Szeptember 30-ig lehet regisztrálni az szja 1 százalékáért

2024. 09. 13., 14:13

Azok a civil szervezetek, akik igényt tartanak 2025-től az szja 1 százalékára és korábban nem regisztráltak, szeptember 30-ig még megtehetik – hívja fel a figyelmet a NAV.

Jelenleg több mint 33 ezer regisztrált civil kedvezményezettet tart nyilván a NAV. Aki azonban még nem szerepel a regisztrált civil kedvezményezettek listáján, és 2025-ben szeretne a felajánlott szja 1 százalékból részesülni, annak 2024. szeptember 30-ig elektronikusan kell benyújtania az úgynevezett 24EGYREG-nyomtatványt a NAV-hoz. A határidő jogvesztő, ezért különösen érdemes odafigyelni, mert a késedelem még igazolási kérelemmel sem menthető ki – hangsúlyozza a NAV közleménye.

2024-ben a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt és az Országos Mentőszolgálat Alapítványt megelőzve a Partizán Rendszerkritikus Tartalomelőállításért Alapítvány kapta a legnagyobb összeget, több mint 416 millió forintot az szja 1 százalék felajánlásokból.

A 33 ezer már regisztrált kedvezményezettnek is célszerű felülvizsgálni, hogy adataikban történt-e változás. Így például azt, hogy a regisztráció során bejelentett bankszámlájuk él-e még. Erre a számlaszámra utal ugyanis a NAV. A változás bejelentését is a 24EGYREG-nyomtatványon lehet megtenni.

A civil szervezeteknek a szeptember 30-ai határidő nemcsak a regisztráció miatt fontos, hanem azért is, mert a regisztrációt követő rendelkezőévtől a felajánlott összeget a NAV szeptember 30-ig utalja át a civil kedvezményezetteknek. Idén szeptember 30-ig az adóhivatal a 2024. május 20-ig érvényesen felajánlott 1 százalékokat utalja át az érintetteknek. Ha a jogosultnak a kiutaláskor köztartozása van, akkor azt a NAV a felajánlott adóösszegből visszatartja, és a fennmaradó összeget utalja ki.

Az szja 1 százalék fogadásához elengedhetetlen regisztrációhoz négy feltételnek kell megfelelnie a civil szervezetnek (egyesület, alapítvány, közalapítvány). Egyrészt közhasznú tevékenységet kell végeznie, és erről nyilatkoznia kell a regisztrációkor. Másrészt a civil szervezetet a bíróság legalább a rendelkezőnyilatkozat évét megelőző két évvel korábban nyilvántartásba kell, hogy vegye. Ez az idei regisztrációnál 2023. január 1-je előtti nyilvántartásba vételt jelent. A civil szervezetre vonatkozó további két feltétel az, hogy a székhelye belföldön legyen, és az, hogy az alapszabályában, alapító okiratában foglaltaknak megfelelően közvetlen politikai tevékenységet ne folytasson, pártoktól független legyen, és azoknak anyagi támogatást ne nyújtson.

Mindezeken felül az szja 1 százalékra jogosult lehet a könyvtári, levéltári, múzeumi, egyéb kulturális, illetve alkotó- vagy előadó-művészeti tevékenységet folytató szervezet, amely a rendelkezőnyilatkozat évének első napja előtti 3 év valamelyikében a helyi önkormányzattól, az országos, illetve a helyi kisebbségi önkormányzattól vagy a központi költségvetésből egyedi támogatásban részesült, és nem tartozik az előző kategóriákba.

Az érintetteknek érdemes átnézniük a 26-os számú információs füzetet.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-15 23:15:00
Összesen 2,8 milliárd forintnyi vissza nem térítendő forrásra pályázhat október 15-étől országszerte 2800 vidéki, egész évben nyitva tartó büfé. Az üzletenként egymillió forintos támogatást konyhatechnológiai és a mindennapi működéshez szükséges kisebb eszközök, készletek beszerzésére fordíthatják, de felhasználhatják energiahatékony és gazdaságos üzemelést támogató fejlesztésekre, vagy nagyobb beruházásokhoz is. Pályázni november 30-ig lehet – hívja fel a figyelmet a Magyar Turisztikai Ügynökség.
2024-10-15 09:15:00
Az előző hónaphoz képest 2,1 százalékkal csökkent, az egy évvel korábbitól pedig (a nyers adatok szerint) 6,0 százalékkal elmaradt az építőipari termelés volumene 2024. augusztusban – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS