Ugye milyen egyszerűnek tűnik? Ám az idevezető útig sokat kell tanulnia minden előadónak, aki valóban meg szeretné nyerni a közönségét. Kérdés az is, hogy a forma vagy a tartalom ragad meg erősebben a hallgatóságban egy prezentáció végén. Ezekre a kérdésekre is választ kaphattunk Csermely Ákos és a Lounge Group közös kerekasztal-beszélgetésén, a „Cicerók és Cicerínák” konferencián.
„Kommunikációs szakemberként számtalanszor találkozom olyan helyzettel, amikor valaki hatalmas tudással rendelkezik, amit át is akar adni a közönségnek, viszont előadói készségek hiányában az átadni kívánt információk nem tudnak rögzülni a hallgatóság fejében. Éppen ezért tartjuk fontosnak a Lounge Groupnál a tehetséggondozást és a kollégák folyamatos szakmai fejlesztését, tréningjeit, amely kiterjed a kommunikációs készségek fejlesztésére is. Ennek apropóján csatlakoztunk a Media-Digital Hungary „before partyjához”, ahol kollégáim tapasztalataiból is tanulhatott a közönség” – mondta el Hidvégi Krisztina, a Lounge Group médiaigazgatója.
Nagyon szubjektív annak megítélése, hogy egy előadót mikor találunk jónak vagy kevésbé élvezhetőnek, viszont több olyan technika és gondolkodásmód is szóba került a beszélgetés során, amelynek elsajátításával biztosan fejleszthetjük készségeinket.
„Ha prezentálunk valamit, azzal hatást akarunk elérni és nem feltétlenül csak egy termék- vagy szolgáltatásértékesítés lehet a mondanivalónk középpontjában, hanem célunk lehet az is, hogy attitűdöt változtassunk, ismeretet adjunk át. Miután megvan a kívánt cél, ennek alapján kell megfelelő hangnemet választanunk és eljuttatunk a kívánt üzenetet. Több tréningemen is azzal a példával szoktam előhozakodni, hogy egy jó előadás olyan, mint egy klasszikus rock szám. Találd meg a megfelelő stílust, amiben elő akarsz adni, majd egy-két akkord után jöhet a refrén, az üzenet, amit visszatérően folyamatosan megismételsz – ez az a tartalom, amit át akarsz adni” – tudhattuk meg Mamusits Pétertől, a Lounge Communication ügyvezető igazgatójától.
Ki viszi magával a tartalmat és ki viszi a formát egy prezentáció végén? – kérdezte Juhász Diána, a Lounge Group Learning & Development csoportvezetője a jelenlévőktől, reflektálva arra, hogyan érdemes felépíteni az előadásunkat. „Számos olyan eszköz van, amivel az előadókat és a prezentáláshoz szükséges készségeket fejleszthetjük, de nálunk, az ügynökségnél leginkább coaching technikával, saját élmény alapú feldolgozáson keresztül fejlesztjük a prezentációs technikát. Ha nem tudod teljes egészében előadni azt, amit szeretnél, akkor legyél lényegretörő, és csak arra koncentrálj, hogy mit is akarsz átadni, elérni a prezentációd végére” – hangsúlyozta Juhász Diána.
Juhász Bálint, a beszélgetés moderátora a két legfontosabb értékről, az önbizalomról és a karizmáról kérdezte Dr. Prezit (Németh Zoltán) és Csermely Ákost, akik rávilágítottak arra, hogy mindkettő tanulható, a lámpaláz leküzdéséhez pedig mindkettő elengedhetetlen.
„Az egészet úgy kell elképzelni, mint egy téglalapot, amely meg van felezve. Az egyik felében van az önbizalom, a másik felében a lámpaláz. Ahogy ezen a vonalon elkezdek menni, nő az önbizalmam és közben csökken a lámpalázam. Azt szoktam mondani: akkor leszek lámpalázas, ha nincsen lámpalázam, mert félek attól, hogy nem fogok elég komolyan készülni ahhoz, hogy jó legyek. A lámpalázat át kell alakítanunk magunkban egy pozitív izgalommá” – fejtette ki Dr. Prezi.
„Többek között verstanulással és mesemondással fejleszthető a karizmánk és a színpadi létünk. Természetesen elengedhetetlen az, hogy ehhez legyen megfelelő stílusunk” – mondta el Csermely Ákos, a marketing és média szakma meghatározó konferenciáinak szervezője. Az idei „Cicerók és Cicerínák” rendezvény különlegességét az adja, hogy Csermely Ákos ritkán vállalja a saját rendezvényein történő szereplést, a Lounge Group által szervezett kerekasztal beszélgetéssel azonban ezúttal kivételt tett.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.