Mi áll a szoftverek gyors elavulásának hátterében?

2024. 09. 11., 15:11

Gyakran előfordul, hogy az okostelefonunk vagy egy általunk használt szoftver üzenetben jelzi: frissítésre van szüksége. Általában nem sokan veszik túlságosan komolyan ezeket az üzeneteket, holott egyetlen frissítést sem szabad alábecsülni – főleg nem az üzleti szférában. Ez éppügy vonatkozik az operációs rendszerekre és az alkalmazásokra, mint a különböző projektek igényeihez létrehozott szoftverekre. Ha egy vállalkozás versenyképes akar maradni a digitális korban, akkor a szoftverfrissítés nem csupán technológiai kérdés, sokkal inkább összetett gazdasági, piaci és stratégiai döntéseket takar.

Az elavult szoftverrel való munka megtakarítást jelent?

A sok évvel ezelőtt bevezetett rendszerek alkalmazása az alacsonyabb kezdeti költségek miatt megtakarításnak tűnik, de ez gyakran csak illúzió. A legtöbb döntéshozó nem is sejti, hogy a modern eszközökbe való befektetés milyen gyorsan megtérülhet – mindenekelőtt az egyes műveletek elvégzéséhez szükséges idő lerövidülése, a folyamatok automatizálása, az alkalmazottak munkájának kényelme, valamint a szoftver minősége miatt.

Egy régi rendszer nem mindig kompatibilis az újabb hardverekkel és szoftverkörnyezetekkel, ami működési hibákhoz vezethet. Ezek a hibák gyakran okoznak zavart a napi üzleti folyamatokban, leállásokhoz, a termelékenység csökkenéséhez vezetnek és elégedetlenné teszik az ügyfeleket. Mindezek a cégnek akár több millió forintos kárt is okozhatnak. A régi szoftverek karbantartása ráadásul bonyolultabb és időigényesebb, mivel a szükséges frissítések, biztonsági tesztelések és javítások nehezen elérhetőek vagy drágábbak.

Mi áll a szoftverek avulásának hátterében?

A legtöbben arra gondolnánk, hogy a technológiai fejlődés vagy a digitális átalakulás elvárásai állnak az avulás hátterében. Természetesen ezek a tényezők is nagymértékben befolyásolják a trendet, a szoftverek elévülését azonban döntően az ügyféligények rohamos változása idézi elő.

Az ügyfelek egyre magasabb elvárásokat támasztanak a szoftverekkel szemben, mivel gyorsabb, hatékonyabb és biztonságosabb megoldásokat szeretnének. Ez különösen igaz a B2B (business-to-business) szektorra, ahol a cégek folyamatosan keresik azokat a technológiai megoldásokat, amelyek növelik hatékonyságukat és javítják az ügyfélszolgálat minőségét. A régi szoftverek sokszor nem képesek lépést tartani ezekkel az igényekkel, az elavulásuk ilyenkor szükségszerű.

Létezik a tervezett elévülés?

A beépített elévülés gondolatát először Bernard London ingatlanbróker vetette fel 1929-ben, a gazdasági világválság idején, mint a gazdaság élénkítésének egy lehetséges megoldását.

Ez az ideológia érhető tetten a gyártási folyamatok automatizálásában és a tömeggyártásban is, aminek köszönhetően a termékek olcsóbbá és széles körben elérhetővé váltak. A vásárlás sem csupán az alapvető szükségletek kielégítését szolgálja, mi több, mára szórakozássá alakult: ez olyan trend, amely már nem korlátozódik B2C piacra.

Forrás: FrontEndART

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-15 23:15:00
Összesen 2,8 milliárd forintnyi vissza nem térítendő forrásra pályázhat október 15-étől országszerte 2800 vidéki, egész évben nyitva tartó büfé. Az üzletenként egymillió forintos támogatást konyhatechnológiai és a mindennapi működéshez szükséges kisebb eszközök, készletek beszerzésére fordíthatják, de felhasználhatják energiahatékony és gazdaságos üzemelést támogató fejlesztésekre, vagy nagyobb beruházásokhoz is. Pályázni november 30-ig lehet – hívja fel a figyelmet a Magyar Turisztikai Ügynökség.
2024-10-15 09:15:00
Az előző hónaphoz képest 2,1 százalékkal csökkent, az egy évvel korábbitól pedig (a nyers adatok szerint) 6,0 százalékkal elmaradt az építőipari termelés volumene 2024. augusztusban – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS