TikTok titkok cégvezetőknek

TikTok titkok cégvezetőknek
2022. 04. 23., 13:03

A nemzetközi trendekkel együtt Magyarországon is egyre több vállalat vezetője dönt úgy, hogy képzésen tanulja meg a közönség előtti szereplés mesterfogásait. A TikTok és az Instagram korában nem érdemes behúzódnia egyetlen cégvezetőnek sem a négy fal közé. Becslések szerint száznál is több kurzust tartanak az országban, a trendekből az látszik, hogy a 8-10 fős cégek irányítói ugyanúgy fontosnak tartják az előadói képességek, praktikák elsajátítását, mint a 100-200 főt foglalkoztató nagyobb magyar vállalatok.

Egyre több cégvezető akarja tanulni a kommunikációt

Hogyan lehet 90 másodpercben jó üzleti bemutatkozást tenni? Hogyan oldjuk fel az úgynevezett hideg közönséget, vagyis amikor a résztvevők nem ismerik egymást? Hogyan játsszunk a hangunkkal? Miként tudunk egyszerűen extra hatást és emlékezetes benyomást kelteni a közönségben, például egy partnertalálkozón? Ezekre a kérdésekre egyre több hazai képzésen kaphatnak a profiktól választ az érdeklődő cégvezetők, egy-egy vállalat fontosabb döntéshozói.

Mára iparággá vált a közönség előtti szereplés oktatása. Soós Zoltán kommunikációs szakember úgy véli: a terület látványos változáson és fejlődésen ment keresztül az elmúlt 5 évben, ma már 100-ból 60 főnök tisztában van azzal, hogy nem elég jól vezetnie a cégét, tudnia kell erről mások előtt is beszélni.

„Ez tanulható, fejleszthető tudás, a maga pofonegyszerű törvényszerűségeivel. Ha egy közép- vagy felsővezető a 21. században nem mozog otthonosan a kommunikációs térben, az gyakorlatilag azt jelenti, hogy átengedi a terepet a konkurenciának” – von mérleget a közönség előtti beszéd szakértője, aki az elmúlt 20 évben mintegy 35 ezer embernek tartott előadások rutinjára alapozva dolgozta ki a képzési programját.

Nem mindegy, mit és hogyan mondunk

A jellemzően kétnapos vállalatvezetői tréningeken kiderül, hogy alig van olyan jelentkező, aki tudná például, hogy mit kezdjen a kezével, miközben mások előtt eladást tart vagy éppen egy cégvezetői tárgyaláson emelkedik szólásra. Szakértői becslés szerint a vállalkozók 80 százaléka beleesik abba a hibába is, hogy túl hosszú és nagyon szakmai, sarkosan fogalmazva lapos beszédet tart, noha ezt egy frappáns témafelvetéssel máris képes lenne feldobni.

A kkv-szektor szereplői között is mind nagyobb az igény arra, hogy például egy televíziós vagy rádiós interjú előtt felkészültek legyenek, hiszen könnyen lehet, hogy egy helyi tévés stáb – például egy szponzori vagy jótékonysági esemény kapcsán – az adott cég tulajdonosát is szeretné megszólítani.

Nyíltan kell kommunikálni

„Nyilvános szereplés? Inkább a halál!” – sokáig ez volt az uralkodó hozzáállás a mintegy 750 ezer magyar vállalkozást tömörítő hazai kkv-szektor vezetői, tulajdonosai körében. Az okostelefonok térnyerése azonban látványosan ledöntötte a régi sztereotípiákat. Az ügyfélszerzés és az ügyfélmegtartás alapja ugyanis éppen az lett 2022-ben, hogy az adott vállalkozás nyíltan kommunikál a partnerek felé. Ebbe ma már az is belefér, hogy a 10 másodperc és 60 másodperc közötti videókra specializálódott TikTok közösségi oldalra tölt fel magáról tartalmakat.

„Az 1 milliárdnál is több követővel rendelkező közösségi videós portálon például az egyik volt tréning résztvevő, a Bankmentor Kft. alapító-ügyvezetője is posztolt. Hasznos kisvideóival néhány hónap leforgása alatt 60 ezer követőre tett szert” – jegyzi meg Soós Zoltán, hozzátéve: az illető a villámvideóival több ügyfelet szerzett magának, mint amire a hagyományos kommunikációs és reklámcsatornákon bármikor is képes volt.

(Fotó: The Speaker)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS