Szlovákiában is érzik a magyar infláció hatását

2019. 11. 05., 09:30

A karácsony előtti időszakban több élelmiszer ára is megugorhat Szlovákiában. Ennek egyik oka a gyengébb termés, de az is, hogy a hétvégekért és az ünnepnapokért a munkáltatók nagyobb bérpótlékot kötelesek fizetni az alkalmazottaknak, ami miatt nőnek a költségeik.

Tatiana Lopúchová, a Pékek, Cukrászok és Tésztagyártók Szlovákiai Szövetségének az elnöke szerint a gyártást jelentős mértékben drágítja a hétvégi és ünnepnapi bérpótlékok kifizetése, valamint a minimálbér növekedése – írja az Új Szó.

Szerinte a pékek karácsonyra, illetve azt megelőzően képtelenek lesznek kedvezményekkel szolgálni a kereskedőknek, mint tehették azt az elmúlt években.

Daniel Molnár, a Szlovákiai Baromfiszövetség igazgatója elmondta: a termelés bemeneti tényezőinek állandó növekedése ellenére a baromfiipari termékek ára csökkenő tendenciát mutat. „A csirkehús ára átlagosan 18 százalékkal csökkent, a tojás pedig 15 százalékkal olcsóbb. Ha nem nő az egyes baromfitermékek ára a boltokban, annak a tenyésztők látják a kárát” – erősítette meg Molnár.

Azok számára sincsenek jó hírek, akik Magyarországra járnak át vásárolni. A fogyasztói árak a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2,8 százalékkal voltak magasabbak szeptemberben az egy évvel korábbinál, miközben az élelmiszerek ára egy év alatt, 5,1 százalékkal nőtt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS