A vállalkozások 42 százaléka még nem adózott Szlovákiában

2020. 09. 30., 13:45

A koronavírus-járvány okozta nehézségek miatt a szlovákiai vállalkozások csaknem fele még mindig nem nyújtotta be az idei jövedelemadó-bevallását. Erre már csak egy hónapjuk maradt.

Akik a koronavírus-járvány okozta nehézségek miatt még mindig nem nyújtották be a tavalyi jövedelmeikről szóló adóbevallásukat, azoknak erre legkésőbb október végéig kell sort keríteniük – írja az Új Szó.

Ma hatályát veszítik a „lex korona” törvény intézkedései az adózás területén, így az adóbevallások benyújtásának az elhalasztására vonatkozó intézkedés is. „Ekkor veszi kezdetét a rendkívüli helyzetet követő egy hónapos határidő, vagyis 2020. október 31-éig be kell nyújtani az adóbevallást, és ki is kell fizetni az adót” – figyelmeztet Eduard Heger pénzügyminiszter.

„A szlovákiai cégek 42 százaléka még nem nyújtotta be az adóbevallását. Abszolút számokban ez azt jelenti, hogy az elkövetkező egy hónapban csaknem 119 ezer kft.-nek és 3250 részvénytársaságnak kell majd teljesítenie az ezzel kapcsolatos kötelezettségét” – nyilatkozta Petra Štěpánová, a Bisnode elemzője.

„A bevallásukat már leadó cégek csaknem fele, nagyjából 70 ezer társaság veszteséget könyvelt el, a negyedük pedig legfeljebb ezer-eurós adót fizetett be” – tette hozzá Štěpánová.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS