Ne izgulj azon, hogy izgulsz, add elő, amiért jöttél!

Ne izgulj azon, hogy izgulsz, add elő, amiért jöttél!
2022. 05. 03., 18:21

Ugye milyen egyszerűnek tűnik? Ám az idevezető útig sokat kell tanulnia minden előadónak, aki valóban meg szeretné nyerni a közönségét. Kérdés az is, hogy a forma vagy a tartalom ragad meg erősebben a hallgatóságban egy prezentáció végén. Ezekre a kérdésekre is választ kaphattunk Csermely Ákos és a Lounge Group közös kerekasztal-beszélgetésén, a „Cicerók és Cicerínák” konferencián.

„Kommunikációs szakemberként számtalanszor találkozom olyan helyzettel, amikor valaki hatalmas tudással rendelkezik, amit át is akar adni a közönségnek, viszont előadói készségek hiányában az átadni kívánt információk nem tudnak rögzülni a hallgatóság fejében. Éppen ezért tartjuk fontosnak a Lounge Groupnál a tehetséggondozást és a kollégák folyamatos szakmai fejlesztését, tréningjeit, amely kiterjed a kommunikációs készségek fejlesztésére is. Ennek apropóján csatlakoztunk a Media-Digital Hungary „before partyjához”, ahol kollégáim tapasztalataiból is tanulhatott a közönség” – mondta el Hidvégi Krisztina, a Lounge Group médiaigazgatója.

Nagyon szubjektív annak megítélése, hogy egy előadót mikor találunk jónak vagy kevésbé élvezhetőnek, viszont több olyan technika és gondolkodásmód is szóba került a beszélgetés során, amelynek elsajátításával biztosan fejleszthetjük készségeinket.

„Ha prezentálunk valamit, azzal hatást akarunk elérni és nem feltétlenül csak egy termék- vagy szolgáltatásértékesítés lehet a mondanivalónk középpontjában, hanem célunk lehet az is, hogy attitűdöt változtassunk, ismeretet adjunk át. Miután megvan a kívánt cél, ennek alapján kell megfelelő hangnemet választanunk és eljuttatunk a kívánt üzenetet. Több tréningemen is azzal a példával szoktam előhozakodni, hogy egy jó előadás olyan, mint egy klasszikus rock szám. Találd meg a megfelelő stílust, amiben elő akarsz adni, majd egy-két akkord után jöhet a refrén, az üzenet, amit visszatérően folyamatosan megismételsz – ez az a tartalom, amit át akarsz adni” – tudhattuk meg Mamusits Pétertől, a Lounge Communication ügyvezető igazgatójától.

Ki viszi magával a tartalmat és ki viszi a formát egy prezentáció végén? – kérdezte Juhász Diána, a Lounge Group Learning & Development csoportvezetője a jelenlévőktől, reflektálva arra, hogyan érdemes felépíteni az előadásunkat. „Számos olyan eszköz van, amivel az előadókat és a prezentáláshoz szükséges készségeket fejleszthetjük, de nálunk, az ügynökségnél leginkább coaching technikával, saját élmény alapú feldolgozáson keresztül fejlesztjük a prezentációs technikát. Ha nem tudod teljes egészében előadni azt, amit szeretnél, akkor legyél lényegretörő, és csak arra koncentrálj, hogy mit is akarsz átadni, elérni a prezentációd végére” – hangsúlyozta Juhász Diána.

Juhász Bálint, a beszélgetés moderátora a két legfontosabb értékről, az önbizalomról és a karizmáról kérdezte Dr. Prezit (Németh Zoltán) és Csermely Ákost, akik rávilágítottak arra, hogy mindkettő tanulható, a lámpaláz leküzdéséhez pedig mindkettő elengedhetetlen.

„Az egészet úgy kell elképzelni, mint egy téglalapot, amely meg van felezve. Az egyik felében van az önbizalom, a másik felében a lámpaláz. Ahogy ezen a vonalon elkezdek menni, nő az önbizalmam és közben csökken a lámpalázam. Azt szoktam mondani: akkor leszek lámpalázas, ha nincsen lámpalázam, mert félek attól, hogy nem fogok elég komolyan készülni ahhoz, hogy jó legyek. A lámpalázat át kell alakítanunk magunkban egy pozitív izgalommá” – fejtette ki Dr. Prezi.

„Többek között verstanulással és mesemondással fejleszthető a karizmánk és a színpadi létünk. Természetesen elengedhetetlen az, hogy ehhez legyen megfelelő stílusunk” – mondta el Csermely Ákos, a marketing és média szakma meghatározó konferenciáinak szervezője. Az idei „Cicerók és Cicerínák” rendezvény különlegességét az adja, hogy Csermely Ákos ritkán vállalja a saját rendezvényein történő szereplést, a Lounge Group által szervezett kerekasztal beszélgetéssel azonban ezúttal kivételt tett.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS