Koronavírus-járvány: friss vagy csomagolt kenyeret vegyünk?

2020. 03. 22., 11:00

A koronavírus-járvány miatt Szlovákiában az üzletekben egyre többen választják az előre csomagolt kenyeret, és a pékségeket is arra biztatnak, hogy több csomagolt terméket dobjanak piacra.

Elsőként a kereskedők rukkoltak elő azzal az ötlettel, hogy a járvány miatt a pékségek több terméket előre csomagolva dobjanak piacra Szlovákiában – írja az Új Szó.

„A szlovákiai pékségek naponta 2 millió kiflit állítanak elő, ezek csomagolása rendkívül költséges lenne, és a pékségek erre technikailag sincsenek felkészülve” – nyilatkozta Tatiana Lopúchová, a Szlovákiai Pékek, Cukrászok és Tésztagyártók Szövetségének az elnöke. Az előzetes becslések szerint az átállás miatt akár a felével is visszaeshetne a termelés, ami veszélybe sodorná a biztonságos ellátást.

A pékek szakmai szervezete szerint a csomagolásnak egyébként sem lenne túl sok értelme, amivel a szlovák élelmiszer-felügyelet szakemberei is egyetértenek.

„A nem csomagolt péksütemények semmilyen veszélyt nem jelentenek az emberek egészségére. Természetesen, mint minden esetben, ezeknél is be kell tartani az alapvető higiéniai szabályokat” – állítják az élelmiszerfelügyelet szakemberei.

„Jelenleg a korábban megszokottnál is jobban kellene ügyelnünk arra, hogy a nem csomagolt kenyeret és kiflit ne puszta kézzel vegyük le a polcról, hanem használjuk az erre a célra kihelyezett egyszer használatos kesztyűt, fogót vagy zacskót” – mondta Lopúchová.

Szerinte, ha biztosak akarunk lenni a dolgunkban, az előre nem csomagolt péksüteményt otthon elegendő betenni két percre egy 70 fokra előmelegített sütőbe.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS