Kiakadtak a diákok a feketén tanítókra Romániában

2021. 03. 12., 14:30

A román Országos Diáktanács azt kéri a pénzügyi, az oktatási, a belügy- és az igazságügyi minisztériumtól, hozzanak meg minden szükséges intézkedést annak érdekében, hogy garantálják, a tanárok minden magánóra után adóznak.

A magánórák ma már igazi iparágnak minősülnek, amelyet azonban senki nem tart ellenőrzés alatt, ezért kormányzati fellépést vár az Országos Diáktanács – írja a Krónika.

2020 szeptemberében az oktatási minisztérium olyan jelentést hozott nyilvánosságra, amely szerint a 8. osztályos diákok 47 százaléka, a 12. osztályosoknak pedig a 42 százaléka jár rendszeresen magánórákra. A megkérdezett diákok 6 százaléka napi rendszerességgel vesz részt ilyen jellegű felkészítőkön, 16 százalék pedig heti 2–3 alkalommal.

A diáktanács adatai szerint 2019-ben alig 4135 romániai tanár adóbevallásában szerepelt magánórákból származó bevétel, a bevallott jövedelmek összege pedig 35 millió lejre rúgott. Ha ezt összevetjük azzal, hogy az országban 172 600 pedagógus tevékenykedik, kiderül, hogy alig 2,39 százalékuk tart magánórákat, ami a diákok szerint nem reális.

„Nem hunyhatunk szemet a tanügyi rendszerben zajló korrupció fölött. A jövedelmek be nem vallása adócsalásnak minősül” – idézi a közlemény Rareş Voicut, az Országos Diáktanács elnökét.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS