Eljött az UX szemléletű evangelisták kora

Eljött az UX szemléletű evangelisták kora
2022. 07. 08., 14:23

Online szükségleteink radikálisan átalakultak az elmúlt évtizedben, ez az élet egyik leggyorsabban változó területe. Az új világrendben a felhasználói igények minél gördülékenyebb kiszolgálása a sikeres termék- és üzletfejlesztés alapja – mondta Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója a UI Academy záróeseményén. Ebben játszanak kiemelt szerepet a UX/UI-osok, akik a munkaerőpiac egyik legkeresettebb szakemberei lettek.

A digitalizáció térhódításának köszönhetően szinte nincs olyan élethelyzet, aminek ne lenne valamilyen a 4. ipari forradalom vívmányához való kötődése: a bankkártyás fizetésektől a sorozatnézésig, vagy akár nagyobb reklámkampányokig mindennek van valamilyen internetes kapcsolata. Bár hétköznapi szemmel teljesen eltérő területekről van szó, a gördülékeny falhasználói élményhez szükséges szaktudás ugyanahhoz a szakmához kapcsolódik, ez pedig a UX/UI.

Az internet altavizslás hőskorában az volt a csoda, hogy valahogy működött a rendszer; hogy ha egy emailt elküldtél, akkor az tényleg el volt küldve. Aztán jöttek a tech-óriások, akik új standardokat vezettek be, ezzel varázstalanították a netet, és teljesen megváltoztatták a felhasználók szokásait is. Mára egyszerűen kortól független alapelvárás lett az, hogy minden online megoldás működjön, sőt, szép is legyen – mondta Zádori Adrienn, a UI Academy alapítója a 2022 első féléves kurzusának záróeseményén.

Mondovics Péter, a Mastercard marketingvezetője szerint a felhasználóbarátság annyira alapelvárás lett, hogy tulajdonképpen az szúr már csak szemet, ha valami nem működik: Talán általánosságban is elmondható, de a fizetési megoldások kapcsán egészen biztos, hogy igaz, hogy a jó felhasználói élmény láthatatlan - egyszerűen működik, nincs benne elakadás, felesleges művelet.

A UX/UI térnyeréséhez a nagyvállalati oldalnak is alkalmazkodnia kell, meg kell érnie ahhoz, hogy a legjobban tudja kamatoztatni a szaktudást.

A 4. Ipari forradalom magával hozta a klasszikus hierarchiák megváltozását. Csak akkor tud egy nagy szervezet hatékonyan digitalizálni ha minden pontján van olyan UX szemléletű evangelista, aki hatni tud a közvetlen környezetében születő döntésekre – mondta Sásdi Helga, a Publicis Groupe Hungary CEO-ja, a Publicis Le Pont társvezetője.

(Sásdi Helga is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 387. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

Szektoriálisan az egyik legnagyobb UX/UI-os felszívóerő a telco-nál tapasztalható – ez nagy valószínűséggel abból ered, hogy ezen cégek DNS-ében benne van a digitalizáció.

Az ügyfélközpontúság a kezdetektől fogva a vállalati kultúránk és értékeink legfontosabb része. Az elmúlt évtizedben óriásit változott a telekommunikációs szektor, az élmezőnyben maradáshoz pedig az egyik legfontosabb feladat a tökéletes felhasználói élményre való törekvés, így a belsős UX-UI kompetencia elengedhetetlen a sikerhez – mondta Varga-Hering Zsuzsanna, a Yettel Hungary digitális csatornákért felelős igazgatója.

(Varga-Hering Zsuzsanna szintén válaszolt az Üzletem 12 kérdésére. A sorozat 180. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS