Új, olcsóbb hidrogén üzemű emeletes buszt építenek az angolok

Új, olcsóbb hidrogén üzemű emeletes buszt építenek az angolok
2023. 05. 12., 17:17

A Bramble Energy egyesítette erőit az Equipmake és az Aeristech vállalatokkal, valamint a Bath Egyetemmel, hogy új hidrogén üzemű emeletes buszt fejlesszenek, nyomtatott áramköri lapra épülő üzemanyagcella (PCBFC) technológia alkalmazásával. Ezzel nem csak jobb, de olcsóbb megoldást is találtak.

A Bramble Energy a Hydrogen Electric Integrated Drivetrain Initiative (HEIDI) kezdeményezés vezető partnere: ebben a projektben 6,3 millió font (kb. 2,7 milliárd forint) támogatást kaptak a brit kormányzat által finanszírozott Automotive Transformation Fundból  számol be a The Engineer. A nemzeti tőkealap Fejlett Meghajtás Központján keresztül kapott normatívával kiegészülve immáron 12,7 millió font (több mint 5,4 milliárd forint) áll rendelkezésre a teljesen zöld üzemű emeletes busz megépítésére.

Az Egyesült Királyságban működő konzorcium a tervek szerint összefűzi a Bramble PCBFC technológiáját az Aeristech nagy hatékonyságú légkompresszorával, illetve az Equipmake motoros teljesítményelektronikájával és akkumulátor-kezelő rendszerével. A hajtásláncot a Bath Egyetem által végzett járműszimulációk segítségével fogják optimalizálni.

A Bramble Energyt az üzemanyagcella tervezése és gyártási folyamata miatt választották ki a projektre, ugyanis a nemrég szabadalmaztatott és levédett nyomtatott áramköri lap technológiát alkalmazva napok alatt képes méretarányos és olcsó, valamint testre szabott üzemanyagcella készletek létrehozására.

A vállalat szerint a nyomtatott áramköri technológia kiküszöböli a szokásos elektrokémiai felépítésben rejlő összetett és költséges alkatrészcsomag szükségességét, ezáltal egyszerűsíti az ellátási láncot, ráadásul nem igényel hatalmas átalakításokat a gyártáshoz. Az üzemanyagcella stackek a végfelhasználó igényeinek megfelelően szinte bármilyen méretben és elrendezésben gyárthatók, ami szintén nagy szó. Az így létrejövő megoldás célja, hogy támogassa és felgyorsítsa a tömegközlekedés szén-dioxid-mentesítését és javítsa a levegőminőséget a városokban, lehetőleg világszerte.

„Az üzemanyagcella-technológia életképes nettó zéró megoldást kínálhat, így alkalmas olyan haszongépjárművek gyártására, amelyekben korlátozni kell az állásidőt  nyilatkozta a partneri szerződések aláírása kapcsán dr. Vidal Bharath, a Bramble Energy üzleti vezetője. – A létrejött konzorcium azt jelenti, hogy az innovatív, alacsony költséggel járó PCBFC-technológiánkat alkalmazva világelső hibrid hajtásláncot tudunk biztosítani a buszágazat számára, amelyben költségek és skálázhatóság szempontjából is megfelelő, életképes villamosított megoldásra van szükség.”

A kibocsátásmentes járművek teljes ellátási láncának kiépítésére irányuló törekvések várhatóan közel 500 munkahelyet fognak támogatni a következő évtizedben az Egyesült Királyságban miközben évente közel hatmillió tonna szén-dioxid-kibocsátást takarítanak meg.

A HEIDI projektben résztvevő brit székhelyű konzorcium az üzemanyagcellák Egyesült Királyságban történő készítését támogatja, buszok és haszongépjárművek számára. Úgy vélik, hogy ezen eszközök gyártásának új, alacsony költségű módszerével felgyorsul az üzemanyagcellák költségcsökkentése, ezáltal az elterjedésük is.

Gábor János

Főoldali kép: Equipmake, Bramble Energy

 

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS