Sikeresen tesztelték az evoBOT autonóm robotot

Sikeresen tesztelték az evoBOT autonóm robotot
2023. 06. 23., 09:42

A csomagkezelő és -továbbító, önvezető eszközt kényes repülőtéri környezetben próbálták ki. Egyedi kialakítása révén rendkívül helytakarékos: két keréken rohangálva kézbesít csomagokat, saját szerkezete kiegyensúlyozásával.

A logisztikai célú, teljesen autonóm mobil robot (AMR) a Fraunhofer Institute for Material Flow and Logistics (IML) fejlesztése, és első tesztüzemét Európa egyik legnagyobb légikikötőjében, a müncheni repülőtéren teljesítette. A kialakítása egyszerűen nagyszerű: nem több, mint egy dupla, szétnyíló váz, amelynek „lábai” mellől hajlanak előre a megfogó karok. Úgy tervezték, hogy a magához vett hasznos teher tömegének függvényében kiegyensúlyozza magát, majd a kívánt helyre guruljon a nála lévő csomaggal.

Az evoBOT számos feladat elvégzése közben képes egyensúlyban tartani magát: veszélyes árukat kezelésében vesz részt, csomagokat szállít – akár hosszabb távolságokra, ismétlődő útvonalon, tehermentesíteni a humán dolgozókat az emeléssel, cipekedéssel járó feladatok alól, szükséges anyagokat szerez be, sőt, támogatást nyújt a repülőgépek be- és kirakodása során.

Elég gyors eszközről van szó, hiszen az evoBOT akár 60 km/órás maximális sebességgel is süvíthet, miközben 100 kilogramm terhet szállít – írja a The Robot Report. Ez egy dinamikus és stabil rendszer, ami az inverz összetett inga elvén alapul, magyarán nincsen szüksége külső ellensúlyra. Önálló egyensúlyozó képessége magában is képessé teszi arra, hogy különböző, akár egyenetlen felületeken mozogjon.

„A mi evoBOT-unk az autonóm járművek és robotok új generációjának egyik első képviselője. Karjaival és azzal, hogy két keréken mozog, nagy lépést tesz meg a robotika humanoid jellegű jövője felé vezető úton – méltatta cége eredményeit Michael ten Hompel professzor, a Fraunhofer IML ügyvezető igazgatója. – A müncheni repülőtéren végrehajtott gyakorlati teszt lenyűgözően alátámasztja a robotban rejlő fejlesztési potenciált. Az evoBOT a jövőben a legkülönbözőbb alkalmazásokban dolgozhat emberek munkatársaként.”

A müncheni repülőtéren az evoBOT gyakorlati teszteket hajtott végre, a teherterminálon és a repülőtér előterében. Ezek a tesztek sikeresen rámutattak, hogy a robot mennyire sokoldalúan használható.

„A teherszállítás, logisztikai ágazat fejlesztése és bővítése a vállalati stratégiánk egyik leglényegesebb eleme. Üdvözlünk minden olyan kezdeményezést, ami a kezelési folyamatok optimalizálására és digitalizálására irányul – mondta Jost Lammers, a müncheni repülőtér vezérigazgatója. Az evoBOT megkönnyíti munkatársaink mindennapi munkáját a cargo területen, és vonzóbbá is teszi a munkahelyeinket.”

Az evoBOT létrehozásában és tesztelésében egy sor jó nevű cég és szervezet vállalt kisebb-nagyobb szerepet. A sikeres projektben együttműködött a Fraunhofer IML-lel a Cargogate Munich Airport GmbH, a Digital Testbad Air Cargo, a CHI Deutschland Cargo Handling GmbH, a Flughafen Köln/Bonn GmbH, a Frankfurti Műszaki Egyetem, a Fraport AG Frankfurt Airport Services Worldwide, a Lufthansa Cargo AG, a LUG aircargo handling GmbH, a Mitteldeutsche Flughafen AG, a Schenker Deutschland AG és a Sovereign Speed GmbH.

Gábor János

Főoldali kép: evoBOT

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 07. 14., 17:05
Július 14-től pályázhatnak az 5000 lakos alatti települések a helyi közvilágítás korszerűsítésére; a Magyar Falu Program keretében, a Jedlik Ányos Energetikai Program forrásaiból összesen 18 milliárd forint áll rendelkezésre – tájékoztatott Steiner Attila, az Energiaügyi Minisztérium energetikáért felelős államtitkára.
2025-07-14 18:50:00
A július 15-től augusztus 30-ig tartó ellenőrzés-sorozaton a Nébih és a kormányhivatalok szakemberei a nyári lovas táborokat, a fröccsteraszokat, a grillezésre szánt húskészítmény előállítókat, az ásványvíz palackozókat és szikvíz előállítókat, valamint a helyi termelői piacokat vizsgálják.

  Rovathírek: HIPA

A következő két évben több üzemegységet is épít, illetve bővít a Gyermelyi Zrt. A beruházási program egy új, teljesen automatizált magasraktárt, tésztagyári kapacitásbővítést és csomagolásfejlesztést foglal magában.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Donald Trump kriptoüzlete – és a piachoz kötődő szabályozó tevékenysége – miatt világszerte egyre nagyobb figyelem irányul a digitális valutákra. Mivel a téma egy 2025. július 1-jével érvénybe lépett kriptopiaci törvény miatt itthon is forró, megkértük Kalocsai Kornélt, a Blockchain Magyarország Egyesület alapító-elnökét, hogy segítsen tisztán látni, egyrészt az amerikai elnök által előidézett változásokkal, másrészt azzal kapcsolatban, hogy a kriptopiacot hogyan kellene mindenki javára megtisztítani. A blockchain és kripto szakértő-tanácsadó a leggyakrabban előforduló buktatókra és csalásokra is felhívta a figyelmet.
Érdekes ingatlanpiaci helyzetet teremt a helyi önazonosság védelméről szóló törvény, amely júliustól már hatályba is lép. Sokan gondolják, hogy önmagában a létezése befolyásolhatja az árakat, de ez szinte kizárólag az önkormányzatokon múlik. Bár Szegő Péterrel még a parlamenti szavazás előtt beszélgettünk a témáról, a Duna House PR és elemzési szakértőjeként átfogó képet tudott adni róla, hogy mi történik lokálisan és országosan a jogszabály bevezetése után.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) közölte: sajnálattal veszi tudomásul, hogy a kormány szakmai egyeztetés nélkül hosszabbította meg a hatósági árak rendszerét, hiszen ezzel a szőnyeg alá söpörték a gazdaságban lappangó feszültségeket, amelyek így csak tovább gyűlnek és mindenképpen felszínre kerülnek. Az árrésstop legnagyobb vesztesei éppen a kisboltok lesznek, hiszen lemaradnak az árversenyben a multikkal szemben – vezeti le ebben az epizódban Kozák Tamás. Az OKSZ főtitkára azt is elmagyarázza, miért nincs rendjén az elmaradt egyeztetés és felvázolja a szövetség szakpolitikai javaslatait, amelyek viszont gyógyírt jelentenének – árrésstop helyett.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS