A kisvállalkozókat segítik egy új gazdasági programmal Szerbiában

2019. 01. 29., 11:00

Három nyilvános felhívást tett közzé hétfőn a szerb Gazdasági Minisztérium. 1,7 milliárd dinár vissza nem térítendő támogatást nyújtanak kis- és közepes vállalatoknak, valamint egyéni vállalkozóknak.

A pénzre három támogatási program alapján pályázhatnak az érdekeltek. Vállalati fejlesztési tervekre, kezdő gazdálkodóknak, valamint felszerelés vásárlására ítélhetnek oda eszközöket – írja a Magyar Szó.

Vállalkozásserkentési fejlesztési programokra 2019-ben a szaktárca 500 millió dinárt irányzott elő, és a vállalattulajdonosok máris igényelhetik az állami segítséget. Támogatás és hitel kombinációjáról van szó: a beruházás értékének 20 százalékára lehet kérni vissza nem térítendő támogatást, a többi 80 százalékot pedig a Fejlesztési Alapnál lehet igényelni kedvező hitel formájában.

A kezdő vállalkozóknak és a fejlődés kezdeti szakaszában levő vállalatoknak a Gazdasági Minisztérium összesen 200 millió dinár vissza nem térítendő támogatást nyújt. Ez szintén kombinált program, a beruházás 30 százalékát lehet kérelmezni, a 70 százalékát pedig kedvező hitel formájában a Fejlesztési Alaptól kérni.

A kisvállalkozások számára készített minisztériumi program szerint berendezés, felszerelés vásárlására az idén összesen egymilliárd dinárt fordítanak, amit nem kell visszafizetni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS