Tusakodás a második nyugdíjpillér körül Szlovákiában

2020. 01. 20., 11:30

A szlovákiai alkalmazottak körében egyre nagyobb a népszerűsége a második nyugdíjpillérnek.

„Tavaly több mint 80 ezren léptek be a második nyugdíjpillérbe, ami történelmi rekordnak számít” – nyilatkozta Miroslav Kotov, a Magánnyugdíjpénztárak Szövetségének elnöke.

A második pillérben az elmúlt év végén 1,57 milliónyian voltak, akiknek a számláikon több mint 9,32 milliárd euró található – írja az Új Szó.

Azonban még mindig rendkívül sokan vannak azok, akik a fiatal életkoruk ellenére is a kisebb hozamot biztosító alapokban tartják a pénzüket. „Míg a garantált alapok hozama tavaly 0,9–4,9, a nem garantáltaké 11,6–28,6 százalék között mozgott” – tette hozzá Kotov.

Hogy ma a fiatalabbak egy jelentős része is inkább a garantált alapokban tartja a második nyugdíjpillérbe áramló megtakarításait, azért a magánnyugdíjpénztárak képviselői szerint részben a második Fico-kormány is felelős.

„A megtakarításokat 2013-ban törvényi úton a garantált alapokba helyezték át, és mi azóta próbáljuk visszacsalogatni az ügyfeleket a jobban teljesítő alapokba” – mondta Kotov.

A magánnyugdíjpénztárak problémásnak tartják a második pillérrel kapcsolatos jogi környezetet is, a változások ugyanis rendkívül gyakoriak. A második pillér fennállása óta 35-ször változtattak a szabályokon.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS