Gyakran előfordul, hogy az okostelefonunk vagy egy általunk használt szoftver üzenetben jelzi: frissítésre van szüksége. Általában nem sokan veszik túlságosan komolyan ezeket az üzeneteket, holott egyetlen frissítést sem szabad alábecsülni – főleg nem az üzleti szférában. Ez éppügy vonatkozik az operációs rendszerekre és az alkalmazásokra, mint a különböző projektek igényeihez létrehozott szoftverekre. Ha egy vállalkozás versenyképes akar maradni a digitális korban, akkor a szoftverfrissítés nem csupán technológiai kérdés, sokkal inkább összetett gazdasági, piaci és stratégiai döntéseket takar.
A sok évvel ezelőtt bevezetett rendszerek alkalmazása az alacsonyabb kezdeti költségek miatt megtakarításnak tűnik, de ez gyakran csak illúzió. A legtöbb döntéshozó nem is sejti, hogy a modern eszközökbe való befektetés milyen gyorsan megtérülhet – mindenekelőtt az egyes műveletek elvégzéséhez szükséges idő lerövidülése, a folyamatok automatizálása, az alkalmazottak munkájának kényelme, valamint a szoftver minősége miatt.
Egy régi rendszer nem mindig kompatibilis az újabb hardverekkel és szoftverkörnyezetekkel, ami működési hibákhoz vezethet. Ezek a hibák gyakran okoznak zavart a napi üzleti folyamatokban, leállásokhoz, a termelékenység csökkenéséhez vezetnek és elégedetlenné teszik az ügyfeleket. Mindezek a cégnek akár több millió forintos kárt is okozhatnak. A régi szoftverek karbantartása ráadásul bonyolultabb és időigényesebb, mivel a szükséges frissítések, biztonsági tesztelések és javítások nehezen elérhetőek vagy drágábbak.
A legtöbben arra gondolnánk, hogy a technológiai fejlődés vagy a digitális átalakulás elvárásai állnak az avulás hátterében. Természetesen ezek a tényezők is nagymértékben befolyásolják a trendet, a szoftverek elévülését azonban döntően az ügyféligények rohamos változása idézi elő.
Az ügyfelek egyre magasabb elvárásokat támasztanak a szoftverekkel szemben, mivel gyorsabb, hatékonyabb és biztonságosabb megoldásokat szeretnének. Ez különösen igaz a B2B (business-to-business) szektorra, ahol a cégek folyamatosan keresik azokat a technológiai megoldásokat, amelyek növelik hatékonyságukat és javítják az ügyfélszolgálat minőségét. A régi szoftverek sokszor nem képesek lépést tartani ezekkel az igényekkel, az elavulásuk ilyenkor szükségszerű.
A beépített elévülés gondolatát először Bernard London ingatlanbróker vetette fel 1929-ben, a gazdasági világválság idején, mint a gazdaság élénkítésének egy lehetséges megoldását.
Ez az ideológia érhető tetten a gyártási folyamatok automatizálásában és a tömeggyártásban is, aminek köszönhetően a termékek olcsóbbá és széles körben elérhetővé váltak. A vásárlás sem csupán az alapvető szükségletek kielégítését szolgálja, mi több, mára szórakozássá alakult: ez olyan trend, amely már nem korlátozódik B2C piacra.
Forrás: FrontEndART
A Villány-Siklósi Borút 1994-ben alakult meg európai példák alapján, hogy a dél-Baranyai térség borászait összekapcsolja, a borturizmust szervezetten fejlessze.
Szekunderköri meghibásodás miatt október 11-én és 13-án is csökkenteni kellett a teljesítményt.