Koronavírus-járvány: friss vagy csomagolt kenyeret vegyünk?

2020. 03. 22., 11:00

A koronavírus-járvány miatt Szlovákiában az üzletekben egyre többen választják az előre csomagolt kenyeret, és a pékségeket is arra biztatnak, hogy több csomagolt terméket dobjanak piacra.

Elsőként a kereskedők rukkoltak elő azzal az ötlettel, hogy a járvány miatt a pékségek több terméket előre csomagolva dobjanak piacra Szlovákiában – írja az Új Szó.

„A szlovákiai pékségek naponta 2 millió kiflit állítanak elő, ezek csomagolása rendkívül költséges lenne, és a pékségek erre technikailag sincsenek felkészülve” – nyilatkozta Tatiana Lopúchová, a Szlovákiai Pékek, Cukrászok és Tésztagyártók Szövetségének az elnöke. Az előzetes becslések szerint az átállás miatt akár a felével is visszaeshetne a termelés, ami veszélybe sodorná a biztonságos ellátást.

A pékek szakmai szervezete szerint a csomagolásnak egyébként sem lenne túl sok értelme, amivel a szlovák élelmiszer-felügyelet szakemberei is egyetértenek.

„A nem csomagolt péksütemények semmilyen veszélyt nem jelentenek az emberek egészségére. Természetesen, mint minden esetben, ezeknél is be kell tartani az alapvető higiéniai szabályokat” – állítják az élelmiszerfelügyelet szakemberei.

„Jelenleg a korábban megszokottnál is jobban kellene ügyelnünk arra, hogy a nem csomagolt kenyeret és kiflit ne puszta kézzel vegyük le a polcról, hanem használjuk az erre a célra kihelyezett egyszer használatos kesztyűt, fogót vagy zacskót” – mondta Lopúchová.

Szerinte, ha biztosak akarunk lenni a dolgunkban, az előre nem csomagolt péksüteményt otthon elegendő betenni két percre egy 70 fokra előmelegített sütőbe.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS