért, a globális felmelegedés csökkentéséért, noha tavaly szeptemberben Bezos azt ígérte, hogy 2040-ig eljut a nulla karbonkibocsátásig, és 2030-ra 100 százalékig átáll a megújuló energiákra.

Bezos bejelentése után elemzők meg is jegyezték: éppen az Amazon számára jelent nagy kihívást az ígéret, hiszen az internetes óriásvállalat évente mintegy tízmillió csomagot szállít ki autóval, dízellel működő mikrobusszal és részben drónnal, tehát nagy a szénlábnyoma.

A szénlábnyom, vagy más néven karbonlábnyom az emberi tevékenység környezetre gyakorolt hatásának egyik fokmérője. Segítségével számszerűsítik, hogy az emberiség – életmódjával vagy munkája révén – mennyiben járul hozzá a globális felmelegedéshez.

MTI/Járai Judit, Washington

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS