Eljött az UX szemléletű evangelisták kora

Eljött az UX szemléletű evangelisták kora
2022. 07. 08., 14:23

Online szükségleteink radikálisan átalakultak az elmúlt évtizedben, ez az élet egyik leggyorsabban változó területe. Az új világrendben a felhasználói igények minél gördülékenyebb kiszolgálása a sikeres termék- és üzletfejlesztés alapja – mondta Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója a UI Academy záróeseményén. Ebben játszanak kiemelt szerepet a UX/UI-osok, akik a munkaerőpiac egyik legkeresettebb szakemberei lettek.

A digitalizáció térhódításának köszönhetően szinte nincs olyan élethelyzet, aminek ne lenne valamilyen a 4. ipari forradalom vívmányához való kötődése: a bankkártyás fizetésektől a sorozatnézésig, vagy akár nagyobb reklámkampányokig mindennek van valamilyen internetes kapcsolata. Bár hétköznapi szemmel teljesen eltérő területekről van szó, a gördülékeny falhasználói élményhez szükséges szaktudás ugyanahhoz a szakmához kapcsolódik, ez pedig a UX/UI.

Az internet altavizslás hőskorában az volt a csoda, hogy valahogy működött a rendszer; hogy ha egy emailt elküldtél, akkor az tényleg el volt küldve. Aztán jöttek a tech-óriások, akik új standardokat vezettek be, ezzel varázstalanították a netet, és teljesen megváltoztatták a felhasználók szokásait is. Mára egyszerűen kortól független alapelvárás lett az, hogy minden online megoldás működjön, sőt, szép is legyen – mondta Zádori Adrienn, a UI Academy alapítója a 2022 első féléves kurzusának záróeseményén.

Mondovics Péter, a Mastercard marketingvezetője szerint a felhasználóbarátság annyira alapelvárás lett, hogy tulajdonképpen az szúr már csak szemet, ha valami nem működik: Talán általánosságban is elmondható, de a fizetési megoldások kapcsán egészen biztos, hogy igaz, hogy a jó felhasználói élmény láthatatlan - egyszerűen működik, nincs benne elakadás, felesleges művelet.

A UX/UI térnyeréséhez a nagyvállalati oldalnak is alkalmazkodnia kell, meg kell érnie ahhoz, hogy a legjobban tudja kamatoztatni a szaktudást.

A 4. Ipari forradalom magával hozta a klasszikus hierarchiák megváltozását. Csak akkor tud egy nagy szervezet hatékonyan digitalizálni ha minden pontján van olyan UX szemléletű evangelista, aki hatni tud a közvetlen környezetében születő döntésekre – mondta Sásdi Helga, a Publicis Groupe Hungary CEO-ja, a Publicis Le Pont társvezetője.

(Sásdi Helga is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 387. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

Szektoriálisan az egyik legnagyobb UX/UI-os felszívóerő a telco-nál tapasztalható – ez nagy valószínűséggel abból ered, hogy ezen cégek DNS-ében benne van a digitalizáció.

Az ügyfélközpontúság a kezdetektől fogva a vállalati kultúránk és értékeink legfontosabb része. Az elmúlt évtizedben óriásit változott a telekommunikációs szektor, az élmezőnyben maradáshoz pedig az egyik legfontosabb feladat a tökéletes felhasználói élményre való törekvés, így a belsős UX-UI kompetencia elengedhetetlen a sikerhez – mondta Varga-Hering Zsuzsanna, a Yettel Hungary digitális csatornákért felelős igazgatója.

(Varga-Hering Zsuzsanna szintén válaszolt az Üzletem 12 kérdésére. A sorozat 180. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-09-19 19:19:00
Az ingatlanbiztosítások általában tartalmaznak alapfedezetet árvízkárokra, de érdemes kiegészítő biztosításokat is kötni ingóságok és egyéb eszközök védelmére; az ártéri vagy belvízkárokra a biztosítók jellemzően nem nyújtanak fedezetet – hívja fel a figyelmet a Netrisk.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.

  Rovathírek: GUSTO

A lista nemcsak a borszakma számára remek visszajelzés a jelenlegi borpiaci kínálat minőségét illetően, hanem kiváló iránymutatás az érdeklődő, minőségi borfogyasztásra nyitott fogyasztóknak is.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

2024. szeptember 16. és 20. között tartják Bécsben a Nemzetközi Atomenergia Ügynökség közgyűlésének 68., éves rendes ülését, amelyet követően 17–18-án tudományos fórumot is tartanak az élelmezésbiztonságról.