Új, olcsóbb hidrogén üzemű emeletes buszt építenek az angolok

Új, olcsóbb hidrogén üzemű emeletes buszt építenek az angolok
2023. 05. 12., 17:17

A Bramble Energy egyesítette erőit az Equipmake és az Aeristech vállalatokkal, valamint a Bath Egyetemmel, hogy új hidrogén üzemű emeletes buszt fejlesszenek, nyomtatott áramköri lapra épülő üzemanyagcella (PCBFC) technológia alkalmazásával. Ezzel nem csak jobb, de olcsóbb megoldást is találtak.

A Bramble Energy a Hydrogen Electric Integrated Drivetrain Initiative (HEIDI) kezdeményezés vezető partnere: ebben a projektben 6,3 millió font (kb. 2,7 milliárd forint) támogatást kaptak a brit kormányzat által finanszírozott Automotive Transformation Fundból  számol be a The Engineer. A nemzeti tőkealap Fejlett Meghajtás Központján keresztül kapott normatívával kiegészülve immáron 12,7 millió font (több mint 5,4 milliárd forint) áll rendelkezésre a teljesen zöld üzemű emeletes busz megépítésére.

Az Egyesült Királyságban működő konzorcium a tervek szerint összefűzi a Bramble PCBFC technológiáját az Aeristech nagy hatékonyságú légkompresszorával, illetve az Equipmake motoros teljesítményelektronikájával és akkumulátor-kezelő rendszerével. A hajtásláncot a Bath Egyetem által végzett járműszimulációk segítségével fogják optimalizálni.

A Bramble Energyt az üzemanyagcella tervezése és gyártási folyamata miatt választották ki a projektre, ugyanis a nemrég szabadalmaztatott és levédett nyomtatott áramköri lap technológiát alkalmazva napok alatt képes méretarányos és olcsó, valamint testre szabott üzemanyagcella készletek létrehozására.

A vállalat szerint a nyomtatott áramköri technológia kiküszöböli a szokásos elektrokémiai felépítésben rejlő összetett és költséges alkatrészcsomag szükségességét, ezáltal egyszerűsíti az ellátási láncot, ráadásul nem igényel hatalmas átalakításokat a gyártáshoz. Az üzemanyagcella stackek a végfelhasználó igényeinek megfelelően szinte bármilyen méretben és elrendezésben gyárthatók, ami szintén nagy szó. Az így létrejövő megoldás célja, hogy támogassa és felgyorsítsa a tömegközlekedés szén-dioxid-mentesítését és javítsa a levegőminőséget a városokban, lehetőleg világszerte.

„Az üzemanyagcella-technológia életképes nettó zéró megoldást kínálhat, így alkalmas olyan haszongépjárművek gyártására, amelyekben korlátozni kell az állásidőt  nyilatkozta a partneri szerződések aláírása kapcsán dr. Vidal Bharath, a Bramble Energy üzleti vezetője. – A létrejött konzorcium azt jelenti, hogy az innovatív, alacsony költséggel járó PCBFC-technológiánkat alkalmazva világelső hibrid hajtásláncot tudunk biztosítani a buszágazat számára, amelyben költségek és skálázhatóság szempontjából is megfelelő, életképes villamosított megoldásra van szükség.”

A kibocsátásmentes járművek teljes ellátási láncának kiépítésére irányuló törekvések várhatóan közel 500 munkahelyet fognak támogatni a következő évtizedben az Egyesült Királyságban miközben évente közel hatmillió tonna szén-dioxid-kibocsátást takarítanak meg.

A HEIDI projektben résztvevő brit székhelyű konzorcium az üzemanyagcellák Egyesült Királyságban történő készítését támogatja, buszok és haszongépjárművek számára. Úgy vélik, hogy ezen eszközök gyártásának új, alacsony költségű módszerével felgyorsul az üzemanyagcellák költségcsökkentése, ezáltal az elterjedésük is.

Gábor János

Főoldali kép: Equipmake, Bramble Energy

 

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-03-21 19:10:00
Az Agroinform.hu legfrissebb felmérése szerint a legtöbben továbbra is elsősorban rekreációs tevékenységként tekintenek a kiskert gondozására, azonban a zöldség- és gyümölcsárak újbóli emelkedése miatt a hobbikertészek 70 százaléka számára anyagilag is fontos szerepe van a saját célra történő termelésnek.
2025-03-21 17:10:00
A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 56 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével, ami 6 százalékponttal magasabb a tavaly ilyenkor mért aránynál. A munkavállalók kétharmada azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 62 százalékuk úgy érzi, hogy tavalyhoz képest beszűkültek az elhelyezkedési lehetőségei – derült ki a Trenkwalder március elején végzett munkaerőpiaci kutatásából.
2025-03-21 14:15:00
Az Európai Bizottság közzétette a fenntarthatósági, adózási és beruházási szabályozások egyszerűsítésére vonatkozó javaslatcsomagját. Az Omnibus célja egy olyan kedvezőbb üzleti környezet megteremtése, ami támogatja a vállalatok növekedését, innovációját és a munkahelyteremtést. Hatálybalépését követően a javaslatcsomag intézkedései jelentősen növelhetik az uniós cégek versenyképességét.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS