Ne izgulj azon, hogy izgulsz, add elő, amiért jöttél!

Ne izgulj azon, hogy izgulsz, add elő, amiért jöttél!
2022. 05. 03., 18:21

Ugye milyen egyszerűnek tűnik? Ám az idevezető útig sokat kell tanulnia minden előadónak, aki valóban meg szeretné nyerni a közönségét. Kérdés az is, hogy a forma vagy a tartalom ragad meg erősebben a hallgatóságban egy prezentáció végén. Ezekre a kérdésekre is választ kaphattunk Csermely Ákos és a Lounge Group közös kerekasztal-beszélgetésén, a „Cicerók és Cicerínák” konferencián.

„Kommunikációs szakemberként számtalanszor találkozom olyan helyzettel, amikor valaki hatalmas tudással rendelkezik, amit át is akar adni a közönségnek, viszont előadói készségek hiányában az átadni kívánt információk nem tudnak rögzülni a hallgatóság fejében. Éppen ezért tartjuk fontosnak a Lounge Groupnál a tehetséggondozást és a kollégák folyamatos szakmai fejlesztését, tréningjeit, amely kiterjed a kommunikációs készségek fejlesztésére is. Ennek apropóján csatlakoztunk a Media-Digital Hungary „before partyjához”, ahol kollégáim tapasztalataiból is tanulhatott a közönség” – mondta el Hidvégi Krisztina, a Lounge Group médiaigazgatója.

Nagyon szubjektív annak megítélése, hogy egy előadót mikor találunk jónak vagy kevésbé élvezhetőnek, viszont több olyan technika és gondolkodásmód is szóba került a beszélgetés során, amelynek elsajátításával biztosan fejleszthetjük készségeinket.

„Ha prezentálunk valamit, azzal hatást akarunk elérni és nem feltétlenül csak egy termék- vagy szolgáltatásértékesítés lehet a mondanivalónk középpontjában, hanem célunk lehet az is, hogy attitűdöt változtassunk, ismeretet adjunk át. Miután megvan a kívánt cél, ennek alapján kell megfelelő hangnemet választanunk és eljuttatunk a kívánt üzenetet. Több tréningemen is azzal a példával szoktam előhozakodni, hogy egy jó előadás olyan, mint egy klasszikus rock szám. Találd meg a megfelelő stílust, amiben elő akarsz adni, majd egy-két akkord után jöhet a refrén, az üzenet, amit visszatérően folyamatosan megismételsz – ez az a tartalom, amit át akarsz adni” – tudhattuk meg Mamusits Pétertől, a Lounge Communication ügyvezető igazgatójától.

Ki viszi magával a tartalmat és ki viszi a formát egy prezentáció végén? – kérdezte Juhász Diána, a Lounge Group Learning & Development csoportvezetője a jelenlévőktől, reflektálva arra, hogyan érdemes felépíteni az előadásunkat. „Számos olyan eszköz van, amivel az előadókat és a prezentáláshoz szükséges készségeket fejleszthetjük, de nálunk, az ügynökségnél leginkább coaching technikával, saját élmény alapú feldolgozáson keresztül fejlesztjük a prezentációs technikát. Ha nem tudod teljes egészében előadni azt, amit szeretnél, akkor legyél lényegretörő, és csak arra koncentrálj, hogy mit is akarsz átadni, elérni a prezentációd végére” – hangsúlyozta Juhász Diána.

Juhász Bálint, a beszélgetés moderátora a két legfontosabb értékről, az önbizalomról és a karizmáról kérdezte Dr. Prezit (Németh Zoltán) és Csermely Ákost, akik rávilágítottak arra, hogy mindkettő tanulható, a lámpaláz leküzdéséhez pedig mindkettő elengedhetetlen.

„Az egészet úgy kell elképzelni, mint egy téglalapot, amely meg van felezve. Az egyik felében van az önbizalom, a másik felében a lámpaláz. Ahogy ezen a vonalon elkezdek menni, nő az önbizalmam és közben csökken a lámpalázam. Azt szoktam mondani: akkor leszek lámpalázas, ha nincsen lámpalázam, mert félek attól, hogy nem fogok elég komolyan készülni ahhoz, hogy jó legyek. A lámpalázat át kell alakítanunk magunkban egy pozitív izgalommá” – fejtette ki Dr. Prezi.

„Többek között verstanulással és mesemondással fejleszthető a karizmánk és a színpadi létünk. Természetesen elengedhetetlen az, hogy ehhez legyen megfelelő stílusunk” – mondta el Csermely Ákos, a marketing és média szakma meghatározó konferenciáinak szervezője. Az idei „Cicerók és Cicerínák” rendezvény különlegességét az adja, hogy Csermely Ákos ritkán vállalja a saját rendezvényein történő szereplést, a Lounge Group által szervezett kerekasztal beszélgetéssel azonban ezúttal kivételt tett.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 24., 11:10
Az Európai Parlament 2024. április 24-én elfogadta a platformalapú munkavégzés munkakörülményeinek javításáról szóló irányelvét. A legfontosabb tudnivalókat dr. Szemán Péter, a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners munkajogi csoportjának vezetője foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Már régóta túl sok olasz, ázsiai, fúziós és akármilyen szakácskönyv van a piacon, miközben a modern időknek és vásárlói igényeknek megfelelő, a magyar konyhát maximális szakmaisággal megközelítőből meg alig.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS