A nehéznek ígérkező idei évben hatványozottan fontos lesz a cégek számára, hogy több marketinglábon álljanak egyszerre. Gál Kristóf vállalkozófejlesztési szakember szerint 2023-ban a TikTok lesz a leghatékonyabb marketingeszköz, valamint újra szexivé válnak az offline hirdetések.
A jelenlegi bizonytalan gazdasági helyzetben számos üzlet, vendéglátóhely és szolgáltató juthat a bezárás sorsára, a szomorú trend viszont óriási lehetőséget teremt a talpon maradó cégek számára a fejlődésre. Gál Kristóf vállalkozófejlesztési szakember, a Klikkmarketing alapító-tulajdonosa úgy látja, aki 2023-ban nem tud árat emelni, kihullik a piacról. Ahhoz, hogy ez ne történjen meg, a marketinget minden korábbinál komolyabban kell venni.
„Mindenkinek meg kell határoznia, mitől különleges a cége, mert ha ez nem megy, kénytelen lesz árháborúba kezdeni, aminek előbb-utóbb negatív következményei lesznek. A top prioritás idén az a vállalkozások számára, hogy extrém módon tegyék valamilyen formában egyedivé a terméküket, szolgáltatásukat annak érdekében, hogy az eladható maradjon” – magyarázta.
A növekedés szempontjából nélkülözhetetlen, hogy több marketinglábon álljunk. Egy vállalkozás számára ugyanúgy nagy kockázatot jelent, ha csak egy marketingeszközt használ, mint az, ha csak egy beszállítója vagy vevője van.
A Facebook algoritmusa egyre kiszámíthatatlanabb, így aki csak erre támaszkodik, akár egyik napról a másikra kellemetlen meglepetés érheti. Viszont nem B-, C- és D-terv kell helyette, hanem alapból több helyen kell elosztani a marketingre szánt forrásokat.
Már 2022-ben egyértelmű trend lett a TikTok-marketing, ami 2023-ban szintet léphet és még nagyobbat robbanhat. Már nem él az a tévhit az emberek fejében, hogy a TikTok egy tiniknek szóló platform, a felnőtt lakosság jelentős része is napi szinten használja, ezért érdemes ott is tartalmat gyártani.
„Mindenképpen foglalkozni kell a TikTokkal, még ha nem is egyből aktív hirdetőként. A Facebookra relatíve könnyen lehet jó tartalmat csinálni, a TikTokon viszont képben kell lenni, mi a trendi, a videót is szépen kell felvenni. Itt mindössze két másodpercünk van meggyőzni a fogyasztót arról, hogy érdemes végignéznie a felvételt. Ahhoz, hogy a TikTokon sikeresek legyünk, felkészültebbnek kell lenni, de ha ez megvan, az kiemelheti a céget a tömegből” – fogalmazott.
Ha egy vállalkozásnak nem jó a honlapja vagy nincs jelen a Google-on, akkor első lépésként erre érdemes energiát fordítania, nem pedig egy éppen aktuális trendre.
A vállalkozófejlesztési szakember szerint 2023 szintén nagy marketingtrendje lehet még, hogy elkezdenek visszaszivárogni a hirdetők az offline-ba. Mint mondta: az elmúlt években mindenki átterelődött az online térbe, ahol túl nagy lett a zaj. Emiatt sokan inkább a hagyományos marketingeszközöket vetik be újra, ami ugyan drágább és macerásabb, mégis újra szexivé kezd válni.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.