Rekordmértékben nőtt a SZÉP-kártya első féléves forgalma

2022. 07. 15., 14:23

A kártyakibocsátók adatai szerint idén az első félévben rekordmértékben növekedett a SZÉP-kártya forgalma – közölték a kibocsátók.

A K&H Bank adatai szerint rekordmértékű, 31 százalékos növekedést ért el az első félévben a SZÉP-kártya felhasználás a tavalyi év azonos időszakához képest: az élelmiszervásárlás, az alszámlák közötti átjárhatóság és az elfogadóhelyek számának bővülése járult hozzá leginkább a kártyák intenzív használatához, a forgalom így megközelítette 15 milliárd forintot.

A következő hónapokban is folytatódhat a növekedés, hiszen a nyári szabadságoknak köszönhetően júliusban és augusztusban a legnagyobb a SZÉP-kártya forgalom, az alszámlák közötti átjárhatóság pedig december végéig marad.

Adataik szerint az alszámlák szerinti bontásban a szálláshely forgalma 78 százalékkal, a szabadidő 19 százalékkal, a vendéglátás pedig 18 százalékkal nőtt 2021 első félévéhez képest. A február 1-től július 1-ig terjedő időszakban élelmiszervásárlára a költések 26 százalékát fordították, ami azt mutatja, hogy a kártyabirtokosok jelentős része élt ezzel a lehetőséggel.

Az év végi egyenleghez képest mintegy 12 százalékkal kisebb összeg van a K&H SZÉP-kártyákon – közölte Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője.

(Árva András is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 168. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

Az MKB Bank adatai szerint idén az első félévben 20 százalékkal többet költöttek a SZÉP-kártyákról, mint az akkor költési rekordnak számító tavalyi azonos időszakban. A félévi költések 20,7 százaléka volt élelmiszervásárlás. Január-júniusban több mint 3500-zal emelkedett az MKB SZÉP Kártyát elfogadó helyek száma. Ebből azonban 1800 kizárólag élelmiszerelfogadásra szerződött.

Az OTP Bank első félévi SZÉP-kártya forgalma 168,4 milliárd forintra nőtt, az előző év azonos időszakában regisztrált 123,4 milliárd forintról. Júniusban 31,5 milliárd forint értékben költöttek a kártyabirtokosok, ez ugyan kissé elmarad a tavaly júniusi 33,6 milliárd forinttól. Az alszámlák közül az OTP SZÉP-kártyások a legtöbbet a vendéglátásra költötték az első félévben: 106,8 milliárd forint volt a költések értéke, ezt követi a szálláshely 46 milliárd és a szabadidő 15,8 milliárd forinttal. A sorrend júniusban is ugyanez, a legtöbbet, 19,3 milliárdot a vendéglátás alszámlákról költötték el a kártyatulajdonosok. (MTI)

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS