Eljött az UX szemléletű evangelisták kora

Eljött az UX szemléletű evangelisták kora
2022. 07. 08., 14:23

Online szükségleteink radikálisan átalakultak az elmúlt évtizedben, ez az élet egyik leggyorsabban változó területe. Az új világrendben a felhasználói igények minél gördülékenyebb kiszolgálása a sikeres termék- és üzletfejlesztés alapja – mondta Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója a UI Academy záróeseményén. Ebben játszanak kiemelt szerepet a UX/UI-osok, akik a munkaerőpiac egyik legkeresettebb szakemberei lettek.

A digitalizáció térhódításának köszönhetően szinte nincs olyan élethelyzet, aminek ne lenne valamilyen a 4. ipari forradalom vívmányához való kötődése: a bankkártyás fizetésektől a sorozatnézésig, vagy akár nagyobb reklámkampányokig mindennek van valamilyen internetes kapcsolata. Bár hétköznapi szemmel teljesen eltérő területekről van szó, a gördülékeny falhasználói élményhez szükséges szaktudás ugyanahhoz a szakmához kapcsolódik, ez pedig a UX/UI.

Az internet altavizslás hőskorában az volt a csoda, hogy valahogy működött a rendszer; hogy ha egy emailt elküldtél, akkor az tényleg el volt küldve. Aztán jöttek a tech-óriások, akik új standardokat vezettek be, ezzel varázstalanították a netet, és teljesen megváltoztatták a felhasználók szokásait is. Mára egyszerűen kortól független alapelvárás lett az, hogy minden online megoldás működjön, sőt, szép is legyen – mondta Zádori Adrienn, a UI Academy alapítója a 2022 első féléves kurzusának záróeseményén.

Mondovics Péter, a Mastercard marketingvezetője szerint a felhasználóbarátság annyira alapelvárás lett, hogy tulajdonképpen az szúr már csak szemet, ha valami nem működik: Talán általánosságban is elmondható, de a fizetési megoldások kapcsán egészen biztos, hogy igaz, hogy a jó felhasználói élmény láthatatlan - egyszerűen működik, nincs benne elakadás, felesleges művelet.

A UX/UI térnyeréséhez a nagyvállalati oldalnak is alkalmazkodnia kell, meg kell érnie ahhoz, hogy a legjobban tudja kamatoztatni a szaktudást.

A 4. Ipari forradalom magával hozta a klasszikus hierarchiák megváltozását. Csak akkor tud egy nagy szervezet hatékonyan digitalizálni ha minden pontján van olyan UX szemléletű evangelista, aki hatni tud a közvetlen környezetében születő döntésekre – mondta Sásdi Helga, a Publicis Groupe Hungary CEO-ja, a Publicis Le Pont társvezetője.

(Sásdi Helga is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 387. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

Szektoriálisan az egyik legnagyobb UX/UI-os felszívóerő a telco-nál tapasztalható – ez nagy valószínűséggel abból ered, hogy ezen cégek DNS-ében benne van a digitalizáció.

Az ügyfélközpontúság a kezdetektől fogva a vállalati kultúránk és értékeink legfontosabb része. Az elmúlt évtizedben óriásit változott a telekommunikációs szektor, az élmezőnyben maradáshoz pedig az egyik legfontosabb feladat a tökéletes felhasználói élményre való törekvés, így a belsős UX-UI kompetencia elengedhetetlen a sikerhez – mondta Varga-Hering Zsuzsanna, a Yettel Hungary digitális csatornákért felelős igazgatója.

(Varga-Hering Zsuzsanna szintén válaszolt az Üzletem 12 kérdésére. A sorozat 180. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS